Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
""Tiedän millaista on, kun on sellaisia voimia joita muut kissat eivät ymmärrä. Se on maailman yksinäisin tunne.""
— Leijonaroihu ajatellessaan voimiaan kirjassa Neljäs oppilas, sivu 150

Leijonaroihu (engl. Lionblaze) on kullanruskea[6] raidallinen kolli,[7] jolla on meripihkanväriset silmät.[8]

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Kolmikon mahti

Tähtien enne

Varjojen aika

The Broken Code

Erikoisseikkailut

Novellit

Yksityiskohtainen kuvaus

Leijonaroihu on leveälapainen,[9] lihaksikas, kullanruskea[10] raidallinen kolli,[11] jolla on meripihkanväriset,[12] auringon väriset silmät. Hänellä on paksu turkki,[13] paksu kaulus kaulan ympärillä, lovi korvassa[14] sekä leveät, vaaleat tassut,[15] joissa kasvaa tiheä karva, joka on varpaiden kohdalla tukkoina.[15]

Kuvia

Seremoniat

Leijonapennun oppilasseremonia

Tulitähti: Leijonapentu! Tästä päivästä aina siihen asti, kunnes saat soturinimesi, kutsuttakoon sinua Leijonatassuksi. Saarniturkki. Sinä koulutit Koivuruskan, ja hän on kunniaksi klaanilleen. Nyt Myrskyklaani pyytää sinua osoittamaan uudelleen erinomaiset mestarintaitosi.
Saarniturkki: En tuota Myrskyklaanille pettymystä.
Kaikki: Leijonatassu! Leijonatassu! [16]

Leijonaroihun soturiseremonia

Tulitähti: Minä, Tulitähti, Myrskyklaanin päällikkö, pyydän esi-isiäni kääntämään katseensa näihin kolmeen oppilaaseen. He ovat opiskelleet kovasti ymmärtäkseen jalot lakinne, ja on heidän vuoronsa tulla sotureiksi. Paatsamatassu, Leijonatassu ja Tuhkatassu, lupaatteko elää soturilain mukaisesti ja puolustaa tätä klaania - jopa henkenne uhalla?
Paatsamatassu, Leijonatassu js Tuhkatassu: Lupaan.
Tulitähti: Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan teille soturinimenne. Paatsamatassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Paatsamalehtenä. Tähtiklaani kunnioittaa syvällisyyttäsi ja uskollisuuttasi. Leijonatassu, sinut tunnetaan Leijonaroihuna. Tähtiklaani kunnioittaa rohkeuttasi ja taistelutaitojasi. Ja Tuhkatassu. Sinut tunnetaan Tuhkasydämenä niiden soturien kunniaksi, jotka ovat lähteneet meitä ennen. Tähtiklaani kunnioittaa urheuttasi ja päättäväisyyttäsi. Olet viimein soturi.
Kaikki: Leijonaroihu! Paatsamalehti! Tuhkasydän! [17]

Perhe

Pääartikkeli: Leijonaroihu/Perhe
Leijonaroihu vanhemmat ovat Lehtilampi ja Varissulka, mutta hänet ja hänen sisaruksensa, Närhisulan ja Paatsamalehden, kasvattivat Oravaliito ja Vatukkakynsi. Hänen kumppaninsa on Tuhkasydän ja heidän lapsiaan ovat Lehvälaulu, Paatsamatöyhtö, Ratamoraita, Flywhisker, Snaptooth ja Spotfur. Lisää Leijonaroihun sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Triviaa

Pääartikkeli: Leijonaroihu/Trivia
Tiesitkö, että Leijonaroihun lovi korvassa, joka tuli rajakahakassa Tuuliklaanin kanssa, on ristiriidassa hänen koskemattomuuden voimansa kanssa? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Näkö, hahmolista
  2. Näkö, sivu 89
  3. Pimennys, sivu 314
  4. Näkö, sivu 90
  5. Neljäs oppilas, 46
  6. Näkö, sivu 57
  7. Pimeyden joki, hahmolista
  8. Näkö, sivu 66
  9. Etäiset kaiut, sivu 54
  10. Näkö, sivu 57
  11. Pimeyden joki, hahmolista
  12. Näkö, sivu 66
  13. Kuun merkki, sivu 173
  14. Pimeyden joki, sivu 232
  15. 15,0 15,1 Näkö, sivu 330
  16. Näkö, sivut 89-90
  17. Pimennys, sivu 314-315
Advertisement