Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Taistele uskollisesti ja rohkeasti. Muuta klaanisi ei sinulta pyydä."
— Murattilampi Omenaturkille kirjassa Viimeinen toivo, sivu 294

Murattilampi (engl. Ivypool) on hopeanharmaan ja valkoisen kirjava raidallinen naaras, jolla on tummansiniset silmät.[15]

Murattilampi on Myrskyklaanin soturi, joka on palvellut Tulitähden ja Vatukkatähden alaisuudessa järven reviireillä. Murattipentu syntyi Valkosiivelle ja Koivuruskalle yhdessä sisarensa Kyyhkypennun kanssa. Hänestä tuli oppilas nimeltä Murattitassu ja hän sai mestarikseen Tuhkasydämen. Kyyhkytassu sai erityistä huomiota klaanitovereiltaan, mikä aiheutti Murattitassulle katkeruutta. Haukkahalla värväsi hänet kouluttautumaan paremmaksi soturiksi Synkässä Metsässä. Murattitassu sai selville heidän todelliset aikomukset ja ryhtyi vakoojaksi Närhisulalle ja Leijonaroihulle. Hän sai soturinimekseen Murattilampi ja hänestä tuli Synkän Metsän soturi tapettuaan Muurahaiskarvan. Suuren taistelun aikana Murattilampi taisteli klaanien rinnalla ja onnistui vakuuttamaan useita kissoja vaihtamaan puolta paitsi Viimaturkkia, joka ilmoitti Synkän Metsän päälliköille Murattilammen petoksesta. Kun klaanit voittivat, vain hänelle annettiin anteeksi. Hän vannoi uskollisuutta klaaneille muiden harjoittelijoiden kanssa ja paransi suhdettaan Kyyhkysiipeen.

Hän sai ensimmäisen oppilaansa, Lumipehkon ja myöhemmin toisen, Varpuoksan, jonka kanssa hän muodosti vahvan siteen. Murattilammesta tuli Lehvälaulun kumppani ja heillä on kolme pentua, Bristlefrost, Flipclaw ja Thriftear.

Historia

Etsitkö pidempää yhteenvetoa? Löydät sen täältä.

Tähtien enne

"Kun tapasin Haukkahallan ensi kertaa, en ollut Tähdettömässä Maassa; olin jollain niityllä jolla oli kukkia ja aurinkoa ja sellaista. Hän... hän imarteli minua; hän tuntui kiinnostuneelta siitä mitä minä osasin, ei siitä mitä sisareni osasi. Kukaan tässä klaanissa ei ole koskaan kohdellut minua niin. Täällä minä olen vain sinun varjosi."
—Murattitassu Kyyhkytassulle. Yön kuiskaukset, sivu 279
Murattipennusta ja hänen sisarestaan Kyyhkypennusta tulee Myrskyklaanin uusimmat oppilaat ja hänen mestarinsa on Tuhkasydän. Sisaret ovat niin läheisiä kuin olla voi ja haluavat tehdä kaiken yhdessä. Hän kuitenkin syyttää Kyyhkytassua huomion hakemisesta, kun tämä ilmoittaa ruskeiden eläinten tukkineen veden, ja muuttuu mustasukkaiseksi kun hänen sisarensa valitaan vedenvapauttamispartioon. Murattitassu huomaa Tulitähden ja joidenkin vanhempien sotureiden kohtelevan Kyyhkytassua eri tavalla, mutta Kyyhkytassu kiistää asian. Murattitassu alkaa ihmetellä, mikä tekee hänen sisarestaan niin erityisen.
Murattitassu vierailee unissa Haukkahallan luona, joka tarjoaa hänelle koulutusta. Kehitettyään mestarin ja oppilaan siteen, Haukkahalla vie hänet Synkkään Metsään ja esittelee hänet uusille "klaanitovereilleen". Närhisulka saa selville, että Murattitassu harjoittelee Synkässä Metsässä, ja Kyyhkytassu yrittää vakuuttaa hänet lopettamaan, mutta Murattitassu haluaa tulla paremmaksi soturiksi. Kuultuaan mestariensa raakuuden Murattitassu haluaa kuitenkin lopettaa vierailunsa, mutta Leijonaroihu ja Närhisulka vakuuttavat hänet vakoilemaan heille. Kyyhkytassu kertoo sisarelleen voimistaan.
Murattitassun uskollisuutta testataan jatkuvasti aina julmista harjoitustuokiosta "klaanitoverin" tappamiseen. Rikkotähti käskee hänet tappamaan Liekkihännän hengen, joten selvittääkseen Synkän Metsän lopullisen suunnitelman Murattitassu hyökkää Liekkihännän kimppuun, mutta Tiikerisydän pysäyttää hänet. Myrskyklaanissa Murattitassu ansaitsee soturinimensä Murattilampi. Hän ystävystyy Kukkasateen kanssa, joka myös liittyi Synkkään Metsään samanlaisista syistä. Murattilampea pyydetään kouluttamaan Lommotassua. Murattilampi haluaa Synkän Metsän täydeksi soturiksi ja hänen käsketään tappaa Muurahaiskarvan henki. Hän on kauhistunut, kun hänen isänsä Koivuruska liittyy myös Synkkään Metsään.
Hän varoittaa Kyyhkysiipeä ja muita tulevasta taistelusta, ja klaanit aloittavat valmistelut. Suuren taistelun aikana Murattilampi rohkaisee muita Synkän Metsän harjoittelijoita taistelemaan klaanien puolesta. Ohdakekynsi syyttää häntä petturiksi ja hän, Lumitöyhtö ja Haukkahalla hyökkäävät hänen kimppuunsa. Paatsamalehti, jonka kanssa Murattilampi on ystävystynyt, kiirehtii apuun, mutta hänet tapetaan.

Varjojen aika

Kesken.

Rikottu laki

Kesken.

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Murattilammen merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Novellit

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Murattilammen merkittävistä esiintymisistä novelleissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Murattilampi on solakka,[16] pehmeäturkkinen,[17] vaalean hopeanharmaan ja valkoisen kirjava raidallinen naaras.[15] Hänellä on valkoiset tassut,[18] valkea vatsa[19] ja valkeat kasvot,[20] valkeita laikkuja turkissaan, raidallinen hopeanvärinen häntä,[21] hopeanvärinen hännänpää, silvotut korvat[22] ja tummansiniset silmät.[15]

Kuvia

Fanikuvitukset

Viralliset kuvitukset

Perhe

Pääartikkeli: Murattilampi/Perhe
Murattilammen vanhemmat ovat Valkosiipi ja Koivuruska ja hänen siskonsa on Kyyhkysiipi. Hän on Lehvälaulun kumppani ja heidän pentujaan ovat Thriftear, Flipclaw ja Bristlefrost. Lisää Murattilammen sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Pääartikkeli: Murattilampi/Trivia
Tiesitkö, että Murattilampi näyttää aivan Kyyhkysiiveltä, paitsi että hänen turkissaan on valkoisia läiskiä? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

"En tajua, miksi Haukkahalla valitsi sinut. Minusta sinä tunnut olevan edelleen uskollinen klaanitovereillesi järvellä."
—Rikkotähti Murattitassulle. Yön kuiskaukset, sivu 301
"Uskon, että Murattitassu on uskollinen Tähdettömälle maalle. Kun koittaa viimeinen taistelu, hän on meidän joukoissamme."
—Tiikeritähti Rikkotähdelle. Yön kuiskaukset, sivu 303
Rikkotähti: "Mitähän sinä kuvittelit tekeväsi? Millä oikeudella tulit väliin?"
Murattilampi: "Me olemme uskollisia toisillemme, vai kuinka? Pitäisikö meidän seistä vieressä kuin pelkurit ja antaa toistemme hävitä taistelut?"
Rikkotähti: "Pelastit klaanitoverisi."
—Murattilampi Rikkotähdelle puolustaessaan Kukkasadetta. Kuun merkki, sivu 140
Näytä loput
"Sinun on pakko puolustaa klaania. Eikö kuolemakin ole parempi kuin Rikkotähti päällikkönä."
—Murattilampi rohkaisevasti Omenaturkille. Viimeinen toivo, sivu 293
"Juokse. Koska jos jäät, minä totta vieköön tapan sinut."
—Murattilampi uhkaillessaan Ohdakekynttä. Viimeinen toivo, sivu 298
"Murattilammen ääni oli hiljainen mutta voimallinen, ja alkuun Vatukaktähti järkyttyi häikäilemättömistä ohjeista. Sitten hän muisti ne monet kuut, jotka Murattilampi oli viettänyt Synkän Metsän koulutuksessa. Hän oli oppinut siellä enemmän raakuuksia kuin suurin osa sotureista pystyi kuvittelemaan."
—Kertoja Murattilammen taisteluohjeista. Vatukkatähden myrsky, sivu 388

Seremoniat

Kesken.

Lähteet ja sitaatit 

  1. 1,0 1,1 Auringonnousu, sivu 312
  2. Neljäs oppilas, sivu 46
  3. Kuun merkki, sivu 44
  4. Neljäs oppilas, sivu 47
  5. Etäiset kaiut, sivut 129-131
  6. Etäiset kaiut, sivut 197-199
  7. Yön kuiskaukset, sivu 271
  8. Unohdettu soturi, sivu 75
  9. Kuun merkki, sivu 72
  10. Vatukkatähden myrsky, hahmolista
  11. Myrsky ja varjo, sivu 196
  12. Kuun merkki, sivu 142
  13. 13,0 13,1 Viimeinen toivo, sivu 63
  14. Viimeinen toivo, sivu 119
  15. 15,0 15,1 15,2 Etäiset kaiut, hahmolista
  16. Etäiset kaiut, sivu 128
  17. Neljäs oppilas, sivu 290
  18. Etäiset kaiut, sivu 204
  19. Yön kuiskaukset, sivu 50
  20. Yön kuiskaukset, sivu 235
  21. Yön kuiskaukset, sivu 126
  22. Viimeinen toivo, sivu 297
Advertisement