Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Annan sinulle tämän nimen tunnustukseksi rohkeudestasi, ja siksi että Siementassu ja Ratamohäntä elävät sydämessäsi ikuisesti."
Vatukkatähti antaessaan Liljasydämelle soturinimensä kirjassa Vatukkatähden myrsky, sivu 439

Liljasydän (engl. Lilyheart) on pieni,[5] tummanharmaa[6] raidallinen naaras, jolla on valkoisia laikkuja[2] ja siniset silmät.

Historia

Tähtien enne

Unohdettu soturi

Kun hänen isänsä Saniaisturkki ilmoittaa, että Ratamohäntä odottaa pentuja, kaikki onnittelevat häntä ja Ratamohäntää tulevista pennuista.
Liljapentu ja Siemenpentu syntyvät Ratamohännälle ja Saniaisturkille. Ratamohäntä ei odottanut pentujen syntyvän niin aikasin, joten hän synnytti järven vieressä eikä pentutarhassa. Kun synnytys on ohi, heidät viedään takaisin leiriin lepäämään. Närhisulka on huolissaan siitä että pennut ovat liian heikkoja selviytymään, koska Ratamohännällä ei ole tarpeeksi voimia nuolla heitä. Kuitenkin muut kuningattaret, Kaunokainen ja Lehväpilvi, nuolevat heitä saadakseen heidät lämpimäksi sekä veren virtaamaan.
Kyyhkysiipi näkee kamalan painajaisen, jossa kotka nappaa Liljapennun ja hänen sisarensa Siemenpennun.
Puoli kuuta myöhemmin hänelle annetaan nimeksi Liljapentu ja hänen sisarelleen Siemenpentu. Närhisulka ajattelee lämpimästi että klaanissa on uusia pentuja, koska se tarkoittaa toivoa ja uutta elämää. Ratamohäntä kertoo pennuilleen että heidän pitää syödä kunnolla, jotta he kasvavat suuremmiksi ja voimakkaammiksi, ja mainitaan, että hän toipuu hyvin ja hänen pentunsa kasvavat vahvemmiksi.
Kun Ratamohäntä tuo hänet ja sisarensa ensimmäistä kertaa aukiolle, Paatsamalehti paljastaa että hän oli vastuussa Saarniturkin kuolemasta. Ratamohäntä kietaisee häntänsä Liljapennun ja Siemenpennun ympärille.
Myöhemmin Liljapentu saa kuumeen ja Närhisulka käskee Tuhkasydämen jäämään katsomaan häntä. Tuhkasydän on hieman pettynyt, mutta ravistaa päätään ja tassuttaa pentutarhalle. Leijonaroihu uskoo että Liljapentu voisi paremmin ilman parantajan läsnäoloa mutta Närhisulka sanoo, että Tuhkasydän ei ole ensimmäinen kissa, joka vaihtaa rooleja.

Viimeinen toivo

Liljapentu ja hänen sisarensa Siemenpentu nähdään tuijottavan lehtiä, kun heidän emonsa jakaa kieliä Okakynnen kanssa aukion laidalla.
Kun Perhonsiipi tulee käymään Myrskyklaanissa, Liljapentu ja Siemenpentu ovat hyvin innoissaan. Siemenpentu kysyy, miksi hän oli täällä mutta Närhisulka ajaa heidät pois häntäänsä heilauttamalla.
Hiiriturkki huomauttaa että Kirkassydämen vastasyntyneet pennut saattavat olla turvassa alueen ulkopuolella; Liljapentu kertoo Harmaaraidalle, että häntäei lähetetä pois. Kyyhkysiipi kietoo häntänsä hänen ympärilleen ja kertoo hänelle ettei häntä lähetetä pois ja käskee häntä kertomaan Ratamohännälle ja Saniaisturkille Kirkassydämen uusista pennuista.
Kun Tulitähti kutsuu kissat klaanikokoukseen, Liljapentu kertoo Pilvihännälle että hän ja hänen pentuetoverinsa huolehtivat siitä että hänen ja Kirkassydämen pennut pysyvät pentutarhassa. Kokoontumisen jälkeen Leijonaroihu vierailee pentutarhan kissojen luona. Kirkassydän on huolissaan sarjoistaan joten Siemenpentu ilmoittaa, että hän ja Liljapentu suojelevat heitä. Leijonaroihu kertoo heille jäävänsä pesään.
Ennen taistelua Tulitähti lähettää Ratamohännän taistelemaan Varjpklaanin alueelle ja lupaa hänelle että he huolehtivat Liljapennun ja Siemenpennun turvallisuudesta. Taistelussa Synkkää Metsää vastaan Liljapentu on pentutarhassa sisarensa, Kirkassydämen ja tämän pentujen kanssa. Lehväpilvi ja Kaunokainen vartioivat pentutarhaa ulkopuolella Synkän Metsän sotureita vastaan.
Ensimmäisen Synkän Metsän hyökkäyksen jälkeen Kirkassydän rauhoittaa pentujaan ja kietoo häntänsä tiukasti Liljapennun ja Siemenpennun ympärille. Lehtilampi kertoo, että Synkän Metsän soturit menivät suoraan pentujen luo, mutta he kaikki ovat kunnossa. Pentutarhan seinät ovat erittäin riekaleina ja Vatukkakynsi käskee joitakin kissoja korjaamaan sitä.
Kun Synkän Metsän kissat lähtevät, hän ja hänen sisarensa tähyilevät pesästä ja Ratamohäntä kutsuu heidät luokseen.

Varjojen aika

Oppilaan tehtävä

Kesken.

Myrsky ja varjo

Kesken.

Pirstoutunut taivas

Kesken.

Synkin yö

Liljasydämen kumppani, Lumipehko kuolee saamiinsa vammoihinsa kivivyöryssä. Liljasydän suree häntä.
Kesken.

Tulijoki

Kesken.

Raivoava myrsky

Kesken.

Rikottu laki

Kadonneet tähdet

Kesken.

The Silent Thaw

Kesken.

Darkness Within

Kesken.

The Place of No Stars

Kesken.

A Starless Clan

River

Kesken.

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Kesken.

Vatukkatähden myrsky

Liljatassu, hänen mestarinsa Unikkohalla, Kastetassu, Siementassu, Kimalaisraita ja Valkosiipi ovat kokoontuneet Kaatuneiden Salon luokse. Liljatassu ja Siementassu näyttävät pettyneiltä koska he eivät ole menossa harjoittelemaan taisteluliikkeitä. Unikkohalla ja Kimalaisraita kuitenkin kertovat heille, että he molemmat ovat lähdössä metsästämään. Myöhemmin Liljatassu ja Siementassu ovat kykeneväisiä pääsemään kokoontumiseen. Kastetassu, Lumitassu ja Pihkatassu ovat innoissaan ensimmäisestä kokoontumisestaan ja juoksevat järvelle. Liljatassu ja Siementassu vilkaisevat toisiinsa ikään kuin he olisivat liian kypsiä käyttäytyämään kuin kolme nuorinta oppilasta, mutta he eivät voi vastustaa ajatusta pinkaista perään, sillä tämä on myös heidän ensimmäinen kokoontuminen. Kun kaikkien viiden oppilaan nimet ilmoitetaan, Liljatassu istuu pystyssä ylpeys silmissään.
Kun tulva pakottaa klaanin siirtymään tunneleihin, Oravaliito haluaa oppilaiden huolehtivan Sulosta ilman, että hän huomaa heidän auttavan. Liljatassu saa ajatuksen ja kysyy Sulolta, voiko hän kävellä heidän kanssaan koska heitä pelottaa mennä tunneleihin.
Liljatassu ja Siementassu käsketään partioon Varjoklaanin rajalle Vatukkatähden, Kyyhkysiiven, Unikkohallan ja Kimalaisraidan kanssa. Liljatassu lupaa olla säntäilemättä partiossa. Kun Vatukkatähti ilmoittaa oppilaiden voivan harjoitella rajojen merkitsemistä, Liljatassu sanoo että hänestä ja Siementassusta tuntuu oikeilta sotureilta. Mainitaan että muita edellä kipittäneet oppilaat pysähtyvät äkisti. Liljatassu on hämmästynyt siitä mitä tulva näyttää. Kun Liljatassu tuijottaa tulvavettä apeana, Siementassu kysyy mikä hänellä on. Hän vastaa ajatelleensa kaikkia hukkuneita saaliseläimiä ja kysyy mistä he löytävät tarpeeksi saalista. Siementassu ehdottaa metsästämistä reviirien ulkopuolella. Pian Liljatassu huudahtaa löytäneensä Kaatuneiden Salon. Siementassu haluaa hakea sen ja molemmat oppilaat yrittävät hypätä veteen. Vatukkatähti tavoittaa heidät ennen kuin he ehtivät hypätä järveen. Kun partio päättää saalistaa reviirin ulkopuolella, Siementassu loikkaa märän sammaltukon kimppuun näyttäessään saalistustaitojaan. Sammal kuitenkin tarttuu hänen turkkiinsa ja hän alkaa valittaa. Liljatassu puhdistaa sisarensa turkin huolellisesti ja sanoo hänen olevan välillä typerä karvapallo.
Kun Vatukkatähti ja Tomuturkki yrittävät tehdä romahtaneesta maasta hyödyllistä, Liljatassu ja Siementassu saapuvat etsimään mestareitaan. Vatukkatähti kertoo heille missä heidän mestarinsa ovat, ja molemmat näyttävät pettyneiltä. Siementassu kysyy voivatko he auttaa heitä, ja tunkeutuu sisarensa kanssa Tomuturkin viereen. Liljatassu huudahtaa hakevansa lisää oksia mutta liukastuu mutaan ja Siementassu kompastuu häneen. Tomuturkki huudahtaa heille närkästyneenä. Vatukkatähti käskee heitä etsimään jonkun soturin joka voisi viedä heidät metsään mutta oppilaat ovat jo vilistämässä pois. Vatukkatähti menee heidän peräänsä keskusteltuaan Lehtilammen kanssa oksasta, mutta on liian myöhäistä. Hän kuulee Liljatassun huutavan apua ja löytää naaraan vedestä. Siementassu syöksyy veteen auttamaan sisartaan.
Vatukkatähti saa Liljatassun kuivalle maalle, mutta valitettavasti Siementassu hukkuu. Liljatassu on kauhuissaan ja traumatisoitunut tästä. Hänen mielestään se oli hänen vikansa ja sanoo, että hän oli se joka halusi hakea salon. Hänen klaanitoverinsa lohduttavat sanomalla ettei se ollut hänen vikansa. Hänet nähdään istumassa Siementassun valvojaisissa. Liljatassu tärisee lakkaamatta. Myöhemmin Liljatassu, joka ei vielä ole toipunut sisarensa kuolemasta, lähestyy vapaaehtoisesti soturien riviä auttaakseen taistelemaan kotikisuja vastaan, mutta Vatukkatähti pudistaa päätä hänen mestarilleen Unikkohallalle. Unikkohalla ymmärtää päätöksen. Liljatassu on metsästämässä partiossa kun Vatukkatähti näkee hänet. Liljatassu tappaa hiiren ja Vatukkatähti kehuu häntä. Liljatassu ei tiennyt päällikön katselleen häntä mutta hän näyttää tyytyväiseltä.
Liljatassu, Lumitassu, Murattilampi ja Unikkohalla kuuluvat Saniaisturkin ryhmään joka harjoittelee mäyriä vastaan taistelemista. Vatukkatähti liittyy heidän seuraansa. Aluksi Liljatassulla ja Lumitassulla on ongelmia jäädä Saniaisturkin selkään mutta kun he saavat neuvoja, he suoritutuvat liikkeestä.
Mäyriä vastaan käydyn taistelun loppupuolella Vatukkatähti havaitsee Liljatassun joka juoksee muiden kissojen ohi ja hyppää roikkumaan mäyrän häntään kaikki karvat pörrössä. Hän irrottaa otteensa vasta kun mäyrä pakenee. Vatukkatähti kehuu oppilasta jälleen.
Vatukkatähti kutsuu Liljatassua joka ihmettelee, onko hän ongelmissa. Vatukkatähti vastaa että päinvastoin ja että hänestä tulee soturi. Vatukkatähti kertoo Liljatassulle että Ratamohäntä, hänen kuollut emonsa, sekä Siementassu ovat aina hänen sydämessään, joten hänen soturinimi on Liljasydän. Vatukkatähti huomautettaa myös hänen urheudestaan ja omistautumisestaan. Liljasydän kiittää Vatukkatähteä nimestään ja sanoo sen olevan kaunis.
Myöhemmin Liljasydän nähdään rohkaisevan Myrskytassua, joka oli aiemmin kotikisu nimeltä Frank, että hänen partionsa auttaa merkkaamaan rajan.

Squirrelflight's Hope

Kesken.

Graystripe's Vow

Kesken.

Novellit

Kyyhkysiiven hiljaisuus

Kesken.

Perhe ja suku

Emo:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Saniaisturkki: Elossa (kirjassa River)

Siskot:

Hunajalehvä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tuhkasydän: Elossa (kirjassa River)
Unikkohalla: Elossa (kirjassa River)
Siementassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Kontiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoemo:

Kirkassydän: Elossa (kirjassa River)

Ottosisko:

Pihkakuu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoveljet:

Kastenenä: Elossa (kirjassa River)
Lumipehko: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Lumipehko: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Hunajaturkki: Elossa (kirjassa River)
Lehtivarjo: Elossa (kirjassa River)

Poika:

Kiurulaulu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottotyttäret:

Orvokkihohde: Elossa (kirjassa River)
Varpuoksa: Elossa (kirjassa River)
Näytä lisää

Isoäidit:

Pajuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hallaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisät:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Leijonamieli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisoäidit:

Nopsatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lumiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Punarintasiipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pilkkuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisoisät:

Kyyhammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ohdakekynsi: Kuollut, Synkän Metsän jäsen
Pörröturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikkukorva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisoisoäidit:

Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Unikkoaamu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisoisoisät:

Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tuulispää: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tädit:

Tuhkamarja: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kirkassydän: Elossa (kirjassa River)

Sedät:

Okakynsi: Elossa (kirjassa River)
Nokiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isotäti:

Juovanaama: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isosedät:

Korppitassu: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Tomuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isotädit/sedät:

Kastanjapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kirsikkatassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisotädit:

Sinitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ihatassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ruusuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskontyttäret:

Kirsikkasade: Elossa (kirjassa River)
Paatsamatöyhtö: Elossa (kirjassa River)
Ratamoraita: Elossa (kirjassa River)
Flywhisker: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)
Spotfur: Elossa (kirjassa River)

Siskonpojat:

Kontiaisviiksi: Elossa (kirjassa River)
Lehvälaulu: Elossa (kirjassa River)
Snaptooth: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)

Siskontyttärentyttäret:

Myrtlebloom: Elossa (kirjassa River)
Bristlekit: Elossa (kirjassa River)

Siskontyttärenpojat:

Bayshine: Elossa (kirjassa River)
Graykit: Elossa (kirjassa River)
Stemkit: Elossa (kirjassa River)

Siskonpojantyttäret:

Bristlefrost: Kuollut, ei kuolemanjälkeistä elämää
Thriftear: Elossa (kirjassa River)
Finchlight: Elossa (kirjassa River)

Siskonpojanpojat:

Flipclaw: Elossa (kirjassa River)
Flickerkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Nightheart: Elossa (kirjassa River)

Serkut:

Pihkakuu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kastenenä: Elossa (kirjassa River)
Lumipehko: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Eaglewing: Elossa (kirjassa River)
Plumstone: Elossa (kirjassa River)
Shellfur: Elossa (kirjassa River)
Stemleaf: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pikkuserkut:

Lukkikoipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Päästäistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Havupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Paatsamapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Koivuruska: Elossa (kirjassa River)
Jääpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kettuloikka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kyyhkysiipi: Elossa (kirjassa River)
Murattilampi: Elossa (kirjassa River)
Ruusukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Konna-askel: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Lainaukset

Kesken.

Seremoniat

Liljasydämen soturiseremonia
Vatukkatähti: Minä, Vatukkatähti, Myrskyklaanin päällikkö, pyydän soturiesi-isiäni kääntämään katseensa tähän oppilaaseen. Hän on opiskellut kovasti ymmärtääkseen jalot lakinne, ja on hänen vuoronsa tulla soturiksi. Liljatassu, lupaatko elää soturilain muikaisesti ja puolustaa tätä klaania, jopa henkesi uhalla?
Liljatassu: Lupaan.
Vatukkatähti: Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan sinulle soturinimesi. Liljatassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Liljasydämenä. Annan sinulle tämän nimen tunnustukseksi rohkeudestasi, ja siksi että Siementassu ja Ratamohäntä elävät sydämessäsi ikuisesti. Myrskyklaani kunnioittaa urheuttasi ja omistautuneisuuttasi, ja hyväksymme sinut Myrskyklaanin täydeksi soturiksi.
Kaikki: Liljasydän! Liljasydän! [3]

Lähteet ja sitaatit

Advertisement