FANDOM

Kaikkihan tietävät, mitä Myrskyklaani rajoista ajattelee.

— Lumikkoturkki Myrskyklaanin partiolle.[1]

Lumikkoturkki (engl. Weaselfur) on hoikka[4] kellanpunainen kolli, jolla on valkeat tassut.[5]

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Lumikkoturkki ilmestyy Tuuliklaanin partion kanssa, kun Pihkatassu putoaa puroon. Hän vaatii saada tietää, mitä Myrskyklaanin kissat tekevät Tuuliklaanin virrassa. Kun Lukkikoipi sihahtaa takaisin, ettei se ole heidän virta eivätkä he eivät ole ylittäneet rajaa, Lumikkoturkki murisee että heidän on parasta olla ylittämättä, koska he kaikki tietävät, mitä Myrskyklaani ajattelee rajoista.
Ruusukukka ryntää eteenpäin ja on nenä vastakkain Lumikkoturkin kanssa ja vaatii häntä kertomaan hänelle koska Myrskyklaani on muka tunkeutunut Tuuliklaanin alueelle. Lumikkoturkki paljastaa kyntensä ja hänen klaanitoverinsa, Lehtihäntä ja Yöpilvi, syöksyvät eteenpäin. Vatukkatähti käskee Ruusukukan takaisin ja sanoo Tuuliklaanin partiolle, että heidän oppilaansa putosi puroon. Lumikkoturkki niiskauttaa nenäänsä ja sanoo, että Pihkatassun pitäisi katsoa, missä hän asettaa tassunsa. Vatukkatähti pyytää anteeksi virran ylittämistä. Hän rentoutuu ja murisee Myrskyklaanin kissoille, etteivät he päästä asiaa toistumaan, ja että heidän ei pidä uskoa, että he voivat hypätä aina kun heitä huvittaa.
Vatukkatähti kysyy, miten Tuuliklaanissa on saalista. Lumikkoturkki vastaa, että hyvin ja että kaneja on enemmän kuin he voivat laskea.
Myöhemmin Lumikkoturkki nähdään johtamassa toista partiotaa, sähisten raivokkaasti, kun Myrskyklaanin kissat nähdään purolla. Hän selittää, että tämä on ainoa puhdas vesi Tuuliklaanilla, ja että ne ovat siirtäneet rajamerkit siellä, jolloin virta on Tuuliklaanin alueella. Kun Vatukkatähti vastustaa, etteivät he pysty siirtämään koko rajaa, koska järvi on tulvinut, Lumikkoturkki sanoo että he voivat ja he ovat tehneet niin, ja jos myrskyklaanilaisilla on ongelma, heidän pitää puhua Yksitähden kanssa. Vatukkatähti on halukas hyppäämään Lumikkoturkin kimppuun ja kynsimään itsepäisyys pois hänen kasvoiltaan, mutta pidättäytyy tekemästä niin. Lopulta Myrskyklaanin partio poistuu Tuuliklaanin rajalta.

Uusi profetia

Aamunkoi

Lumikkotassu on Tuuliklaanin oppilas. Hänen mestarinsa on Seittijalka.
Suuren taivalluksen aikana Lumikkotassu jähmettyy notkon reunalle kun Savutassu putoaa. Myrskyturkki rohkaisee oppilasta, joka lopulta hyppää.
Myöhemmin vuorilla kun heille opetetaan metsästämistä, Lumikkotassu kysyy mikä saalis on niin tyhmä että tulee, jos he odottavat.

Tähtiyö

Kun kissat ovat kotiutuneet uusille reviireille, Lumikkotassu nähdään rajapartiossa Seittijalan ja Mutakynnen kanssa. He löytävät Lehtitassun rajalta, jolla on asiaa Kaarnakasvolle. Lehtitassu päästetään leiriin ja Lumikkotassu lähetetään hakemaan Kaarnakasvoa, joka on keräämässä yrttejä.

Iltahämärä

Lumikkotassu nähdään partiossa Seittijalan, Varissulan ja Valkohännän kanssa. He tapaavat Myrskyklaanin partion, joka kysyy onko Yksiviiksi saanut yhdeksän henkeään.
Seuraavassa kokoontumisessa Yksitähti mainitsee, että Lumikkotassusta tuli soturi, Lumikkoturkki, yhdessä Pöllöviiksen kanssa.

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Haukkatassu lähtee yhdessä Lumikkoturkin kanssa Myrskyklaaniin pyytämään kissanminttua. Lehtilampi sanoo, ettei heilläkään ole ylimääräistä, mutta ehdottaa että Perhonsiivellä, Jokiklaanin parantajalla, saattaa olla. Yhdessä Lehtilammen, Vatukkakynnen ja Okakynnen kanssa, Haukkatassu ja Lumikkoturkki menevät Jokiklaaniin, jossa Perhonsiipi antaa heille runsaasti kissanminttua.

Pimeyden joki

Rajakahakassa Lumikkoturkki nähdään hyökkäävän Puron kimppuun. Hän onnistuu kaatamaan naaraan maahan, mutta Tomuturkki tulee auttamaan. Myöhemmin hänet nähdään taistelemassa Saarniturkkia vastaan, mutta myrskyklaanilainen saa hänet painettua maahan ja ajamaan hänet takaisin leiriinsä.

Karkotus

Lumikkoturkki ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Pimennys

Lumikkoturkki on yksi kissoista, jotka hyökkäävät Vatukkakynnen]partion kimppuun lähellä vanhaa kaksijalanpesää. Sekä hän että Hiillosjalka hyökkäävät Paatsamatassun, Hiiriviiksen ja Saniaisturkin kimppuun. Yhdessä taistellessaan, myrskyklaanilaiset onnistuvat painamaan Lumikkoturkin maahan ja ajamaan hänet pois.
Myöhemmin Kanervatassu paljastaa Leijonatassulle, että Sarapentu oli ylpeillyt maanalaisista tunneleista Lumikkoturkille. Se auttoi yllätyshyökkäykseen Myrskyklaania vastaan.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Lumikkoturkki on partiossa Pöllöviiksen ja Piikkihernehännän kanssa, kun he löytävät Leijonaroihun rajalta. Leijonaroihu ylittää virran ja jättää huomioimatta tuuliklaanilaisten vihaiset kommentit käskiessään hakea Varissulka.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Kokoontumisessa Yksitähti käskee Lumikkoturkin katsomaan, näkyykö Jokiklaania. Lumikkoturkki vastaa, että partio on tulossa suoraan järven poikki.

Etäiset kaiut

Kyyhkytassu ja Murattitassu hiipivät Tuuliklaaniin katsomaan, että Saraviiksi on kunnossa koiran hyökkäyksen jälkeen. Kuitenkin Lumikkoturkki kuulee ääniä ja löytää myrskyklaanilaiset. Hän kysyy väsyneesti Saraviikseltä, eikö hän ollut aiheuttanut tarpeeksi vaivaa jouduttuaan koiran kanssa ongelmiin. Hän ilmoittaa klaanille tunkeilijoista, jonka jälkeen Lumikkoturkki kysyy Saraviikseltä miksei hän herättänyt klaania. Murattitassu yrittää puolustautua, mutta tuuliklaanilainen vaatii olemaan hiljaa.

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Lumikkoturkki on osa taistelupartiota tunneleissa Viimaturkin, Viiksinenän, Jänisloikan, Kanervahännän ja Hernekarvan kanssa.

Viimeinen toivo

Novellit

Leafpool's Wish

Lumikkoturkki ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Triviaa

Virheet

  • Hänet on mainittu virheellisesti ruskeana.[6]

Lainaukset

"Kuunnelkaapa tuota! Yrittää voittaa klaanilleen aikaa puhumalla nokkelia."
—Lumikkoturkki pilkallisesti Lehtilammelle Pimeyden joki, page 269
"Katsokaakin, ettei se toistu. Älkääkä luulko, että voitte hyppiä tänne silloin kun teitä huvittaa."
—Lumikkoturkki myrskyklaanilaisille Vatukkatähden myrsky, page 23

Lähteet ja sitaatit

  1. Vatukkatähden myrsky, sivu 22
  2. 2,0 2,1 2,2 Aamunkoi, hahmolista
  3. Iltahämärä, hahmolista
  4. Etäiset kaiut, sivu 73
  5. Auringonlasku, hahmolista
  6. Pimeyden joki, sivu 229