FANDOM

Ehkä ei olekaan aivan huono juttu, että minulla on nämä voimat, jos voin käyttää niitä klaanini hyväksi
— Kyyhkytassu voimistaan kirjassa Neljäs oppilas, sivu 289

Kyyhkysiipi (engl. Dovewing) on vaalean[5]harmaa naaras,[6] jolla on vihreät silmät.[7]

Kyyhkysiipi on Varjoklaanin soturi, entinen Myrskyklaanin soturi ja yksi kolmikosta. Kyyhkypentu syntyi Valkosiivelle ja Koivuruskalle sisarensa Murattipennun kanssa. Hän sai kyvyn nähdä ja kuulla kaukaisia asioita. Hänestä tulee oppilas nimeltä Kyyhkytassu ja saa mestarikseen Leijonaroihun. Löydettyään voimansa sisarten väliin heräsi kateus, etenkin kun Kyyhkytassu valittiin matkalle, ja hän ihastui Tiikerisydämeen. Hän ansaitsi soturinimensä Kyyhkysiipi ja katkaisi lopulta tapaamisensa Tiikerisydämen kanssa, mutta hänen tunteensa säilyivät. Vaikka oman klaanin kissa Kimalaisraita välitti hänestä kovasti, Kyyhkysiipi ei tuntenut samaa.

Suuren taistelun jälkeen hän menetti voimansa, mutta Tiikerisydän tuli takaisin hänen elämäänsä, kun Darktail otti Varjoklaanin valtaansa, ja Tiikerisydän liittyi väliaikaisesti Myrskyklaaniin. Kyyhkysiipi jätti klaanit ja synnytti pennut, Pouncestepin, Lightleapin ja Shadowsightin. Hän palasi järvelle Tiikerisydämen kanssa ja liittyi Varjoklaaniin. Vatukkatähti on toipumisen jälkeen määrätietoinen rankaisemaan lainrikkojia. Kyyhkysiipi on yksi heistä ja hänet karkotetaan Varjoklaanista, jolloin hän ryhtyy erakoksi.

Historia

Etsitkö pidempää yhteenvetoa? Löydät sen täältä.

Kolmikon mahti

"Tulee kolme, veresi verta... Pilvihäntä on Tulitähdelle sukua, Valkosiipi on Pilvihännän tytär, ja nyt Kyyhkypentu tai Murattipentu... Etkö tajua? Se ennustus ei ole vielä mennyttä! Emme ole ainoat, jotka ovat Tulitähden veren verta. Ihan sama, kumpi Valkosiiven pennuista se on. Meitä on edelleen kolme!'"
—Närhisulka Leijonaroihulle profetiasta. Auringonnousu, page 312
Kyyhkypentu on syntynyt Valkosiivelle ja Koivuruskalle sisarensa Murattipennun kanssa. Närhisulka ja Leijonaroihu pohtivat kumpi pennuista on yksi kolmikosta.

Tähtien enne

"Emme me tiedä, ovatko he mitään pettureita! Meidän pitäisi keskittyä taisteluun eikä sen arvailuihin, ketkä ovat vihollisia."
—Kyyhkysiipi väitteleville klaanipäälliköile. Viimeinen toivo, page 236
Kyyhkytassu on Leijonaroihun oppilas. Hän ja Murattitassu haluavat tehdä kaiken yhdessä, mutta pian Keltahammas paljastaa Kyyhkytassun roolin profetiassa. Kuivuuden aikana Kyyhkytassu ihmettelee miksi kukaan ei huomaa ruskeita eläimiä, jotka tukkivat veden vaikka vain hän näkee ne voimiensa vuoksi. Närhisulka ja Leijonaroihu tajuavat hänen olevan kolmas kissa, joten Leijonaroihu ja Kyyhkytassu lähtevät matkalle vapauttamaan veden. Matkalla Kyyhkytassu ystävystyy Tiikerisydämen kanssa. Heidän paluunsa jälkeen Kyyhkytassulla on vaikeuksia päästä irti suhteista, jotka hän on luonut muiden klaanien kissojen kanssa. Hänen yritys hiipiä Tuuliklaanin reviirille Murattitassun kanssa tapaamaan Saraviikseä päättyy rangaistukseen.
Kun Kyyhkytassu saa selville, että hänen sisarensa harjoittelee Synkässä Metsässä, Murattitassu puolustautuu sanomalla, että se tekee hänestä paremman soturin. Samaan aikaan Kyyhkytassu tapailee Tiikerisydäntä yöllä salassa. Kun Kyyhkytassu kertoo Tiikerisydämelle Närhisulan kasvattamasta kissanmintusta, tämä käyttää tätä tietoa Varjoklaanin auttamiseen. Kyyhkytassusta tuntuu petetyltä ja hän lopettaa tapaamiset. Hänestä tulee soturi nimeltä Kyyhkysiipi ja hänet valitaan lähtemään heimon luo, missä hän pyrkii estämään kaikki uudet äänet. Siellä hän todistaa kun kotka vie Syöksyn ja hänen voimansa katoavat trauman vuoksi. Kimalaisraita kehittää tunteita Kyyhkysiipeä kohtaan, vaikka tämä suostuu uudelleen tapaaman Tiikerisydäntä. Sen jälkeen kun Kyyhkysiipi on kertonut Oravaliidolle, Vatukkakynnelle ja Lehtilammelle voimistaan, hän katkaisee suhteensa Tiikerisydämeen tunnustamalla hänen uskollisuutensa profetialle. Taistelussa Synkkää Metsää vastaan hän ilmoittaa Myrskyklaanille Synkän Metsän sotureiden sijainnit ja on paikalla Tulitähden kuollessa.

A Vision of Shadows

The Broken Code

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Kyyhkysiiven merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kirjassa Vatukkatähden myrsky, Kyyhkysiipi kamppailee koska hänellä ei ole enää kykyään. Hän tuntee olevansa sokea ja kuuro ilman niitä. Kun Kimalaisraita huomauttaa, kuinka upea emo hänestä joskus tulisi, Kyyhkysiipi etääntyy hänestä. Myöhemmin Kimalaisraita vie Vatukkatähden tunneleihin, joissa Kyyhkysiipi on yrittänyt käyttää kaikua palauttaakseen kykynsä. Lopulta Kyyhkysiipi eroaa Kimalaisraidasta.

Novellit

Yksityiskohtainen kuvaus

Kyyhkysiipi on solakka, vaalean[5]harmaa naaras,[6] jolla on vihreät silmät[7] ja lovi korvassa.

Kuvia

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Auringonnousu, sivu 312
  2. Neljäs oppilas, sivu 45
  3. Kuun merkki, sivu 45
  4. Neljäs oppilas, sivu 46
  5. 5,0 5,1 Etäiset kaiut, hahmolista
  6. 6,0 6,1 Neljäs oppilas, hahmolista
  7. 7,0 7,1 Warriorcats.com Dovewing