FANDOM

Eikä olla. Minä ajan ne kaksijalat pois jos ne tulee yhtään lähelle! Grrr!

— Kuoripentu kun häntä ja pentuetovereitaan kutsutaan liian pieniksi.[1]

Kuoripentu (engl. Hatchkit) on tummanharmaa kolli.[2]

Novellit

Pilvitähden taival

Kuoripentu on Taivasklaanin pentu. Hän on syntynyt Pähkinäsiivelle sisaruksiensa Hiillospennun, Tihkupennun ja Seittipennun kanssa.
Kun Pilvitähti palaa leiriin Taivasklaanin varapäällikönn, Pöllönpyrstön, kanssa, Pähkinäsiiven pennut seuraavat Pilvitähteä ja pyytävät häntä opettamaan taisteluliikkeitä. Pähkinäsiipi kiirehtii pentujensa luo ja pyytää anteeksi Pilvitähdeltä, koska se oli ainoa tapa pitää pentutarha rauhallisena ja hiljaisena Linnunlennon takia. Pilvitähti opettaa pennuille taisteluliikkeitä, ja kun Linnunlento poistuu pentutarhasta, Pilvitähti käskee pentuja menemään pähkinäpensaalle tekemään venytyksiä.
Kun Pilvitähti on ilmoittanut klaanilleen heidän reviirillään kaatuneista puista, klaani jatkaa normaalia toimintaansa ja Linnunlento auttaa Pähkinäsiipeä saamaan pennut takaisin pentutarhaan.
Nuppusateen kerrotaan jakaneen saalista Pähkinäsiiven ja hänen pentujensa kanssa.
Kokoontumisessa Pilvitähti ilmoittaa että Pähkinäsiiven pennut kasvavat hyvin mutta väsyttävät heidät kaikki kisailullaan. Hän lisää että heistä tulee oppilaita kolmen kuun kuluessa. Muutamaa päivää myöhemmin Nuppusade kuolee ja Pähkinäsiipi tuo pentunsa ruumiin luokse, jota kaikki neljä tuijottavat uteliaina.
Kun Taivasklaanin tuoresaalis katoaa nopeasti, Pähkinäsiiven pentujen mainitaan vihaavan vesimyyrän makua. He myös valittavat kovaan ääneen nälkäänsä.
Kun Pilvitähti vie klaaninsa viimeiseen kokoontumiseen Nelipuulle, Pähkinäsiipi ja hänen pentunsa ovat mukana Linnunlennon ja tämän pentujen, Täpläpennun ja Piikkipennun kanssa. Pentujen mainitaan olevan niin väsyneitä, etteivät jaksa innostua ensimmäisestä ja ainoasta kokoontumisestaan.

Perhe ja suku

Emo:

Pähkinäsiipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Hiillospentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tihkupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Seittipentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lähteet ja sitaatit

  1. Pilvitähden taival, luku 4
  2. 2,0 2,1 2,2 Pilvitähden taival, hahmolista
  3. Vickyn Facebook-sivu