Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
""Perhon Lento. Kiitos että annoit minun tulla kanssasi Korkokiville. Ja että toit minut klaaneihin.""
— Miika Perhon Lennolle ennen kuolemaansa kirjassa Perhon Lennon näky, sivu 254

Miika (engl. Micah) on paksuturkkinen vaaleankeltainen raidallinen[4] kolli, jolla on kirkkaan[5]vihreät silmät[2] ja pitkä häntä.[6]

Erikoisseikkailut

Perhon Lennon näky

Perhon Lento löytää Miikan, joka asuu ladossa asumassa Hiiren ja Lehmän kanssa. Miika kertoo nähneensä unia Perhon Lennostaja matkustaa Kuukivelle. Siellä Perhon Lento saa tietää, että klaaneilla täytyy olla parantajat ja että Miikasta tulee Taivasklaanin parantaja.
Perhon Lento kysyy asiasta Miikalta ja kolli suostuu. Miikasta tulee Taivasklaanin parantaja, mutta hänen ja Perhon Lennon välille kehittyy suhde.
Perhon Lento ja Miika menevät muiden parantajien luokse opettelemaan uusia parannustaitoja. Yhtäkkiä Perhon Lento saa näyn, jossa hänellä ja Miikalla olisi pentuja.
Kesken yön Täplikäs Turkki tulee hakemaan Perhon Lentoa ilmoittaen, että Karu on sairas. Miika lähtee Perhon Lennon mukaan Tuuliklaanin leiriin, mutta Tuulen Juoksija ei ole tästä hyvillään, sillä Taivasklaani on varastanut heiltä riistaa. Perhon Lento kuitenkin suostuttelee Tuulen Juoksijan päästämään Miikan leiriin.
Karu on huonossa kunnossa ja Miika ja Perhon Lento lähtevät hakemaan mahlaa, jota kasvaa Taivasklaanin reviirillä. He pääsevät reviirille ja Miika kiipeää puuhun hakemaan mahlaa.
Pian Kirkas Taivas saapuu paikalle ja on vihainen siitä, että Perhon Lento on ylittänyt rajan. Kirkas Taivas kieltää Miikaa antamasta mahlaa ja sanoo, että Karun kuoleminen ei ole hänen ongelmansa.
Miika ei kuuntele, vaikka Kirkas Taivas käskee hänet alas puusta. Perhon Lento haukkuu Kirkasta Taivasta ketunmieleksi. Kirkas Taivas käskee Punaista Kynttä estämään Miikaa mahlaa hakemisessa ja Punainen Kynsi kiipeää puuhun päällikön määräyksestä. Myös Pajun Häntä kiipeää puuhun.
Miika saa kaapattua kaarnan, jossa on mahlaa, mutta Kirkas Taivas heittää kaarnan pois ja tuhoaa sen. Pajun Häntä ja Punainen Kynsi alkavat tappelemaan puussa. Miika kiipeää puuhun lopettamaan riidan, mutta oksa katkeaa ja Miika jää sen alle.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Hunajainen Karva näyttää aivan häneltä.[7]

Perhe ja suku

Emo:

Nimeämätön naaras: Tuntematon tilanne

Ottoemo:

Lehmä: Elossa (kirjassa Perhon Lennon näky)

Entinen kumppani:

Perhon Lento: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Lukin Tassu: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)
Hunajainen Karva: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)

Tyttäret:

Kupliva Virta: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)
Sininen Viiksi: Elossa (novellissa Thunderstar's Echo)

Tyttärenpennut:

Kolme tuntematonta pentua: Elossa (kirjassa Perhon Lennon näky)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement