Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Sinä olit oikeassa. Minun oli kerrottava klaanille itse. Sinulla on urhea mieli, nuorukainen. Kun sinun on aika saada soturinimesi, sano Aurinkokajolle, että minä olisin kutsunut sinua Leijonamieleksi."
Mäntytähti Leijonatassulle kirjassa Sinitähden tarina, sivu 305

Leijonamieli (engl. Lionheart) on suuri, leveälapainen,[5] vaalea[6] kultaraidallinen kolli,[7] jolla on vihreät silmät,[8] paksu, hapsuinen turkki[9] ja kaulan ympärillä leijonan harjaa muistuttava paksu turkki.[2]

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

"Tiedät, että Sinitähti on vakavissaan. Jos päätät osallistua koulutukseemme, meidän on vietävä sinut klaanin luo. Sinun on elettävä kanssamme ja kunnioitettava tapojamme. Muussa tapauksessa sinun on palattava Kaksijalkalaan, etkä saa koskaan tulla klaaniin takaisin. Et voi elää tassu kummassakin maailmassa."
—Leijonamieli Ruskalle. Villiin luontoon, sivu 26
Leijonamieli on Myrskyklaanin soturi ja hänellä on oppilas, Harmaatassu. Partioidessaan Sinitähden kanssa he näkevät Harmaatassun taistelevan nuorta kellanpunaista kollia vastaan. Vakuuttuneena näkemästään he päättävät tarjota kotikisulle mahdollisuuden liittyä klaaniin. Seuraavana päivänä Leijonamieli ja Valkomyrsky ovat yllättyneitä siitä, että Ruska on halukas liittymään ja he johdattavat hänet Myrskyklaanin leiriin. Leijonamieli selittää hänelle lyhyesti soturilaista ja klaanielämästä. Kun Pitkähäntä haastaa Ruskaa, Leijonamieli rohkaisee tätä todistamaan itsensä.
Punahännän kuoleman jälkeen Leijonamielestä tulee Myrskyklaanin seuraava varapäällikkö. Leijonamieli ja Tiikerikynsi näyttävät Tulitassulle klaanin reviiriä ja opettavat hänelle, Harmaatassulle ja Korppitassulle saalistamista. Leijonamieli ystävystyy Harmaatassun ja Tulitassun kanssa, ja hän kiusoittelee oppilaita leikkimielisesti kun he eivät kiinnitä kovinkaan paljon huomiota hänen tarinoihinsa kokoontumisessa. Leijonamieli jää leiriin, kun Sinitähti, Tiikerikynsi ja oppilaat lähtevät Kuukivelle. Varjoklaanin joukko ehtii sillä välin kuitenkin hyökkäämään leiriin ja tappamaan Leijonamielen. Harmaatassu suree mestariaan tämän valvojaisissa, ja Sinitähti valitsee Tiikerikynnen uudeksi varapäälliköksi. Leijonamieli esiintyy Tähtiklaanissa Tulitähden päällikköseremonian aikana ja hän antaa tälle rohkeuden hengen.

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Leijonamielen merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kirjassa Sinitähden tarina Leijonapentu ja hänen siskonsa, Kultapentu, syntyvät Pilkkuhännälle ja Pikkukorvalle. Hänestä tulee tulee oppilas ja hän saa mestarikseen Nopsatuulen. Hän harjoittelee samaan aikaan kuin Sinitassu ja Lumitassu. Sinitassua usein ärsyttää Leijonatassun hyväntuulinen asenne, vaikka hän ihaileekin tämän vanhuutta ja rohkeutta. Aurinkokajo kouluttaa Leijonatassua sillä aikaa, kun Nopsatuuli odottaa pentuja. Leijonatassu näkee Mäntytähden vierailevan Kaksijalkalassa ja puolustaa päällikköään, kun Mäntytähti ilmoittaa ryhtyvänsä kotikisuksi. Mäntytähti ihailee hänen urheaa mieltään ja kertoo, että olisi nimennyt hänet Leijonamieleksi. Aurinkotähti noudattaa Mäntytähden ehdotusta, ja Leijonatassusta tulee soturina Leijonamieli. Hänestä tulee yksi Sinitähden luotetuimpia sotureita.

Kuvat

Perhe

Pääartikkeli: Leijonamieli/Perhe
Leijonamielen vanhemmat ovat Pikkukorva ja Pilkkuhäntä. Hänen sisaruksiaan ovat Kultakukka, Lumipentu ja Mistlekit. Hänen kumppaninsa on Hallaturkki ja Tuhkamarja, Kirkassydän, Saniaisturkki ja Okakynsi ovat heidän pentujaan. Lisää Leijonamielen sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Seremoniat

Leijonamielen varapäällikköseremonia

Sinitähti: Uusi varapäällikkö on nimitettävä, mutta kiittäkäämme ensin Tähtiklaania Punahännän elämästä. Tänä yönä hän istuu tähdissä soturitovereidensa rinnalla. Nyt nimeän Myrskyklaanin uuden varapäällikön. Lausun nämä sanat Punahännän ruumiin edessä, jotta hänen henkensä voisi kuulla ja hyväksyä valintani. Leijonamieli on Myrskyklaanin uusi varapäällikkö.[10]

Esiintymiset

Lainaukset

"Ei! En minä aio valehdella puolestasi! Et ehkä halua enää olla päällikkömme, mutta voisit sentään olla niin urhea, että kertoisit sen klaanille itse. Kissoilla on oikeus tietää totuus, se että sinä lähdet ryhtyäksesi kotikisuksi."
—Leijonatassu Mäntytähdelle Klaanien laki, sivu 178
"Jos päätät osallistua koulutukseemme, meidän on vietävä sinut klaanin luo. Sinun on elettävä kanssamme ja kunnioitettava tapojamme. Muussa tapauksessa sinun on palattava Kaksijalkalaan, etkä saa koskaan tulla klaaniin takaisin. Et voi elää tassu kummassakin maailmassa"
Leijonamieli: "Nyt ymmärrät, miksi riista on meille niin arvokasta ja miksi meidän on suojeltava sitä vähää, mikä on saatavillamme."
Tulitassu: "Mutta sehän on naurettavaa! Miksi klaanit eivät voi tehdä yhteistyötä ja jakaa kaikkia metsästysmaita keskenään sen sijaan, että sotisivat toisiaan vastaan?"
Tiikerikynsi: "Tuo on petollista ajattelua, kotikisu."
—Tulitassu ehdottaessaan klaaneille uutta elintapaa Villiin luontoon, sivut 62-63
Näytä loput
"Suuret kissat ovat jättäneet jälkensä kaikkiin tämän päivän kissoihin. Saatte kiittää Leopardiklaania nopeudestanne ja metsästystaidoistanne. Emme saalistaisi yöllä ilman esi-isiämme Tiikeriklaanissa, ja kiintymyksemme auringonlämpöön on peräisin Leijonaklaanilta."
—Leijonamieli oppilaille kokoontumisessa Villiin luontoon, sivu 143
"Menkääs siitä! Toivottavasti Sinitähti päättää ensi kerralla ottaa mukaan oppilaita, jotka osaavat arvostaa kuulemaansa!"
—Leijonamieli nuhtelee Tulitassua ja Harmaatassua lempeästi Villiin luontoon, sivu 144
Leijonamieli: "Turvallista matkaa."
Sinitähti: "Luotan siihen, että pidät leiristä huolta."
Leijonamieli: "Muista, että olet melkein soturi. Älä unohda, mitä olen opettanut."
—Leijonanmieli ennen Sinitähden, Tiikerikynnen, Tulitassun, Harmaatassun ja Korppitassun lähtöä Kuukivelle Villiin luontoon, sivut 163-164
"Tällä hengellä annan sinulle rohkeutta. Käytä sitä hyvin klaanisi puolustamiseksi."
—Leijonamieli Tulitähdelle tämän saadessa yhdeksän henkeä. Pimeyden hetki, sivu 20

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Villiin luontoon, hahmolista
  2. 2,0 2,1 Sinitähden tarina, sivu 53
  3. Sinitähden tarina, sivu 144
  4. Villiin luontoon, sivu 60
  5. Sinitähden tarina, sivu 180
  6. Näkö, sivu 179
  7. Villiin luontoon, sivu 27
  8. Villiin luontoon, sivu 38
  9. Sinitähden tarina, sivu 247
  10. Villiin luontoon, sivut 53-54
Advertisement