FANDOM

Voi ei! Tähtiklaani, edes sinä et voi olla näin armoton.
Keltahammas löytäessään pentujen ruumiit kirjassa Keltahampaan salaisuus, sivu 471

Minttupentu (engl. Mintkit) on pieni harmaa kolli.[1]

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Kirkaskukka synnyttää pennut, kun Keltahammas on leirin ulkopuolella. Nuhanenä tulee Keltahampaan luo ilmoittaakseen, että Kirkaskukan pennut syntyvät. Keltahampaan palatessa leiriin pennut ovat jo syntyneet. Keltahammas kehuu pentuja ja kysyy, onko niille päätetty jo nimet. Kirkaskukka kertoo, että kilpikonnakuvioinen naaras on Kehäkukkapentu ja harmaa kolli Minttupentu. Kirkaskukka ilmoittaa pennuille, että Keltahammas on heidän isosiskonsa. Molemmat pennut näyttävät vahvoilta ja terveiltä ja Keltahammas ajattelee omia tyttäriään, jotka menivät Tähtiklaaniin ennen kuin saivat mahdollisuuden elää. Hän koskettaa pentujen neniä ja toivottaa ne tervetulleeksi Varjoklaaniin.
Keltahammas näkee Kehäkukkapennun ja Minttupennun harjoittelemassa taistelua. Kehäkukkapentu raastaa sammalpalloa ja Minttupentu vetää sulkaa maassa. Keltahammas ajattelee pentujen olevan liian nuoria leikkimään taistelua. Hän tarjoaa pennuille häntäänsä, mutta pennut kieltäytyvät. Keltahammas nostaa tassunsa ilmaan ja pyytää niitä hyppäämään. Minttupentu kysyy, onko se osa soturikoulutusta, johon Keltahammas vastaa kieltävästi. Kehäkukkapentu kieltäytyy, koska hän ja Minttupentu haluavat harjoitella soturikoulutusta, koska Rikkotähti oli kertonut heille, että on tärkeää olla vahva, kun he tulevat oppilasikään.
Myöhemmin Kirkaskukka herättää Keltahampaan ja kertoo pentujen kadonneen. Keltahammas ja Kirkaskukka etsivät pentuja kuumeisesti. Keltahammas kysyy Arpinaamalta, onko hän nähnyt pentuja ja Arpinaama sanoo, että pennut halusivat aiemmin partioon. Kun partio palaa, Keltahammas kysyy heiltä ovatko he nähneet pentuja, mutta kukaan sotureista ei nähnyt pentuja. Keltahammas seuraa tuoksua ulos leiristä ja kuulee ketun äänen. Hän toivoo, ettei kettu ole löytänyt pentuja. Pian Keltahammas haistaa verta ja löytää pentujen ruumiit. Hän tarkistaa, löytyykö pennuista elonmerkkejä. Keltahammas etsii epätoivoisesti jotain, millä pysäyttää verenvuoto mutta mitään ei löydy, joten Keltahammas kietoutuu pentujen ympärille, jolloin Kirkaskukka ja Rikkotähti saapuvat paikalle. Kirkaskukka kauhistuu nähdessään kuolleet pentunsa. Rikkotähti epäilee Keltahampaan tappaneen pennut ja klaani uskoo häntä. Keltahammas karkotetaan ja kun hän vaeltaa yksin, hän ajattelee, että olisi voinut pelastaa pennut.

Ennustusten alku

Villiin luontoon

Minttupentua mainita nimellä, kun Keltahammas kertoo Tulitassulle kuinka hän sai syyt niskoilleen kahden pennun kuolemasta, jotka Rikkotähti tappoi koulutuksessaan. Tämän seurauksena Keltahammas karkotetaan Varjoklaanista.
Myöhemmin kun Keltahammas on vastakkain Rikkotähden kanssa, hän kysyy häneltä ansaitsivatko Kirkaskukan pennut kuoleman. Rikkotähti myöntää, että pennut kuolivat hänen kynsissään ja Kirkaskukka on surun murtama kuullessaan, mutta Rikkotähti vain ohittaa hänet.

Triviaa

Virheet

  • Minttupennun ja Kehäkukkapennun kuolemissa on epäselvyyttä kirjojen välillä: kirjassa Villiin luontoon Rikkotähti tappoi Kirkaskukan pennut harjoituksen aikana ja vei heidät takaisin Varjoklaanin leiriin, jossa Rikkotähti syytti Keltahammasta heidän kuolemastaan.[2] Kirjassa Keltahampaan salaisuus Keltahammas uskoo kuitenkin ketun olevan vastuussa pentujen kuolemasta, mutta hänen klaanitoverinsa eivät löydä todisteita ketusta ja syyttävät sen sijaan häntä.[3]

Perhe ja suku

Emo:

Kirkaskukka: Elossa (kirjassa Villiin luontoon)

Isä:

Saniaisjalka: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Veli:

Pähkinäviiksi: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Siskot:

Pihlajamarja: Elossa (novellissa Tigerclaw's Fury)
Keltahammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kehäkukkapentu: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Näytä loput

Isoäiti:

Hopealiekki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpojat:

Rikkotähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Tuhkaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tynkähäntä: Elossa (kirjassa Tigeclaw's Fury)

Siskontyttäret:

Hopekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Wishkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit