FANDOM

Kuiskausten luola (engl. Whispering Cave) on luola Taivasklaanin reviirillä, joka sijaitsee lähellä rotkoa, jossa parantajat käyvät vaihtamassa kieliä heidän soturiesi-isiensä kanssa. Siellä on hohtavaa sammalta. Se on kuin Kuukivi vanhassa metsässä tai Kuulampi järvellä, mutta sitä käyttävät vain Taivasklaanin kissat.

Kuvaus

Kuiskausten luola on paikka, jossa Taivasklaanin parantajat saavat yhteyden soturiesi-isiin, samalla lailla kuin Kuukivellä ja Kuulammella. Sitä kuvataan hyvin kylmäksi ja salaperäiseksi. Siellä on runsaasti sammalta, jota kissat käyttävät pesiinsä ja veden kuljettamiseen. Se on kostea paikka ja siellä virtaa vettä, mutta yksi paikka on kuiva ja siinä kissat vaihtavat kieliä Tähtiklaanin kanssa. Sammal on hyvin aavemainen ja se hohtaa hopeisena. Siitä tuli luolan aiempi nimi Hohtoluola.

Sijaintihistoria

Muinaisen Taivasklaanin parantajat, sen jälkeen kun heidät ajettiin metsästä ja he asettuivat rotkoon, alkoivat käyttämään Kuiskausten luolaa (silloinen Hohtoluola) kielien vaihtamiseen soturiesi-isien kanssa puolikuun aikaan.

Kirjamaininnat

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Töllöttäjä näyttää Tulitähdelle ja Hiekkamyrskylle Kuiskausten luolan ja kertoo sen aiemman nimen olleen Hohtoluola hohtavan sammaleen vuoksi.
Apilahännän pennut menevät Kuiskausten luolaan Pomppupentu putoaa veteen, mutta Apilahäntä pelastaa hänet. Pennut väittävät kuulleensa luolasta hiljaisia ääniä sekä nähneet pelottavia haamuja, joilla oli kiiltävä turkki, valtavat kynnet ja heidän silmänsä loistivat kuin kuut ja hampaat yhtä suuret kuin ketuilla. Tämän jälkeen Hohtoluolan nimi muutetaan Kuiskausten luolaksi.
Tapahtuman jälkeen Tulitähti, Lehtipilkku, Teräkynsi, Kirsikkatassu ja Varpustassu tutkivat luolaa ja sen "pelottavia haamuja". He pohtivat että äänet voisivat olla Taivasklaanin soturiesi-isien ääniä.
Lehtipilkku valitsee Taivaskiven, kun hän saa yhdeksän henkeään. Kaikulaulu käyttää Kuiskausten luolaa.

Taivasklaanin kohtalo

Nöpötassu käy Kuiskausten luolasta hakemassa sammalta kahdelle klaaninvanhimmalle, Jäkäläturkille ja Takulle mutta liukastuu ja putoaa veteen. Lehtitähti syöksyy veteen ja tarttuu oppilasta niskasta raahaten hänet turvaan. Tämän seurauksena kehitetään sääntö, että oppilaat eivät saa mennä Kuiskausten luolaan ilman soturia.

SkyClan and the Stranger

The Rescue

Säännöt

  1. Oppilaat voivat käydä Kuiskausten luolassa vain soturin seurassa. Tämä sääntö päätettiin, kun Nöpötassu putosi luolan puroon.
  2. Parantajat Kaikulaulu ja Frecklewish ovat ainoat kissat, jotka voivat käydä luolassa ilman valvontaa.

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola