Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Tämä on Lehväpilven. Hänet tappoi Rikkotähti, kun hän oli puolustamassa pentutarhan pentuja."
Kastetassu selittäessään Lehväpilven merkkiä Kaatuneiden Salossa kirjassa Vatukkatähden myrsky, sivu 27

Lehväpilvi (engl. Ferncloud) on vaaleanharmaa naaras, jolla on tummempia juovia[3] ja vaaleat lehdenvihreät silmät.[3]

Lehväpilvi oli Myrskyklaanin kuningatar sekä metsä- että järvireviireillä Tulitähden päällikkyyden aikana. Hän syntyi Juovanaamalle veljensä Saarniturkin ja kahden nimeämättömän pennun kanssa. Pian hän sai Pilvipennun adoptioveljekseen, kun hänen kaksi pentuetoveriaan kuoli. Lehvätassun ensimmäinen mestari oli Mustaraita, ja kun tämä karkoitettiin, hän sai mestarikseen Pitkähännän. Hän rakastui Tomuturkkiin, ja saatuaan soturinimensä Lehväpilvi, hän sai kolme pentuetta Tomuturkin kanssa. Lehväpilven intohimo pentujen hoitamiseen johti hänet jäämään pysyvästi pentutarhaan auttamaan muita kuningattaria pentujensa hoidossa. Vaikka hän vietti suurimman osan elämästään pentutarhassa, hän oli yhtä rohkea kuin kuka tahansa Myrskyklaanin soturi. Hän johdatti oppilaana koiralauman pois leiristä, auttoi Tuhkamarjaa taistelussa Veriklaania vastaan ja puolusti urheasti pentutarhaa Suuressa taistelussa, jossa koki soturin kuoleman Rikkotähden kynsissä. Hän liittyi Tähtiklaaniin, ja hänen muistonsa säilyi Kaatuneiden Salossa.

Historia

Etsitkö pidempää yhteenvetoa? Löydät sen täältä.

Ennustusten alku

Uusi profetia

Kolmikon mahti

Tähtien enne

Erikoisseikkailut

Kuvia

Perhe

Pääartikkeli: Lehväpilvi/Perhe
Lehväpilven vanhemmat ovat Juovanaama ja Valkomyrsky. Hänen veljensä on Saarniturkki ja hänen ottoveljensä on Pilvihäntä. Hänen kumppaninsa on Tomuturkki ja heidän pentujaan ovat Lukkikoipi, Päästäistassu, Koivuruska, Paatsamapentu, Havupentu, Kettuloikka ja Jääpilvi. Lisää Lehväpilven sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Tekijöiden lausuntoja

  • Vickyn mielestä Valkomyrsky saattaisi olla Lehväpilven ja Saarniturkin isä.
    • Hän sanoi kuitenkin myöhemmin, että Vinhatuuli voisi olla heidän isänsä.
  • Vicky kertoi, että Lehväpilven kuolema oli seuraus saamistaan viesteistä fanejensa valituksista. Lehväpilvi laitettiin taisteluun, koska Vicky halusi osoittaa Lehväpilven olevan kykenevä taistelemaan yhtä hyvin kuin kuka tahansa soturi. Hänen hurja puolustuksensa klaanin nuorimpia kohtaan on se, mikä sai hänet joutumaan taistelun keskelle, puolustamaan pentutarhaa.[7]

Virheet

  • Hänet on mainittu virheellisesti tummanharmaana.[8]
  • Hänen silmiään on virheellisesti kuvailtu sinisinä.[9]

Lainaukset

"Mistä me voimme tietää, ettette vain lähteneet karkuun klaanista, koska ette kestäneet kohdata nälkäistä lehtikatoa muiden rinnalla?"
—Lehväpilvi Vatukkakynnelle ja Oravatassulle, kun he palaavat auringonpesältä Aamunkoi, sivu 56
Lehväpilvi: "Saarniturkki? Ole varovainen."
Saarniturkki: "Muista, että olen ennenkin päässyt koirilta karkuun."
Lehväpilvi: "Silloin sinulla olikin minut mukana."
—Lehväpilvi huolissaan Saarniturkista Näkö, sivut 272-273
Tomuturkki: "Tämä on naurettavaa. Olen aivan kunnossa partioimaan."
Lehväpilvi: "Et kyllä ole. Sinä pysyt täällä, vaikka minun täytyisi pitää sinua paikoillasi."
—Lehväpilvi Tomuturkille, kun tällä on viheryskä Pitkät varjot, sivut 155-156

Lähteet ja sitaatit