FANDOM

Aukion laidalla raidallinen pentu makasi sammalvuoteella. Keltahammas oli kumartunut sen viereen ja koetti suostutella sitä syömään yrttejä. Pienokainen niiskutti säälittävästi. Se käänsi katseensa kohti Keltahammasta ja räpytti vuotavia silmiään. Myös pennun kuono näytti kostealta. Tulisydän ymmärsi, että sen täytyi olla valkoyskäinen pentu.

— Kertoja sairaasta Mistlekitistä.[1]

Mistlekit (suom. Mistelipentu) on tumma raidallinen[3] naaraspentu.[2]

Soturikissat

Tuli ja jää

Mistlekit on Myrskyklaanin pentu ja Pilkkuhännän tytär. Hänet mainitaan kun kerrotaan, että yksi Pilkkuhännän pennuista on sairastunut valkoyskään.
Häntä ei mainita nimellä, kun hän makaa sammalvuoteella, piilossa saniaisten alla Myrskyklaanin leirin aukion reunalla. Keltahammas, Myrskyklaanin parantaja, yrittää saada häntä syömään lääkeyrttejä. Mistlekit nuuhkii niitä ja räpyttää vuotavia silmiään Keltahampaalle.
Keltahammas kiittää hänelle hiiren tuonutta Tulisydäntä ja pyytää Tulisydäntä suostuttelemaan Mistlekitin syömään lääkkeensä. Mistlekit yskäisee, kun Tulisydän lähestyy pentua. Kolli työntää kevyesti pienen mytyn yrttejä pentua kohti ja kertoo, että jos Mistlekit haluaa soturiksi, hänen pitää tottua yrttien nielemiseen. Hän lisää myös, että kun Mistlekit tekee retkensä Kuukivelle, hänen täytyy maistaa jopa pahempia yrttejä.
Mistlekit katsoo Tulisydäntä silmät puoliummessa, ja Tulisydän kehottaa pentua ajattelemaan sitä harjoitteluksi soturiksi tuloa varten. Mistlekit kurottaa ja ottaa suuhunsa muutaman yrtin. Keltahammas tulee kehumaan Tulisydäntä, ja molemmat heistä jättävät pennun rauhaan.
Nopsatassu, joka on myös sairastunut, makaa Mistlekitin vieressä. Lopulta Mistlekit ja Nopsatassu paranevat valkoyskästä ja hylkäävät tammen, jonne heidät oli eristetty sairauden ajaksi.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kate pitää fanin tekemästä kuvauksesta Mistlekitille: vaaleanharmaa naaraspentu, jolla on tummat raidat, valkoiset tassut, meripihkanväriset silmät ja pienet korvat.[2]

Perhe ja suku

Emo:

Pilkkuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Lumipentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuoli:

Leijonamieli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Kultakukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Isoäiti:

Harepounce: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Täti:

Yksisilmä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:

Vinhatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiiriturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Tuli ja jää, sivu 158
  2. 2,0 2,1 2,2 Katen blogi
  3. Tuli ja jää, sivu 185