FANDOM

Yksityiskohtainen historia Lehtilammesta.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Lehtipentu ja tämän sisar Oravapentu syntyvät Tulitähdelle ja Hiekkamyrskylle kirjan lopussa.
Oravapentu ja Lehtipentu makaavat emonsa vieressä kun Tulitähti käy katsomassa heitä. Tulitähti ei voi uskoa, kuinka kauniita he ovat. Tulitähti ja Hiekkamyrsky miettivät nimiä pennuilleen ja päättävät heidän nimikseen Oravapentu ja Lehtipentu. Lehtipentu nimetään Lehtitähden mukaan, ja mahdollisesti myös Täplälehden mukaan, ja Oravapentu pörröisen, oravan häntää muistuttavan häntänsä mukaan. Pilvihännän ja Kirkassydämen pentu Valkopentu katselee vierestä ylpeästi. Kirkassydän huomauttaa, että Oravapennusta ja Lehtipennusta ei saa vielä hetkeen aikaan leikkitoveria. Tulitähti muistaa pian Taivaankajon ennustuksen ja hän miettii, mitä Taivaankajo tarkoitti tällä ennustuksella.

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Tigerheart's Shadow

Uusi profetia

Keskiyö

Lehtitassu on Myrskyklaanin parantajaoppilas ja hänen mestarinsa on Tuhkamarja. Häntä on kuvailtu siskonsa vastakohdaksi sillä hän on hiljainen, pidättyväinen ja tarkkaavainen, kun taas Oravatassu puhelias, energinen eikä kuuntele tai ole tarkkaavainen.

Kuunnousu

Lehtitassu pelastaa nuoren Jokiklaanin oppilaan Ruokotassun hukkumasta tapaturmasta järkyttyneen Perhonsiiven kanssa.

Aamunkoi

Lehtitassu jää kaksijalkojen vangiksi mutta hänet pelastetaan myöhemmin. Hän tutustuu kiinni jäänneen kotikisun, Kamun kanssa.

Tähtiyö

Lehtitassu löytää Kuulammen ja Tuhkamarja nimeää hänet Lehtilammeksi.

Iltahämärä

Nuori Lehtilampi on rakastunut Tuuliklaanin Varissulkaan. He karkaavat klaanielämästään ja tapaavat Keskiyö-mäyrän. Tämä kertoo, että mäyrät hyökkäävät klaanien kimppuun, mutta he kieltäytyvät sillä eivät kuulu enää klaaniin. Lehtilampea asia jää kuitenkin vaivaamaan ja lopulta he palaavat takaisin klaaneihin. Lehtilampi palaa leiriin juuri kun mäyrä on tappanut Tuhkamarjan.
Lehtilammesta tulee Myrskyklaanin parantaja kun hänen mestarinsa, Tuhkamarja kuolee puolustaessaan penturarhaa mäyriltä.

Auringonlasku

Lehtilampi uskoo Vatukkakynnen olevan petturi, sillä hän on nähnyt Vatukkakynnen tapaavan isäänsä Tiikeritähteä unissaan. Hän kuitenkin saa kaksi Tähtiklaanin lähettämää merkkiä Vatukkakynnestä. Ensimmäisessä merkissä Oravaliito ja Vatukkakynsi kävelevät lähekkäin järvellä, ja Lehtilampi tajuaa heidän liittonsa olevan oikein. Toinen merkki on ennen varapäällikön nimitystä saatu merkki, jossa vatukan piikit kaartuivat kynsiksi ja suojelivat klaanin leiriä.

Kolmikon mahti

Näkö

Lehtilampi ottaa oppilaakseen Paatsamatassun, vaikka Närhitassulla on erinomainen rohdosmuisti.
Närhitassu seuraa Lehtilampea Kuulammelle, kun Lehtilampi on menossa kysymään Tähtiklaanilta pitäisikö Vatukkakynnen pysyä varapäällikkönä vai pitäisikö Tulitähden nimittää Harmaaraita varapäälliköksi. Närhitassu katselee Lehtilammen keskustelua Tähtiklaanin kanssa. Kun Lehtilampi herää, hän huomaa Närhitassun ja raivostuu mutta on myös yllättynyt. Kotimatkalla Lehtilampi sanoo Närhitassulle, että hänestä tulisi hyvä parantaja.
Myöhemmin Paatsamatassu ilmoittaa, että hän haluaakin tulla soturiksi. Närhitassu hyväksyy kohtalonsa ja suostuu Lehtilammen oppilaaksi.

Pimeyden joki

Karkotus

Pimennys

Sol kertoo Lehtilammelle ja Närhitassulle koittavasta pimeydestä.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Närhisulka saa selville että Lehtilampi on hänen, Paatsamalehden ja Leijonaroihun emo. Lehtilampi paljastaa sen klaanille ja hänestä tulee soturi.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

The Raging Storm

The Broken Code

Lost Stars

On paljastettu että Lehtilampi kuoli kivivyöryssä. Hänen sisarensa Oravaliito kärsi myös vammoista ja molemmat naaraat menivät Tähtiklaaniin. Oravaliito toipuu lopulta ja palaa elävien maailmaan. Lehtilampi mainitaan useita kertoja kirjassa ja Närhisulan nähdään surevan emoaan ja parantajaa bonuskohtauksessa.

Novellit

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Leafpool's Wish

Tämä novelli kertoo Lehtilammesta.

Dovewing's Silence

Tawnypelt's Clan

Ravenpaw's Path

A Clan in Need

The Heart of a Warrior

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Cats of the Clans

Klaanien laki

The Ultimate Guide

Lyhyttarinat

The Elders' Concern

After Sunset: The Right Choice?

After Sunset: We Need to Talk

The Clans Decide

Warriors App