FANDOM

Kukkasade (engl. Blossomfall) on pitkä- ja tuuheaturkkinen[8] kilpikonnakuvioisen ja valkoisen kirjava naaras,[3] jonka turkissa on terälehden muotoisia laikkuja.[2]

Hän on syntynyt Myrskyklaaniin Millille ja Harmaaraidalle sisarustensa Kimalaispennun ja Varpupennun kanssa ja saa nimekseen Kukkapentu. Hän on Myrskyturkin ja Sulkahännän siskopuoli. Hänestä tulee oppilas, Kukkatassu, ja hän saa mestarikseen Pähkinähännän. Kun pyökki murskaa hänen sisarensa Varputassun selkärangan, Kukkatassu on selvästi kateellinen huomiosta, jonka Varputassu saa heidän emoltaan. Jopa silloin, kun hänestä tulee soturi nimeltä Kukkasade, hän tuntee olevansa hylätty ja ajautuu Synkkään Metsään harjoittelemaan Rikkotähden, Haukkahallan ja lopulta Murattilammen kanssa.

Kun taistelu taistelu Synkkää Metsää vastaan koittaa, Murattilampi vakuuttaa Kukkasateelle että heidän uskollisuutensa tulisi pysyä klaaneille. Kukkasade taistelee Myrskyklaanin puolesta ja loput klaanista antavat lopulta hänelle anteeksi harjoiteltuaan Synkässä Metsässä. Myöhemmin hän odottaa Okakynnen pentuja ja synnyttää Stemleafin, Plumstonen, Eaglewingin ja Shellfurin. Pian sen jälkeen Varpuloiste kuolee sairauteen ja Kukkasade suree häntä vanhempiensa ja Kimalaisraidan kanssa.

Historia

Kolmikon mahti

"Kukkapennun nimeksi pitäisi antaa Vinkupentu, koska hän vain vinkuu koko ajan!"
—Konnapentu Kukkapennusta. Pimennys, page 162
Kukkapentu on syntynyt Millille ja Harmaraidalle yhdessä Varpupennun ja Kimalaispennun kanssa. Kaunokainen hoitaa Kukkapentua ja Kimalaispentua, kun Milli ja Varpupentu ovat sairastuneet viheryskään.

Tähtien enne

A Vision of Shadows

Erikoisseikkailut

Novellit

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimennys, sivu 159
  2. 2,0 2,1 Pimennys, sivu 160
  3. 3,0 3,1 3,2 Neljäs oppilas, hahmolista
  4. Etäiset kaiut, hahmolista
  5. Kuun merkki, sivu 138
  6. Kuun merkki, sivu 245
  7. Viimeinen toivo, sivu 119
  8. Vatukkatähden myrsky, sivu 78