Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Myrskytähti (engl. Thunderstar), tunnettu myös nimellä Myrsky (engl. Thunder) on lyhyt-, paksu-, ja sileäturkkinen, roteva,[8] iso,[9] tulenoranssi[9] ja valkoinen kolli, jonka turkki on syksyn lehtien värinen.[7] Hänellä on leveä pää,[10] ja lavat, voimakkaat etujalat, revennyt korvankärki, pitkä häntä, kirkkaan meripihkanväriset silmät,[5] ja leveät, kookkaat valkoiset tassut.[5]

Historia

Klaanien synty

Auringon polku

Myrsky syntyy Ukkoselle ja Kirkkaalle Taivaalle kahden muun pennun kanssa kaksijalkojen hirviön pesässä.
Kun hirviön pesä romahtaa, hänen emonsa ja sisaruksensa kuolevat ja hän on ainoa, joka selviää. Kun Myrsky liikahtaa pölyssä, se kiinnittää Harmaan Siiven huomion. Harmaa Siipi kääntää päätänsä epäuskoisena pennun suuntaan, ja ymmärtää ettei tämä ole kuollut. Kun hänen ympärillään olevat seinät alkavat järistä, Harmaa Siipi kaivaa pennun pois raunioista, jotka peittävät osittain Ukkosen ruumiin. Kun seinät lopulta romahtavat, Harmaa Siipi vetää hänet ulos. Kilpikonnan Häntä ilmestyy nurkan takaa ja kysyy kollilta, missä Ukkonen on. Harmaa Siipi laskee Myrskyn kevyesti maahan ja kertoo naaraalle, että Ukkonen ja kaksi muuta pentuja olivat kuolleet, mutta Myrsky selvisi. Kaksi kissaa kyyristyvät vieretysten, ja nuolevat pentua voimakkaasti, kunnes Myrsky alkaa kiemurtelemaan ja päästää vinkaisun. Kilpikonnan Häntä sanoo että Myrsky jää henkiin ja tarjoutuu viemään hänet takaisin metsään.
Huolimatta Harmaan Siiven vastusteluista, Kilpikonnan Häntä nostaa Myrskyn varovasti hänen niskanahastaan ja lähtevät Kaksijalkalasta. Kun he pääsevät metsään, he pitävät tauon ja Kilpikonnan Häntä huokaisee laskiessaan pennun maahan. Kilpikonnan Häntä selittää Harmaalle Siivelle, ettei Ukkosen kuolema ollut hänen vikansa ja sanoo, että tämä on erilainen kuin Valoisan Virran kuolema; tällä kertaa oli selviytyjä, joka oli Kirkkaan Taivaan poika. Sitten hän taivuttaa päätänsä nuolaistakseen Myrskyn korvaa ja käskee Harmaa Siipeä viemään hänet isänsä luo. Harmaa Siipi kauhaisee pennun tassullaan lähemmäs, koska ei halua menettää viimeistä yhteyttään Ukkoseen. Hän kertoo Kilpikonnan Hännälle, että hänkin rakasti Ukkosta. Kilpikonnan Häntä vastaa tietävänsä mutta pentu ei ole hänen poikansa.
Harmaa Siipi kertoo naaraalle, että hän ei tiedä pennun nimeä ja Kilpikonnan Häntä painaa kasvonsa lähelle Myrskyä ja hieroo kuonoaan hänen kuonoaan vasten. Hän kysyy pennulta, mikä hänen nimensä on. Myrsky vastaa hämmentyneenä ettei tiedä. Harmaa Siipi sanoo, ettei Ukkonen ollut vielä päättänyt nimiä, ja Kilpikonnan Häntä vilkaisee taakseen Kaksijalkalaan. Hän ehdottaa pennulle nimeä Myrsky, koska hän on syntynyt Ukkosesta, keskelle kivien ja pölyn ukkosta. Myrsky päästää kimakan naukaisun, ja Kilpikonnan Häntä toteaa, että hän on tyytyväinen.
Epäröiden Harmaa Siipi vie Myrskyn Kirkkaan Taivaan alueelle, jossa kolme kissaa, Terälehti, Kuura ja mustavalkoinen kolli, pysäyttävät heidät. Myrsky on kauhuissaan, mutta he päästävät heidät eteenpäin. Kirkas Taivas kysyy kuka pentu on, ja Harmaa Siipi kertoo Ukkosen ja kahden muun pennun kuolemasta. Kirkas Taivas on suunniltaan ja kieltäytyy huolehtimasta pojastaan. Harmaa Siipi vie Myrskyn nummille ja Myrsky kysyy, miksi Kirkas Taivas ei halunnut häntä.
Harmaa Siipi kertoo ryhmälle Myrskystä, ja Haukan Kiidon katse pehmenee hänen katsoessaan Myrskyä. Hän sanoo voivansa huolehtia hänestä koska hän on lähellä synnyttämistä. Naakan Huuto vastustaa ettei ole reilua, että hänen kumppaninsa odotetaan huolehtivan pennusta joka ei ole hänen, mutta Kirjava Karva kertoo Haukan Kiidon tehneen päätöksensä. Joidenkin riitojen jälkeen muut kissat suostuvat pitämään Myrskyn. Harmaa Siipi kääntyy kohti Myrskyä, joka on kuullut kaiken. Hän laskee kuononsa pennun päälaelle ja kertoo että hän on nyt hänen isänsä.

Myrskyn aika

Myrsky esiintyy esinäytöksessä, jossa hän näkee unta. Hän näkee emonsa, Ukkosen, ja tämä alkaa pesemään häntä niin kuin hän olisi nuori pentu. Myrsky pitää tapaamista kummallisena, mutta myös tutunomaisena kuin olisi valvemaailmassa. Hän ei muista mitään emostaan, mutta unessaan hän heti tunnistaa tämän. Ukkonen kertoo hänelle tarinan, miten tämän tapasi hänen isänsä, Kirkkaan Taivaan. Myrsky näkee kissan hahmon kaukaisuudessa ja hän tietää heti tämän olevan hänen isänsä. Hän haluaa puhua tälle, mutta Ukkonen sanoo, ettei ole sen aika. Ukkonen toteaa, miten hän muistuttaa paljon isäänsä. Kun Myrsky on heräämäisillään, Ukkonen kertoo, että kun aika on oikea, Myrsky korjaa asiat isänsä kanssa.
Kesken.

Ensimmäinen taistelu

Kesken.

Hehkuva tähti

Kesken.

Jaettu metsä

Kesken.

Tähtien polku

Kesken.

Kolmikon mahti

Pitkät varjot

Esinäytöksessä Myrsky, Varjo, Tuuli ja Joki tapaavat Keskiyön puhuakseen erakosta, Solista, joka on vakuuttanut Varjoklaanin luopumaan soturiesi-isistään ja soturilaista. Muut perustajat osoittavat vihamielisyyttä toisiaan kohtaan mutta Myrsky jatkaa kysymyksien kysymistä ja yrittää välttää taistelua.

Erikoisseikkailut

Perhon Lennon näky

Kesken.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Myrsky on kulkukissa. Hän ajattelee että hänen pitäisi hallita metsää, koska hän voi taistella ja metsästää parhaiten aluskasvillisuudessa ja puiden keskellä.
Kun hänen kaatuneet toverinsa, ensimmäiset Tähtiklaanin kissat, ilmestyvät puhumaan hänelle ja muille eloonjääneille, Myrskystä tulee Myrskyklaanin ensimmäinen päällikkö. Hänet on listattu yhdeksi merkittävimmistä päälliköistä. Hän kehittää kolmen muun päällikön, Varjon, Tuulen ja Joen kanssa soturilain. Legendan mukaan Myrsky vaati soturilakiin myös myötätuntoisia lakeja.

Klaanien laki

Myrsky mainitaan lyhyesti, samoin kuin Tuuli, Joki, Varjo ja Taivas, suuren taistelun jälkeen. Taistelussa kuolleiden henget pakottavat elossa olevat kissat elämään rauhassa. Hän ja muut neljä uutta päällikköä vannovat luovansa klaanin ja löytävät tapoja lopettaakseen taistelut.

The Ultimate Guide

Kesken.

Novellit

Thunderstar's Echo

Kesken.

Shadowstar's Life

Kesken.

Pinestar's Choice

Kesken.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Ukkonen: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Taivastähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisarukset:

Kaksi nimetöntä pentua: Kuolleet, tuntemattomat olinpaikat

Siskopuolet:

Kukan Varsi: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)
Kasteinen Terälehti: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)

Velipuoli:

Pikkuinen Oksa: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoemo:

Haukan Kiito: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoisä:

Harmaa Siipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottosisko:

Terhon Turkki: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)

Ottoveli:

Salaman Häntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Orvokin Aamu: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)

Poika:

Sleek Fur: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)

Tytär:

Lightning Stripe: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)

Pennut:

Shell Claw: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)
Feather Ear: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)
Näytä loput

Sedät:

Rosoinen Huippu: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)

Täti:

Räpyttävä Lintu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoäiti:

Hiljainen Sade: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:

Kasteinen Nenä: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)
Kotkan Sulka: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)
Myrskyn Karva: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)
Musta Korva: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)
Valkea Häntä: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)
Hopeinen Raita: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)

Esiintymiset

Kesken.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Hän on ainoa ensimmäisistä päälliköistä, joka ei syntynyt kaksiosaisella nimellä tai ei muuttanut nimeään.

Tekijöiden lausuntoja

  • Kysyttäessä Myrskytähden ja Terhon Turkin suhteesta, Kate sanoi, että Terhon Turkki oli pieni ihastus hänelle, mutta he päättivät olla jatkamatta sitä tarinaa, sanoen että hänellä ja muilla oli erilaiset suunnitelmat Myrskytähdelle. Hän jatkaa, että Myrskytähti saa rakkauden kohteen Klaanien synnyn kuudennessa kirjassa ja että se on kokonaan uusi kissa.
    • Tämä on todistettu todeksi kirjassa Tähtien polku, kun Orvokin Aamusta tulee Myrskytähden kumppani.

Virheet

  • Vicky sanoi Erin Hunter -chatissa etteivät Tuuli, Myrsky, Varjo, Joki ja Sky ottaneet nimeensä loppuliitettä -tähti, koska tätä perinnettä ei ollut vielä.
    • Kuitenkin kirjan Perhon Lennon näky lopussa on vahvistettu että kaikki päälliköt ottivat tähti-loppuliitteen.
  • On ollut joitakin ristiriitaisuuksia siitä, miten Myrskytähti sai nimensä. Alunperin kerrottiin hänen saaneen nimensä ukkospolun mukaan,[11] mutta tämä muutettiin myöhemmin ukkosmyrskyihin, joita hän käytti metsästyksessä hämmentämään saaliinsa.[12] Näistä maininnoista huolimatta kirjassa Auringon polku mainitaan, että hänet on nimetty romahtavan rakennuksen, jossa hän oli syntynyt, ja emonsa Ukkosen mukaan.[3]

Lainaukset

"Puhu hänelle sitten. Sinä olet ainut kissa, jota hän saattaisi koskaan kuunnella."
—Myrsky Harmaalle Siivelle puhumisesta Kirkaalle Taivaalle Ensimmäinen taistelu, sivu 39
"Minun emoni kuoli. Suren sitä ettei hän ole täällä, mutta minun ei kuitenkaan tarvitse kohdata maailmaa yksin. Eikä tarvitse myöskään Kilpikonnan Hännän pentujen."
—Myrsky Harmaalle Siivelle Ensimmäinen taistelu, sivu 222
Näytä loput
Myrsky: "Olet oikeassa. Kissojen pitäisi olla täällä vain, jos he haluavat olla. Minun on siis lähdettävä."
Kirkas Taivas: "Miksi?"
Myrsky: "En kestä viettää enää päivääkään suljettuna leiriin ja katsella miten minulle rakkaat kissat näkevät nälkää ainoastaan siitä syystä, että sinä olet määrännyt niin."
Lehti: "Onpas! Myrsky on oikeassa. Et sinä välitä riistan säilymisestä. Sinä haluat vain näyttää älykkäältä."
Myrsky: "En häiritse sinua tai saalista leirisi lähellä. Muutan jonnekin toisaalle metsään - mutten voi enää kuulua joukkioosi."
—Myrsky jättämässä Kirkkaan Taivaan leiriä Jaettu metsä, sivut 181-182

Lähteet ja sitaatit

  1. Tähtien polku, sivu 315
  2. Auringon polku, sivu 310
  3. 3,0 3,1 3,2 Auringon polku, sivu 304
  4. Myrskyn aika, sivu 172
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Pitkät varjot, sivu 14
  6. Myrskyn aika, hahmolista
  7. 7,0 7,1 Klaanien salaisuudet, sivu 34
  8. Pitkät varjot, sivu 13
  9. 9,0 9,1 Klaanien salaisuudet, sivu 12
  10. Klaanien salaisuudet, sivu 13
  11. Erin Hunter Chat 7
  12. Warriors App
Advertisement