FANDOM

Muinaiset kissat (engl. The Ancients) olivat kissaryhmiä, jotka asuivat järven alueella kauan ennen kuin nykyiset klaanit muuttivat sinne. Yksi ryhmistä jätti lopulta järven ja lähti vuorille Kuohuvan Veden Heimoon.

Yleistä tietoa

Kuvaus

Muinaiset kissat asuivat kolmessa heimossa, ja he olivat hajallaan ympäri järven alueita ennen kuin klaanit muuttivat sinne.
Muinaisten nimet ovat kaksiosaisia ja ne liittyvät luontoon, mutta kuvaavat usein myös kissan ulkonäköä (kuten Pudonnut Lehti ja Kyyhkyn Siipi. Muinaisten nimet eivät muutu, kuten klaanikissoilla.

Hierarkia

Muinaisilla on päällikkö, joka voi erota virastaan halutessaan ja nimetä uuden päällikön. Yrttien tuntemus jaettiin muutaman kissan kesken ja kukin kissa metsästi itselleen, toisin kuin klaaneissa.

Kivien heitto

Kivien heitto oli prosessi, jossa kaikki kissat kokoontuivat tekemään päätöksiä. Heimon päällikkö tekee maahan ympyrän ja jakaa sen kahteen osaan. Sitten kaikki kissat valitsevat sileän, pyöreän kiven ja laittavat sen osaan, joka edustaa heidän valintaansa.
Esimerkiksi kirjassa Pitkät varjot, muinaiset järjestävät kivien heiton päättääkseen, lähtevätkö he vuorelle vai eivät. Yksi puoli edusti lähtöä ja toinen puoli jäämistä. Jokainen kissa laittaa kiven haluamalle puolelle. Lopulta Närhisulka tekee viimeisen päätöksen ja laittaa kivensä lähtevien puolelle. Niin kissoista tulee heimo.

Historia

Klaanien synty

Auringon polku

The First Battle

Uusi profetia

Tähtiyö

Kun klaanikissat löytävät Kuulammen, Lehtitassu näkee monia vanhoja tassunjälkiä.

Kolmikon mahti

Pimeyden joki

Närhitassu löytää Kalliolle, muinaiselle tietäjälle, kuuluneen kepin, joka seurasi tunneliin lähteneitä pehmotassuja merkaten ylös, selvisivätkö he. Myöhemmin Närhitassu seuraa unessa pehmotassua, Pudonnutta Lehteä, joka lähtee tunneleihin tullakseen teräväkynneksi. Tunnelit alkavat kuitenkin tulvia ja Pudonnut Lehti jää loukkuun sisälle ja hukkuu.

Karkotus

Kallio kertoo Närhisulalle, että ennustus kolmesta tuli muinaisten heimojen ajalta.

Pitkät varjot

Kun Närhitassu lähetetään takaisin muinaisten kissojen aikaan Närhen Siipenä, hän tulee tunneleista teräväkyntenä kuu sen jälkeen, kun Pudonnut Lehti hukkui. Hän viettää muutaman päivän heimokissojen kanssa ja huomaa, että he ovat huolissaan kaksijaloista ja heidän hirviöistään, jotka kaivavat maata järven ympärillä. Kissat myös katsovat, että Pudonneen Lehden kuolema on huono merkki ja monet ovat tyytymättömiä järvellä asumiseen.
Kiven Laulu kuulee Närhitassun kuvaamat vuoret parilta muulta kissalta ja ajattelee, että se kuulostaa täydelliseltä paikalta asua. Hän kysyy, näyttäisikö Närhitassu heille tien vuorille. Kissat päättävät lähtemisestä heittämällä kiviä. Närhitassu heittää viimeisen kiven lähtevien puolelle, jotta kissoista tulisi Kuohuvan Veden Heimo ja että he jättäisivät järven klaaneille. Sanan Jalka luopuu päällikön virastaan luovuttaen sen Kiven Laululle. Kissat valmistautuvat lähtöön ja Närhitassu haluaa jäädä auttamaan heitä saavuttamaan vuoret, mutta Kallio lähettää oppilaan takaisin omaan aikaansa.

Tähtien enne

Kuun merkki

Närhisulka matkustaa jälleen ajassa ja saapuu paikalle, kun kissat ovat juuri saapuneet vuorelle. Kuun Sirppi on ensimmäinen, joka näkee hänet ja puhuu hänen kanssaan. Molemmat ovat hämmästyneitä nähdessään toisensa. Heidän keskustelunsa keskeytyy, kun Närhisulka huomaa Kiven Laulun puhuvan toisille kissoille.
Kun kissat näkevät Närhisulan uudestaan, hän sanoo muuttaneensa mielensä ja palanneen heidän joukkoonsa, mutta monet eivät ole vakuuttuneita. Kuun Sirppi näyttää olevan onnellisin hänen paluustaan. Kiven Laulu ei näytä olevan vakuuttunut siitä, että vuoret ovat heille sopiva paikka ja Närhisulka yrittää opettaa kissoille, miten metsästää. Partio lähtee luolasta, mutta kotka hyökkää heidän kimppuunsa. Se nappaa Kiitävän Pilven, mutta kissat onnistuvat pelastamaan hänet. Närhisulka hautautuu lumeen, kun heidän taistelunsa aiheuttaa lumivyöryn.

Viimeinen toivo

Esinäytöksessä jotkut muinaiset kissat tapaavat Keskiyön, Kallion, Sinitähden ja Täplälehden, jotka keskustelevat tulevasta taistelusta Synkän Metsän ja klaanien välillä. Synkän Metsän taistelun aikana muinaiset kissat ilmestyvät yhdessä Keskiyön kanssa Varjoklaanin leiriin puolustamaan sitä Synkältä Metsältä.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Triviaa

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's groupDarktail's groupThe KinThe guardian catsThe Sisters