Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Tämä ei ole minun klaanini. Ei enää. Myrskyklaania johtaa kotikisu, eikä tänne ole jäänyt mitään taistelemisen arvoista. En tunne uskollisuutta Myrskyklaania kohtaan. Koko metsän ainut kuuliaisuutta ansaitseva kissa on Tiikeritähti."
— Mustaraita ennen lähtöään Myrskyklaanista kirjassa Pimeyden hetki, sivu 115

Mustaraita (engl. Darkstripe) on tummanharmaa[10] raidallinen kolli,[2] jolla on mustat raidat[10] ja keltaiset silmät.[11]

Mustaraita oli entinen Myrskyklaanin soturi. Hän oli uskollinen Tiikeritähden seuraaja, ja liittyi lopulta Tiikeriklaaniin Tulitähden karkotettua hänet. Taistelussa Veriklaania vastaan Mustaraita taisteli klaaneja vastaan ja Harmaaraita tappoi hänet. Petostensa vuoksi hän joutui Synkkään Metsään, missä hän tapaa Tiikeritähden ja harjoitteli yhdessä muiden Synkän Metsän kissojen kanssa valmistautuessaan suureen taisteluun. Tappion jälkeen Mustaraita palasi Synkkään Metsään.

Historia

Etsitkö pidempää yhteenvetoa? Löydät sen täältä.

Ennustusten alku

"Olin juuri palaamassa leiriin. Löysin mokoman pennunääliön popsimassa kuolomarjoja, ja yritin pysäyttää hänet, kun tämä älykääpiö loikkasi kimppuuni. Miksi muka haluaisin murhata pennun?"
—Mustaraita Tulitähdelle Pimeyden hetki, sivu 91
Kun Tulitassu, entinen kotikisu, hyväksytään Myrskyklaaniin, Mustaraita ei ole innoissaan. Hän jakaa tämän mielipiteen uuden oppilaansa Tomutassun kanssa, joka on annetaan hänelle Punahännän kuoleman jälkeen. Kun Tulitassu löytää Keltahampaan, Mustaraia uskoo, että hänet tulisi tappaa, ja Tulitassua rangaista ruokkimisesta. Tiikerikynsi, joka on nyt varapäällikkö, nimittää Mustaraidan ja Pitkähännän vartioimaan Sinitähteä Varjoklaanin hyökkäyksen jälkeen. Hän levittää huhuja Tiikerikynnen ja Pitkähännän kanssa siitä, että Korppitassu on petturi, ja hän on vastenmielinen kun Myrskyklaaniin hyväksytään toinen kotikisu, Pilvipentu.
Kun Tiikerikynsi karkotetaan yritettyään tappaa Sinitähden, Mustaraita kieltäytyy seuraamasta ystäväänsä. Hänen uskonsa Myrskyklaaniin heikkenee kuitenkin, kun Tulisydän nimitetään uudeksi varapäälliköksi, mutta Tulisydän valitsee hänet mestariksi Lehvätassulle luottamuksen osoituksena. Tämä luottamus kuitenkin vähenee sen jälkeen, kun Mustaraita vie Vatukkapennun ja Keltapennun tapaamaan Tiikeritähteä, Varjoklaanin nykyistä päällikköä salassa.

Uusi profetia

Kesken.

Tähtien enne

Kesken.

Novellit

Klaanien kirjat

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Mustaraita on suuri,[10] hoikka,[12] sileäturkkinen,[1] tummanharmaa[10] raidallinen kolli,[2] jolla on mustat raidat[10] ja keltaiset silmät.[11]

Kuvia

Perhe

Pääartikkeli: Mustaraita/Perhe
Mustaraidan emo on Pajuturkki ja hänen sisaruspuoliaan ovat Harmaaraita, Ratamohäntä, Tihkuviiksi ja Nokiturkki. Lisää Mustaraidan sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Pääartikkeli: Mustaraita/Trivia
Tiesitkö, että Cherith piti Mustaraidan kuoleman kirjoittamisesta? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

"Sinä kuulut minulle, kotikisu. Aika kuolla."
—Mustaraita Tulitähdelle kostohimoisena Pimeyden hetki, sivu 278
Mustaraita: "Ja miksi täällä on aina pimeää? Missä kuu on? Minä kuvittelin että saalistaisin taivaalla soturiesi-isiemme kanssa ja varjelisin klaanitovereitamme."
Tiikeritähti: "Ei se meillä mene niin. Mutta en minä tähtien valoa tarvitse seuratakseni omaa polkuani. Jos Tähtiklaani lulee voivansa unohtaa meidät, se on väärässä."
—Mustaraita ja Tiikeritähti Synkässä Metsässä Auringonlasku, sivu 12
"Et sinä pääse tästä metsästä mihinkään. Minä tiedän sen - olen yrittänyt. Vaikka kävelisin miten kauas, puut eivät ikinä lopu eikä missään ole valoa."
—Mustaraita Tiikeritähdelle Synkästä Metsästä Auringonlasku, sivu 12

Lähteet ja sitaatit

Advertisement