Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Tiedän millaista on, kun on sellaisia voimia joita muut kissat eivät ymmärrä. Se on maailman yksinäisin tunne."
— Leijonaroihu ajatellessaan voimiaan kirjassa Neljäs oppilas, sivu 150

Leijonaroihu (engl. Lionblaze) on kullanruskea[6] raidallinen kolli,[7] jolla on meripihkanväriset silmät[8] ja paksu kaulus kaulan ympärillä.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Kolmikon mahti

"Jos haluat tulla muistetuksi vahvuuksistasi, sinun on työskenneltävä niiden hyväksi. Ja jos se tarkoittaa, että sinun on näytettävä niille jotka epäilevät sinua, tee se. Et sinä voi pakottaa Paatsamatassua uskomaan sinuun. Sinun on todistettava hänelle, että olet sen arvoinen."
—Vatukkakynsi Leijonatassulle Pimeyden joki, sivu 78
Leijonapentu on Oravaliidon ja Vatukkakynnen poika ja hänellä on kaksi sisarusta, Närhipentu ja Paatsamapentu. Hän on sisukas taistelija ja oppilaana Leijonatassusta tulee Saarniturkin oppilas. Hän ystävystyy Tuuliklaanin Kanervatassun kanssa ja livahtaa usein tapaamaan tätä. Hän alkaa myös harjoitella Tiikeritähden ja Haukkahallan kanssa tietämättä heidän olevan Synkässä Metsässä. Matkustettuaan vuorille Närhitassu ilmoittaa Leijonatassulle ja Paatsamatassulle, että he ovat osa Veresi verta -ennustusta ja heidän kohtalonansa on olla voimakkaampia kuin itse Tähtiklaani. Leijonatassun voima on olla voittamaton taisteluissa.
Pian sen jälkeen, kun Leijonaroihusta on tehty soturi, Myrskyklaanin leirissä syttyy tulipalo, ja Saarniturkki pakottaa Oravaliidon paljastamaan, etteivät Oravaliito ja Vatukkakynsi ole kolmikon todellisia vanhempia. Vihjeitä etsiessä selviää, että Leijonaroihun vanhemmat ovat Lehtilampi ja Varissulka, mikä hiertää perheen välejä. Paatsamalehti paljastaa totuuden kokoontumisessa ja katoaa tunneleihin. Surressaan Leijonaroihu ja Närhisulka ymmärtävät, että heidän siskonsa ei ole yksi kolmesta ja että ennustus enteilee Synkän Metsän nousua.

Tähtien enne

Leijonaroihu saa ensimmäiseksi oppilaakseen Kyyhkytassun, jonka hän myöhemmin tajuaa olevan ennustuksen kolmas kissa. Hän ja Kyyhkytassu matkaavat purkamaan majavien rakentamaa patoa. Hän tuntee vetoa Tuhkasydäntä kohtaan, mutta on epävarma, mitä mieltä tämä on taas hänestä. Varjoklaanin kanssa käydyn rajakahakan aikana Leijonaroihu tappaa vahingossa Varjoklaanin varapäällikkö Ruosteturkin. Kun Tuhkasydän lohduttaa häntä, hän kertoo toiveestaan tulla tämän kumppaniksi, mutta Tuhkasydän on järkyttynyt. Tuhkasydämen tunteista hämmentyneenä hän turhautuu ja masentuu, että Tuhkasydän haluaa heidän seuraavan kohtaloitaan yhteisen onnen sijaan. Leijonaroihu päättää hallita omaa kohtaloaan ja kehottaa Tuhkasydäntä irtautumaan Tuhkamarjan hengestä. Naarassoturi tekee näin, ja heistä tulee lopulta kumppaneita. Ennustuksen täyttämiseksi hän, Närhisulka ja Kyyhkysiipi auttavat klaaneja taistelemaan Synkkää Metsää vastaan Suuressa taistelussa.

Varjojen aika

Kesken.

Rikottu laki

Kesken.

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Leijonaroihun merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Novellit

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Leijonaroihun merkittävistä esiintymisistä novelleissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Leijonaroihu on leveälapainen,[9] lihaksikas, kullanruskea[10] raidallinen kolli,[11] jolla on meripihkanväriset,[12] auringon väriset silmät. Hänellä on paksu turkki,[13] paksu kaulus kaulan ympärillä, lovi korvassa[14] sekä leveät, vaaleat tassut,[15] joissa kasvaa tiheä karva, joka on varpaiden kohdalla tukkoina.[15]

Kuvia

Fanikuvitukset

Viralliset kuvitukset

Tapetut uhrit

Tämä lista luettelee Leijonaroihun tappamat uhrit:

Perhe

Pääartikkeli: Leijonaroihu/Perhe
Leijonaroihu vanhemmat ovat Lehtilampi ja Varissulka, mutta hänet ja hänen sisaruksensa, Närhisulan ja Paatsamalehden, kasvattivat Oravaliito ja Vatukkakynsi. Hänen kumppaninsa on Tuhkasydän ja heidän lapsiaan ovat Lehvälaulu, Paatsamatöyhtö, Ratamoraita, Flywhisker, Snaptooth ja Spotfur. Lisää Leijonaroihun sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Triviaa

Pääartikkeli: Leijonaroihu/Trivia
Tiesitkö, että Leijonaroihun lovi korvassa, joka tuli rajakahakassa Tuuliklaanin kanssa, on ristiriidassa hänen koskemattomuuden voimansa kanssa? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

"Sinä olet mahtava, Kanervatassu. Mutta sinun on löydettävä joku omasta klaanistasi. Minun on oltava niin hyvä soturi kuin vain voin, enkä pysty siihen jos olen täällä joka yö."
—Leijonatassu Kanervatassulle Pimeyden joki, sivu 239
"Voisin juosta pidemmälle kuin jänis! Voisin voittaa kaikkien aikojen hurjimman ketun... Voisin kiivetä korkeimmalle vuorelle nopeammin kuin kotka lentäisi."
—Leijonatassun ajatuksia voimistaan Karkotus, sivu 162

Seremoniat

Leijonapennun oppilasseremonia
Tulitähti: Leijonapentu! Tästä päivästä aina siihen asti, kunnes saat soturinimesi, kutsuttakoon sinua Leijonatassuksi. Saarniturkki. Sinä koulutit Koivuruskan, ja hän on kunniaksi klaanilleen. Nyt Myrskyklaani pyytää sinua osoittamaan uudelleen erinomaiset mestarintaitosi.
Saarniturkki: En tuota Myrskyklaanille pettymystä.
Kaikki: Leijonatassu! Leijonatassu! [16]
Leijonaroihun soturiseremonia
Tulitähti: Minä, Tulitähti, Myrskyklaanin päällikkö, pyydän esi-isiäni kääntämään katseensa näihin kolmeen oppilaaseen. He ovat opiskelleet kovasti ymmärtäkseen jalot lakinne, ja on heidän vuoronsa tulla sotureiksi. Paatsamatassu, Leijonatassu ja Tuhkatassu, lupaatteko elää soturilain mukaisesti ja puolustaa tätä klaania - jopa henkenne uhalla?
Paatsamatassu, Leijonatassu ja Tuhkatassu: Lupaan.
Tulitähti: Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan teille soturinimenne. Paatsamatassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Paatsamalehtenä. Tähtiklaani kunnioittaa syvällisyyttäsi ja uskollisuuttasi. Leijonatassu, sinut tunnetaan Leijonaroihuna. Tähtiklaani kunnioittaa rohkeuttasi ja taistelutaitojasi. Ja Tuhkatassu. Sinut tunnetaan Tuhkasydämenä niiden soturien kunniaksi, jotka ovat lähteneet meitä ennen. Tähtiklaani kunnioittaa urheuttasi ja päättäväisyyttäsi. Olet viimein soturi.
Kaikki: Leijonaroihu! Paatsamalehti! Tuhkasydän! [17]

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Näkö, hahmolista
  2. Näkö, sivu 89
  3. Pimennys, sivu 314
  4. Näkö, sivu 90
  5. Neljäs oppilas, 46
  6. Näkö, sivu 57
  7. Pimeyden joki, hahmolista
  8. Näkö, sivu 66
  9. Etäiset kaiut, sivu 54
  10. Näkö, sivu 57
  11. Pimeyden joki, hahmolista
  12. Näkö, sivu 66
  13. Kuun merkki, sivu 173
  14. Pimeyden joki, sivu 232
  15. 15,0 15,1 Näkö, sivu 330
  16. Näkö, sivut 89-90
  17. Pimennys, sivu 314-315
Advertisement