Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Olet uhrannut paljon. Ja klaanimme kulkee nyt turvallisempaa polkua. Tällä hengellä annan sinulle ylpeyttä, jotta tiedät oman arvosi ja klaanisi arvon. Kiitos kun kasvatit Valkomyrskyn. Sinut on valittu aikoja sitten, eikä Tähtiklaani ole koskaan katunut valintaansa."
— Lumiturkki Siniturkin viimeisen hengen jälkeen kirjassa Sinitähden tarina, sivut 491-492

Lumiturkki (engl. Snowfur) on pehmeä[6]- ja paksuturkkinen, pörröinen, lumenvalkoinen naaras,[1] jolla on harmaat korvannipukat,[7] pitkät jalat[8] ja kirkkaat taivaansiniset silmät.[9]

Lumiturkki oli Myrskyklaanin kuningatar Mäntytähden ja Aurinkotähden päällikkökausien aikaan metsäreviireillä. Lumipentu ja hänen sisarensa Sinipentu syntyivät Kuukukalle ja Myrskyhännälle. Oppilaana Lumitassua koulutti Varpuskarva ja hän rakastui Ohdaketassuun. Kun heistä tuli sotureita, Lumiturkista ja Ohdakekynnestä tuli kumppaneita ja he saivat yhden pojan, Valkopennun. Kaksijalan hirviö kuitenkin tappoi Lumiturkin ukkospolulla, ja hän päätyi Tähtiklaaniin. Hän kasvatti Sammalpentua kuin omaa pentuaan Tähtiklaanissa ja antoi Sinitähdelle yhden tämän yhdeksästä hengestä.

Historia

Tähtien enne

Kuun merkki

Kesken.

Viimeinen toivo

Kesken.

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Kesken.

Sinitähden tarina

Lumipentu syntyy Kuukukalle. Hän on avannut silmänsä ennen Sinipentua.
Siniturkkia ärsyttää kuinka Lumiturkki on kiintynyt Ohdakekynteen. Myöhemmin Lumiturkki kertoo Siniturkille odottavansa pentuja. Siniturkki on pettynyt kun Lumiturkki joutuisi viettämään aikaansa pentutarhassa. Siniturkki yrittää kuitenkin olla ylpeä siskonsa puolesta.
Lumiturkki synnyttää Valkopennun. Ohdakekynsi on Valkopennun isä.
Kun Valkopentu on vanhempi ja pärjää muiden pentujen kanssa, Siniturkki ehdottaa Lumiturkkia tulemaan hänen kanssaan metsälle. Siskokset muistelevat vanhoja ja Lumiturkki miettii aikooko Jokiklaani hyökätä uudestaan. Siniturkki mainitsee Tammisydämen, Vääräleuan veljen ja Lumiturkki rupeaa ihmettelemään miksi Siniturkki tuntuu puolustelevan jokiklaanilaista. Lumiturkki puhuu Rastaskarvasta ja ihmettelee miksi Siniturkki käyttäytyy kuin ei huomaisi häntä. Siniturkki sanoo, ettei halua kumppania ja jäädä pentutarhaan ja tästä Lumiturkki pahoittaa mielensä ja lähtee tiehensä.
Pian Siniturkki löytää Lumiturkin pysähtyneenä ja katsomassa varjoklaanilaisia jotka ovat ylittäneet Myrskyklaanin rajan. Lumiturkki tuntuu unohtaneensa riidan ja sisarukset kuulevat kuinka varjoklaanilaiset suunnittelevat metsästävänsä. Siniturkki ja Lumiturkki häätävät heidät ja Lumiturkki lähtee jahtaamaan varjoklaanilaisia, mutta hän ei huomaa ohi kiitävää hirviötä ja hän kuolee. Kyyhammas, Kirjohäntä, Tuulispää ja Rastaskarva sattuvat olemaan juuri lähellä ja tulevat auttamaan.
Siniturkki haluaa kertoa Valkopennulle Lumiturkin kuolemasta joka ei ole helppoa. Siniturkki kertoo, ettei Lumiturkki tule enää koskaan takaisin ja että hän on nyt Tähtiklaanissa. Valkopentu ei ymmärrä heti ja luulee ettei hänen emonsa tykkää hänestä enää. Kun Valkopentu kuulee Siniturkilta pian, että Lumiturkki on kuollut, Valkopentu on apea ja surullinen. Punarintasiipi tarjoutuu hoitamaan Valkopentua, mutta Valkopentu tahtoo emonsa lämpöä ja suojaa. Valkopentu syöksyy elottoman Lumiturkin ruumiin viereen. Pian Ohdakekynsi tulee Siniturkin luo syyttämään häntä Lumiturkin kuolemasta.
Siniturkki näkee unen. Unessa hän näkee suuren vesipyörteen, jossa hän huomaa Lumiturkin. Siniturkki yrittää pelastaa Lumiturkin, mutta Lumiturkki sinkoutuu päin kiveä ja huutaa, että Siniturkin pitää pelastaa Valkopentu. Sitten Siniturkki näkee Valkopennun ja pelastaa hänet.
Kun Sammalpentu kuolee, Siniturkki kuulee Lumiturkin äänen. Hän lupaa pitää pennusta huolta Tähtiklaanissa.
Kun Siniturkki saa yhdeksän henkeään, Lumiturkki antaa viimeisen, ylpeyden hengen.
Kesken.

Taivasklaanin kohtalo

Lumiturkki nähdään Lehtitähden unessa siskonsa Sinitähden ja poikansa Valkomyrskyn kanssa.

Novellit

Pinestar's Choice

Kesken.

Spottedleaf's Heart

Kesken.

Klaanien kirjat

The Ultimate Guide

Kesken.

Kuvia

Fanikuvitukset

Viralliset kuvitukset

Perhe ja suku

Emo:

Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen[10]

Sisko:

Sinitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Ohdakekynsi (ennen): Kuollut, Synkän Metsän jäsen

Poika:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Setä:

Hanhisulka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskontyttäret:

Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Usvatähti: Elossa (kirjassa River of Fire)

Siskonpoika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojanpojat:

Nokiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantytär:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Esiintymiset

Kesken.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement