Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Ymmärrän, miltä sinusta tuntuu. Silmäsi ovat aina pettäneet ajatuksesi. Nämä ovat kuitenkin minun pentujani, ja puolustan heitä vaikka hengelläni, jos tarve vaatii. Pelkään heidän puolestaan. Klaani ei anna koskaan anteeksi Tiikeritähdelle - eikä sen pitäisikään. Vatukkapentu ja Keltapentu eivät silti ole tehneet mitään pahaa enkä salli että heitä rangaistaan Tiikerikynnen vuoksi."
— Kultakukka Tulisydämelle vannoessaan suojella pentujaan. kirjassa Myrsky nousee, sivu 25

Kultakukka (engl. Goldenflower) on pieni,[6] solakka vaalean kellanpunainen[4] raidallinen naaras, jolla on keltaiset silmät[7] ja pieni lovi korvassa.[8]

Kultakukka oli Myrskyklaanin soturi Aurinkotähden, Sinitähden ja Tulitähden päällikkökausien aikana metsäreviirillä. Hän syntyi Kultapentuna Pilkkuhännälle ja Pikkukorvalle veljensä Leijonapennun kanssa. Hänestä tuli oppilaana Kultatassu ja hänen mestarinaan toimi Kirjohäntä. Soturina hänestä tuli Kultakukka, ja hän synnytti Laikkuturkin pennut, Lynxkitin ja Nopsapennun. Muutaman vuodenajan jälkeen hän synnytti Tiikerikynnen pennut, Vatukkapennun ja Keltapennun. Hän muutti klaaninvanhimpien pesään ja osallistui Suurelle taipaleelle muiden klaanien kanssa. Hän menehtyi vanhaan ikään uudella reviirillä ja myöhemmin osallistui Vatukkatähden päällikköseremoniaan antamalla tälle emon rakkauden hengen.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

Kultakukka on Myrskyklaanin kuningatar, jonka poika on Nopsapentu. Kun hänen pennustaan tulee oppilas, Kultakukka siirtyy jälleen pentutarhaan, tällä kertaa odottaen Tiikerikynnen pentuja. Tiikerikynsi pettää klaania ja hänet karkotetaan sen jälkeen, kun hänen pentunsa ovat syntyneet. Hänen poikansa, Vatukkapennun, sanotaan näyttävän aivan Tiikerikynneltä. Tulisydän usein katsoo pentua epäilevästi, koska tämä muistuttaa kollia vastuksestaan. Kultakukka pyytää Tulisydäntä kertomaan totuuden pentujen isästä. Molempia hänen pennuistaan arvostellaan, koska he ovat Tiikerikynnen pentuja, mutta Kultakukka silti rakastaa heitä. Kultakukka osallistuu taisteluun Veriklaania vastaan.

Uusi profetia

Kultakukka on jäänyt pentutarhaan hoitaakseen muiden pentuja. Hän lähtee mukaan Suurelle taipaleelle löytääkseen muiden klaanien kanssa uuden kodin Järveltä, vaikka esimerkiksi hänen emonsa jättää matkan väliin. Kun klaanit asettuvat uusille reviireille, Kultakukka muuttaa klaaninvanhimpien pesään.

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Kultakukan merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kirjassa Sinitähden tarina, Kultapentu ja Leijonapentu syntyvät Pilkkuhännälle. Hänestä tulee oppilas ja häntä kouluttaa Kirjohäntä, kunnes hänestä tulee soturi, Kultakukka. Rastaskarva toimii yhdessä vaiheessa hänen väliaikaisena mestarina, kun Kirjohäntä toipuu silmävammastaan.

Kuvia

Perhe

Pääartikkeli: Kultakukka/Perhe
Kultakukan vanhemmat ovat Pilkkuhäntä ja Pikkukorva. Laikkuturkin kanssa häi sai Lynxkitin ja Nopsatassun, ja Tiikeritähden kanssa Keltaturkin ja Vatukkatähden. Lisää Kultakukan sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kirjassa Villiin luontoon paljastuu että Kultakukalla on ollut useampia pentuja kuin Nopsatassu, mutta ei ole tiedossa mitä niille tapahtui.

Tekijöiden lausuntoja

  • Tekijät ovat sanoneet Kultakukan oikeasti rakastaneen Tiikeritähteä.
    • Vicky sanoi arvelevansa Tiikeritähden arvostaneen Kultakukkaa ja pitäneen häntä hyvänä emona heidän pennuilleen. Hän on myös sanonut, ettei Tiikeritähti koskaan oikeasti rakastanut Kultakukkaa, ja on arvellut heidän suhteensa muistuttaneen Kaunokaisen ja Lukkikoiven suhdetta.

Virheet

  • Kirjassa Tulitähden tehtävä ja novellissa Lehtilammen toive Kultakukka on virheellisesti listattu klaaninvanhimpiin.
  • Hänellä on virheellisesti sanottu olevan hailakan meripihkanvärinen turkki.[9]

Lainaukset

"Hyvä. Minun ensimmäinen taisteluarpeni, enkä ole vielä edes ollut taistelussa!"
—Kultatassu Sinitassun kanssa harjoittelemisen jälkeen. Sinitähden tarina, sivu 183

Lähteet ja sitaatit

  1. Sinitähden tarina, sivu 53
  2. Sinitähden tarina, sivu 155
  3. Sinitähden tarina, sivu 353
  4. 4,0 4,1 Villiin luontoon, hahmolista
  5. Tähtiyö, hahmolista
  6. Sinitähden tarina, sivu 53
  7. Myrsky nousee, sivu 25
  8. Sinitähden tarina, sivu 182
  9. Myrsky nousee, sivu 24