Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Olette tervetulleita tänne. Toiset klaanit olisivat tuhonneet meidät viime taistelussa, jos klaaninne ei olisi rientänyt apuun. Nyt ne pysyvät varmasti loitolla. Ne tietävät, että ovat tekemisissä Myrskyklaanin kanssa."
— Lovikorva Tulisydämelle ja Harmaaraidalle kirjassa Salaisuuksien metsä, sivu 35

Lovikorva (engl. Tornear) on jäntevä harmaa raidallinen kolli.[1]

Historia

Ennustusten alku

Tuli ja jää

Lovikorva on Tuuliklaanin soturi ja hänen oppilaansa on Vinhatassu.

Salaisuuksien metsä

Lovikorva on partiossa Jalkapuolen ja oppilaansa Vinhatassun kanssa, kun he löytävät Tulisydämen ja Harmaaraidan Tuuliklaanin reviiriltä. Lovikorva kertoo heille, että he ovat tervetulleita Tuuliklaanin reviirille ja kiittää vielä siitä, että Myrskyklaani auttoi Tuuliklaania kun Varjoklaani ja Jokiklaani hyökkäsivät.

Myrsky nousee

Lovikorvan oppilas on nyt soturi, Vinhapuro. Hänellä on uusi oppilas, Keltatassu.
Lovikorva on partiossa Mutakynnen ja Seittitassun kanssa, kun he löytävät Sinitähden ja Tulisydämen reviiriltään. Kaikki ystävällisyys on poissa, kun Tuuliklaani sai tietää Myrskyklaanin pitävän suojissaan Rikkohäntää. Lovikorva on valmis taistelemaan myrskyklaanilaisia vastaan, mutta Mutakynsi estää häntä. Partio kieltäytyy päästämästä Sinitähteä Kuukivelle ja myrskyklaanilaiset palaavat takaisin.

Vaarallinen polku

Lovikorvan oppilaasta on tullut nyt soturi, Keltakarva.

Pimeyden hetki

Kun Tulisydän ja Tuhkamarja matkaavat Kuukivelle, he törmäävät partioon, jota Lovikorva johtaa. Partiossa ovat mukana Mutakynsi ja joku oppilas. Lovikorva ei ole enää niin vihamielinen ja kysyy varovaisesti, mitä he Tuuliklaanin alueella tekevät. Hän sallii myrskyklaanilaisten jatkaa matkaa, kun kuulee Sinitähden kuolleen. Lovikorva sanoo Tulisydämelle, että vaikka hän on nuori, se tekisi hänestä hyvän päällikön.
Seuraavassa kokoontumisessa Pitkätähti mainitsee Tulitähdelle, että Lovikorva kertoi hänelle Sinitähdestä.
Taistelussa Veriklaania vastaan Lovikorva haavoittuu. Hänet nähdään makaamassa liikkumattomana maassa, mutta hän selviää.

Uusi profetia

Kuunnousu

Lovikorva, Mutakynsi ja nimetön raidallinen kissa löytävät Lehtitassun ja Ratamohännän luvatta reviiriltään. Lehtitassu yrittää selittää, mutta Lovikorva uskoo heidän tulleen vakoilemaan ja hyökkää Lehtitassun kimppuun. Naaras onnistuu väistämään ja lähtee juoksemaan kohti omaa reviiriä. Tuuliklaanilaiset lähtevät takaa-ajoon ja kissat juoksevat Jokiklaanin alueelle. Siellä Perhonsiipi auttaa ja hätistää Mutakynnen tiehensä. Ratamohäntä päästää Lovikorvan menemään.
Metsästäessään Lovikorva ja Mutakynsi näkevät Tulitähden ja Myrskyklaanin kissoja Tuuliklaanin alueella. He juoksevat varoittamaan Pitkätähteä.

Aamunkoi

Kesken.

Tähtiyö

Lovikorva saa Pöllötassun uudeksi oppilakseen.
Kesken.

Iltahämärä

Kesken.

Auringonlasku

Kesken.

Kolmikon mahti

Näkö

Lovikorva saa oppilaakseen Jänistassun.
Kesken.

Pimeyden joki

Kesken.

Karkotus

Kesken.

Pimennys

Myrskyklaanin vastaisen hyökkäyksen aikaan Lovikorvan nähdään taistelevan Saniaisturkkia vastaan.

Auringonnousu

Kesken.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Lovikorva on eläköitynyt soturin toimista ja siirtynyt Tuuliklaanin klaaninvanhimmaksi.

Kuun merkki

Kesken.

Erikoisseikkailut

Vatukkatähden myrsky

Kun Suuressa taistelussa kuolleet kissat ilmestyvät Tähtiklaanin kissoina Vatukkatähden eteen, Lovikorva on yksi heistä.

Novellit

Redtail's Debt

Kesken.

Blackfoot's Reckoning

Kesken.

Usvatähden enne

Kesken.

Klaanien kirjat

Klaanien taistelut

Kesken.

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Ruiskorsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Päästäiskynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Mutakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä lisää

Isoäidit:

Utuhiiri: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Saniaissiipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisät:

Jänisjuoksu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Punakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Täti:

Peurahyppy: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sedät:

Hirviloikka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kaarnakasvo: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:'

Aamukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Saarnijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Yksitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Esiintymiset

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Tekijöiden lausuntoja

  • Kate on sanonut, että hän on aina kuvitellut Lovikorvan oikean korvan olevan revitty.[9]

Lainaukset

"Pitkätähti kuollut! Hänestä tuli päällikkö jo ennen kuin minä synnyin. Mitä Tuuliklaanille käy ilman häntä?"
—Lovikorva Pitkätähden kuoleman jälkeen Tähtiyö, sivu 119

Lähteet ja sitaatit

Advertisement