Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Kuun Sirppi (engl. Half Moon) tai Kivistänäkijä on jämäkkä[4] valkoinen naaras,[1] jolla on tummat, hohtavanvihreät silmät.[5]

Historia

Klaanien synty

Auringon polku

Kuun Sirppi on heimon vanha tietäjä. Hän tarkkailee heimon laihoja kissoja ja kuiskaa itselleen, miten tilanne ei voi jatkua pitempään. Eräs heimovanhuksista, Leijonan Karjaisu, tulee keskustelemaan tietäjän kanssa siitä, miten nälänhätä tappaisi pian koko heimon ja jotain on siksi tehtävä. Kuun Sirppi prostestoi, etteivät he voi jättää vuoria, sillä Närhen Siiven mukaan ne ovat heidän kotinsa.
Kesken.

Myrskyn aika

Harmaa Siipi näkee Kivistänäkijän unessaan. Kivistänäkijä seisoo luolan perässä ja kutsuu Harmaan Siiven luokseen. Harmaa Siipi seuraa Kivistänäkijää tunnelliin ja seuraavaan luolaan. Kivistänäkijä toivottaa Harmaa Siiven tervetulleeksi Terävien Kivien Luolaan, jossa hän tulkitsee heidän esi-isiensä merkkejä. Harmaa Siipi kysyy, miten hän pääsi takaisin vuorille, ja jos Kivistänäkijä toi hänet, mutta tämä vastaa kieltävästi. Kivistänäkijä kertoo kulkevansa unissa ja että hänellä oli viesti kollille.
Kesken.

Ensimmäinen taistelu

Kesken.

Hehkuva tähti

Kesken.

Jaettu metsä

Kesken.

Tähtien polku

Kesken.

Kolmikon mahti

Pitkät varjot

Kuun Sirppi on pehmotassu ja muinaisten kissojen jäsen.

Tähtien enne

Kuun merkki

Kesken.

Unohdettu soturi

Kesken.

Viimeinen toivo

Kesken.

Varjojen aika

Oppilaan tehtävä

Kesken.

Erikoisseikkailut

Perhon Lennon näky

Kivistänäkijä, toiselta nimeltään Kuun Sirppi, on ensimmäinen kissa joka toivottaa Perhon Lennon tervetulleeksi Kuukivelle.

Klaanien kirjat

The Ultimate Guide

Kesken.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Nouseva Kuu: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Isä:

Kiitävä Pilvi: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Sisarukset:

Nimettömiä pentuja: Tuntemattomat tilanteet

Esiintymiset

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Hänen nimensä sarjan englanninkielisissä alkuteoksissa, Half Moon, tarkoittaa oikeastaan suoraan käännettynä puolikuuta.
  • On voimakkaasti vihjailtu, että Kuun Sirppi ja Närhisulka kulkisivat Tähtiklaanissa yhdessä.[6]

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement