FANDOM

Kuohuvan Veden Heimo (engl. Tribe of Rushing Water) on muinainen ryhmä, joka asui vuorilla monia kuunkiertoja sitten. Myöhemmin siitä muodostui nykyinen Kuohuvan Veden Heimo. He asuivat luolassa jättimäisen vesiputouksen takana.

Kuvaus

Närhen Siipi ja Kuun Sirppi löysivät muinaisen Kuohuvan Veden Heimon matkustettuaan vuorille muiden järveltä lähteneiden kissojen kanssa. He asuvat valtavassa luolassa vesiputouksen takana. Sieltä johtaa tunneli Terävien Kivien Luolaan, jossa heidän tietäjänsä, Terävistä Kivistä Näkijä, majailee. Luolassa on onkaloita, joissa kissat nukkuvat. Ne on vuorattu sammalilla ja höyhenillä. Heimokissat ovat taitavia metsästämään haukkoja, mutta heidän ei tarvitse tuoda omaa saalistaan jaettavaksi muille. Muinaisen heimon kissannimeämiskäytännöt poikkeavat nykyisen heimon käytännöistä. Kissalle annetaan kaksi sanaa nimekseen (esim. Räpyttävä Lintu), kuten myös muinaiset kissat antoivat. Heimossa ei ole asemia.

Reviiri

Heimokissat asuvat vuoristoisella alueella, jossa on harjuja ja laaksoja. He metsästävät koko reviirillään, mutta useimmat yrtit löytyvät laaksojen pohjilta.

Luola

Heimo asuu isossa luolassa, joka on piilossa vesiputouksen takana. Vesiputous laskee lampeen kapean rotkon lopussa. Vesiputouksen takana oleva polku johtaa luolaan, jossa on nukkumista varten olevia onkaloita, jotka on vuorattu höyhenillä ja sammalella. Luolan perällä on suuri lohkare, jota Terävistä Kivistä Näkijä käyttää näkyäkseen, kun puhuttelee heimoa. Luolan ja vesiputouksen yllä on tasanko, jonne heimokissat hautaavat kuolleet mullan ja kivien alle.

Terävien Kivien Luola

Pääluolasta lähtee tunneli, joka johtaa Terävien Kivien Luolaan.

Historia

Klaanien synty

Auringon polku

Myrskyn aika

Ensimmäinen taistelu

The Blazing Star

Kolmikon mahti

Pitkät varjot

Tähtien enne

Kuun merkki

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's groupDarktail's groupThe KinThe guardian catsThe Sisters