FANDOM

Yksityiskohtainen historia Liekkihännästä.

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Tigerheart's Shadow

Kolmikon mahti

Pimeyden joki

Liekkipentu syntyy Keltaturkille ja Pihlajakynnelle. Hänellä on kaksi sisarusta, Tiikeripentu ja Huomenpentu.
Kun Mustatähti ilmoittaa kokoontumisessa pentujen syntymästä, Leijonatassu, Paatsamatassu ja Närhitassu tajuavat, että he ovat sukua näille kolmelle varjoklaanilaiselle. Kun kokoontuminen on ohi, Pähkinätassu selittää innokkaasti Leijonatassulle, että heidän on nyt harjoitella enemmän, kun nyt on kolme uutta soturioppilasta Varjoklaanilla. Paatsamatassu on kuitenkin huolissaan, sillä heidän pitäisi kohdata sukulaisensa taistelussa joku päivä, mutta Oravaliito keskeyttää keskustelun sanomalla, että kokoontumisessa ei puhuta taistelemisesta.
Pihlajakynsi paljastaa olevansa pentujen isä, kun hän tiuskaisee Lehtilammelle. Helpottaakseen jännitystä, Oravaliito onnittelee terveistä pennuista. Pihlajakynsi sanoo, että ne ovat täysiä klaanisyntyisiä ja Oravaliito jatkaa, että hänen siunauksensa on totta, jos ne pysyvät uskollisina klaanilleen, jossa ovat syntyneet.

Karkotus

Kun Vatukkakynsi ja Leijonatassu vierailevat Varjoklaanissa puhuakseen Keltaturkille, tämä esittelee pennut. Liekkipentu kommentoi miten Myrskyklaanin kissat haisevat. Liekkipentu hyökkää Leijonatassun kimppuun, kuten hänen veljensä ja siskonsakin. Keltaturkki nuhtelee pentuja siitä, miten he toivottavat vieraat tervetulleeksi.
Kun Keltaturkki ja Vatukkakynsi juttelevat, Liekkipentu ja sisarukset jahtaavat Leijonatassua kunnes Keltaturkki suostuu lähtemään Kuohuvan Veden Heimooon. Liekkipentu kysyy voisivatko hekin tulla, mutta Keltaturkki sanoo että he ovat liian nuoria koskettaen sitten kunkin pennun kuonoa. Lumilintu lupaa pitää pennuista huolta Keltaturkin ollessa vuorilla ja kaikki pennut hyvästelevät emonsa.

Pimennys

Liekkipentu on leirissä, kun Ruosteturkki tuo leiriin Leijonatassun, Paatsamatassun ja Närhitassun. Liekkipentu ja hänen sisaruksensa tulevat ulos pentutarhasta tapaamaan kissoja. Liekkipentu alkaa leikkimään Paatsamatassun hännällä. Hän on erityisen kiinnostunut Närhitassusta ja hänen sokeudesta ihmetellen, miksi oppilas ei katso häntä. Närhitassu kääntää nopeasti katseensa Liekkitassuun, joka kommentoi kuinka hänen silmänsä tuijottavat. Närhitassu sanoo, että hän on sokea. Liekkipentu ihmettelee, miten Närhitassu saapui Varjoklaanin leiriin ja Närhitassu yksinkertaisesti vastaa, että hän vaelsi. Lopulta Liekkitassu hyvästelee ujosti Närhitassun. Murattihäntä ohjaa pennut leikkimään klaanitovereidensa kanssa.

Pitkät varjot

Liekkipentu on nyt oppilas, Liekkitassu, mutta hänellä ei ole mestaria koska Sol on Varjoklaanin johdossa.
Myrskyklaanin partio löytää Liekkitassun, tämän sisarukset ja Keltaturkin Myrskyklaanin puolelta. Keltaturkki selittää, että hän ei enää halua asua Varjoklaanissa jossa ei uskota Tähtiklaaniin. Saarniturkki vastustaa varjoklanilaisten vientiä leiriin, mutta Pilvihäntä suostuu siihen. Liekkitassu kysyy missä muut klaanista ovat ja Paatsamalehti vastaa, että useimmat ovat leirissä. Paatsamalehti sanoo, että leirissä he todennäköisesti saavat syötävää.
Kun he saapuvat leiriin, Vatukkakynsi antaa oppilaiden luvan syödä. Samaan aikaan myrskyklaanilaiset tulevat tuoresaaliskasalle ja huomaavat, että oppilaat ovat syöneet kaikki kuivat saaliit. Paatsamalehti toruu heitä ja Liekkitassu pyytää anteeksi. Tiikeritassu sanoo, ettei Sol anna heidän harjoitella sotureiksi eikä Liekkitassu saa olla parantajaoppilas. Hänen piti olla Pikkupilven oppilas. Huomentassu kysyy aikovat he liittyä Myrskyklaaniin. Liekkitassu ei halua, sillä Lehtilammella on jo oppilas ja hän haluaa olla Varjoklaanin parantaja. Tulitähti ilmoittaa, että Varjoklaanin oppilaat harjoittelevat Kettutassun ja Jäätassun rinnalla.
Leijonaroihu, Paatsamalehti ja Närhitassu miettivät merkin väärentämistä saadakseen Varjoklaanin uskomaan Tähtiklaaniin. He pyytävät apua Liekkitassulta, Huomentassulta ja Tiikeritassulta. He menevät Varjoklaanin reviirillä olevalle kosteikolle ja repivät kahden puun juuria irti, sillä Närhitassu haluaa että puut kaatuvat. Tiikeritassu lähtee leiriin hakemaan Mustatähteä ja muut kissat odottavat kosteikolla. Paikalle tulee kuitenkin Konnajalka, jonka Liekkitassu ja Leijonaroihu naulitsevat maahan, jotta hän ei häiritse.

Auringonnousu

Liekkitassusta on tullut Pikkupilven oppilas.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Liekkitassu saa täyden parantajanimensä ja hänestä tulee Liekkihäntä. Hän on silti Pikkupilven oppilas.

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Liekkihäntä on leikkimässä klaanitovereidensa kanssa jäällä, kun jää murtuu. Liekkihäntä putoaa jään alle ja Närhisulka yrittää pelastaa häntä, mutta Kallio sanoo Närhisulalle, että on Liekkihännän aika kuolla.
Kirjan lopussa Liekkihäntä nähdään Synkässä Metsässä, kun Murattitassu on siellä. Rikkotähti käskee Murattitassua tappamaan Liekkihännän. Kun Murattitassu kieltäytyy, Rikkotähti kysyy häneltä onko hän Synkän Metsän puolella vai ei. Kun lopulta Murattitassu päättää tappaa hänet, Tiikerisydän tulee paikalle ja estää häntä, sanoen että ei anna hänen tuhota sitä mitä on jäljellä hänen veljestään.

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

The Raging Storm

The Broken Code

Lost Stars

Novellit

Paatsamalehden tarina

Liekkitassu ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Usvatähden enne

Liekkihäntä ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Tawnypelt's Clan

Klaanien kirjat

The Ultimate Guide