FANDOM

Tämä sivu sisältää triviatietoa Kyyhkysiivestä.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kyyhkysiivellä on kotikisun verta Pilvihännältä ja myöskin isoisänsä enolta, Tulitähdeltä.
  • Kyyhkysiiven voima on nähdä kissoja ja paikkoja, jotka eivät ole hänen ympärillään,[1] mutta tämä voima kumottiin hänen profetiansa täyttymisen jälkeen.
  • Hän näyttää aivan Murattilammelta, hänen turkistaan vain puuttuvat valkoiset läiskät.

Tekijöiden lausuntoja

  • Kyyhkysiipi on Kyyhkyn Siiven uudelleensyntymä.[2] Näillä kissoilla ei kumminkaan ole ilmeisesti yhteisiä sukujuuria,[3] vaikka Vicky onkin sanonut toisin.
    • Vicky on vahvistanut, että kun Leijonaroihu, Närhisulka ja Kyyhkysiipi kuolevat, he tulevat olemaan omat itsensä Tähtiklaanissa eikä kissoja, josta he uudelleensyntyivät.[4]
  • Kate Cary sanoi, että Viimeisen toivon tapahtumien jälkeen Kyyhkysiipi valitsi kumppanikseen Kimalaisraidan Varjoklaanin Tiikerisydämen sijasta, koska toisen klaanin kissan rakastaminen olisi ollut vaikeaa ja Kimalaisraita oli muutenkin parempi vaihtoehto. Vicky sanoi heidän kuitenkin eronneen, koska Kyyhkysiivellä oli yhä tunteita Tiikerisydäntä kohtaan.
    • Kate ajattelee, että Kyyhkysiipi "ei vain ollut tarkoitettu Kimalaisraidalle", ja että hän voisi vain ajatella häntä ystäväksi.[5] Hän totesi myöhemmin, että Kyyhkysiipi ajatteli Kimalaisraidan ansaitsevan jonkun, joka rakastaa häntä enemmän kuin hän rakasti.
  • Kate sanoo, että syy miksi Kyyhkysiipi pitää Tiikerisydämestä niin kovasti on se, että "hän on kaikkea mitä Kyyhkysiipi toivoo"; uskollinen, ystävällinen ja hyvää tarkoittava soturi, joka haluaa tehdä parhaansa klaanille ja yrittää sitä myös.[6]
  • Kate ajattelee, että Kyyhkysiipi unelmoi salaa olevansa kotikisu, rentoutuen lämpimän tulen edessä eikä tarvitse huolehtia asioista.[6]

Virheet

  • Kyyhkysiiven silmien väristä on ollut pitkään sekaannusta. Kate on kerran maininnut Facebook-sivullaan Kyyhkysiiven silmien olevan kullanväriset,[7] mutta Vicky taas uskoo niiden olevan siniset.[8] Kyyhkysiiven silmät olivat alunperin vaaleat kullankeltaiset kirjassa Neljäs oppilas,[9] mutta niitä on myöhemmin kuvailtu sinisiksi kirjaan Thunder and Shadow saakka, jolloin hänen silmiään ollaan alettu kuvailemaan vihreiksi.
  • Häntä on kutsuttu virheellisesti savunharmaaksi.[10]

Lähteet ja sitaatit