FANDOM

Tämä ei ole minun klaanini. Ei enää. Myrskyklaania johtaa kotikisu, eikä tänne ole jäänyt mitään taistelemisen arvoista. En tunne uskollisuutta Myrskyklaania kohtaan. Koko metsän ainut kuuliaisuutta ansaitseva kissa on Tiikeritähti.
— Mustaraita ennen lähtöään Myrskyklaanista kirjassa Pimeyden hetki, sivu 115

Mustaraita (engl. Darkstripe) on tummanharmaa[7] raidallinen kolli,[2] jolla on mustat raidat[7] ja keltaiset silmät.[8]

Mustaraita oli entinen Myrskyklaanin soturi. Hän oli uskollinen Tiikeritähden seuraaja, ja liittyi lopulta Tiikeriklaaniin Tulitähden karkotettua hänet. Taistelussa Veriklaania vastaan Mustaraita taisteli klaaneja vastaan ja Harmaaraita tappoi hänet. Petostensa vuoksi hän joutui Synkkään Metsään, missä hän tapaa Tiikeritähden ja harjoitteli yhdessä muiden Synkän Metsän kissojen kanssa valmistautuessaan suureen taisteluun. Tappion jälkeen Mustaraita palasi Synkkään Metsään.

Historia

Etsitkö pidempää yhteenvetoa? Löydät sen täältä.

Ennustusten alku

"Olin juuri palaamassa leiriin. Löysin mokoman pennunääliön popsimassa kuolomarjoja, ja yritin pysäyttää hänet, kun tämä älykääpiö loikkasi kimppuuni. Miksi muka haluaisin murhata pennun?"
—Mustaraita Tulitähdelle. Pimeyden hetki, page 91
Kun Tulitassu, entinen kotikisu, hyväksytään Myrskyklaaniin, Mustaraita ei ole innoissaan. Hän jakaa tämän mielipiteen uuden oppilaans Tomutassun kanssa, joka on annetana hänelle Punahännän kuoleman jälkeen. Kun Tulitassu löytää Keltahampaan, Mustaraia uskoo, että hänet tulisi tappaa, ja Tulitassua rangaista ruokkimisesta. Tiikerikynsi, joka on nyt varapäällikkö, nimittää Mustaraidan ja Pitkähännän vartioimaan Sinitähteä Varjoklaanin hyökkäyksen jälkeen. Hän levittää huhuja Tiikerikynnen ja Pitkähännän kanssa siitä, että Korppitassu on petturi, ja hän on vastenmielinen kun Myrskyklaaniin hyväksytään toinen kotikisu, Pilvipentu.
Kun Tiikerikynsi karkotetaan yritettyään tappaa Sinitähden, Mustaraita kieltäytyy seuraamasta ystäväänsä. Hänen uskonsa Myrskyklaaniin heikkenee kuitenkin, kun Tulisydän nimitetään uudeksi varapäälliköksi, mutta Tulisydän valitsee hänet mestariksi Lehvätassulle luottamuksen osoituksena. Tämä luottamus kuitenkin vähenee sen jälkeen, kun Mustaraita vie Vatukkapennun ja Keltapennun tapaamaan Tiikeritähteä, Varjoklaanin nykyistä päällikköä salassa.

Uusi profetia

Tähtien enne

Novellit

Klaanien kirjat

Yksityiskohtainen kuvaus

Mustaraita on suuri,[7] hoikka,[9] sileäturkkinen,[4] tummanharmaa[7] raidallinen kolli,[2] jolla on mustat raidat[7] ja keltaiset silmät.[8]

Lainaukset

"Sinä kuulut minulle, kotikisu. Aika kuolla."
—Mustaraita Tulitähdelle kostohimoisena Pimeyden hetki, page 278
Mustaraita: "Ja miksi täällä on aina pimeää? Missä kuu on? Minä kuvittelin että saalistaisin taivaalla soturiesi-isiemme kanssa ja varjelisin klaanitovereitamme."
Tiikeritähti: "Ei se meillä mene niin. Mutta en minä tähtien valoa tarvitse seuratakseni omaa polkuani. Jos Tähtiklaani lulee voivansa unohtaa meidät, se on väärässä."
—Mustaraita ja Tiikeritähti Synkässä Metsässä. Auringonlasku, sivu 12
"Et sinä pääse tästä metsästä mihinkään. Minä tiedän sen - olen yrittänyt. Vaikka kävelisin miten kauas, puut eivät ikinä lopu eikä missään ole valoa."
—Mustaraita Tiikeritähdelle Synkästä Metsästä. Auringonlasku, page 12

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Pimeyden hetki, sivu 278
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Villiin luontoon, hahmolista
  3. Pimeyden hetki, sivu 279
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Auringonlasku, sivu 12
  5. Tuli ja jää, sivu 25
  6. Myrsky nousee, sivu 45
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Villiin luontoon, sivu 43
  8. 8,0 8,1 Pimeyden hetki, sivu 30
  9. Villiin luontoon, sivu 91