FANDOM

Tähtiklaani kuitenkin tuli. Se osoitti että se varjelee meitä edelleen, että meidän tulisi edelleen kuunnella sitä ja elää soturilain mukaan. Tähtiklaanille tärkeintä on klaanin paras, ja meidän on uskottava sen sanaan itsemme tähden.
— Liekkitassu kirjassa Pitkät varjot, sivu 127

Liekkihäntä (engl. Flametail) on liekinvärinen[9] oranssi[10] kolli,[6] jolla on kirkkaansiniset silmät.[11]

Liekkihäntä oli Varjoklaanin parantaja järvireviirillä. Hän syntyi Keltaturkille ja Pihlajakynnelle sisaruksiensa Tiikeripennun ja Huomenpennun kanssa ja sai nimen Liekkipentu. Huolimatta siitä että hän halusi parantajaksi, hänestä tehtiin soturioppilas nimeltä Liekkitassu, koska Mustatähti ei enää uskonut Tähtiklaaniin. Hän avustaa Tähtiklaanin merkin väärentämistä Mustatähdelle tämän uskon palauttamiseksi, jonka jälkeen Liekkitassu ja hänen perheensä palaavat takaisin Varjoklaaniin. Liekkitassusta tulee Pikkupilven oppilas. Myöhemmin hän ansaitsee parantanimensä Liekkihäntä.

Leikkiessään jäätyneellä järvellä Liekkihäntä putoaa jään läpi ja hukkuu Närhisulan pelastusyrityksistä huolimatta. Hänen kuolemansa jälkeen käydään paljon kiistoja, etenkin siitä tappoiko Närhisulka hänet, mitä hänen sisarensa Huomenkarva vakaasti uskoo. Liekkihäntä antaa kuitenkin Närhisulalle anteeksi sen, ettei tämä pysty pelastamaan häntä.

Historia

Etsitkö pidempää yhteenvetoa? Löydät sen täältä.

Kolmikon mahti

Tähtien enne

Erikoisseikkailut

Novellit

Yksityiskohtainen kuvaus

Liekkihäntä on solakka,[12] liekinvärinen[9] oranssi[10] kolli,[6] jolla on leveät lavat ja kirkkaansiniset silmät.[11]

Kuvia

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Pimeyden joki, hahmolista
  2. 2,0 2,1 Pitkät varjot, sivu 96
  3. Yön kuiskaukset, sivu 290
  4. Yön kuiskaukset, sivu 300
  5. Pitkät varjot, sivu 84
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Auringonnousu, hahmolista
  7. Yön kuiskaukset, hahmolista
  8. Neljäs oppilas, hahmolista
  9. 9,0 9,1 Viimeinen toivo, sivu 194
  10. 10,0 10,1 Viimeinen toivo, sivu 188
  11. 11,0 11,1 Viimeinen toivo, sivu 192
  12. Yön kuiskaukset, sivu 80