FANDOM

Korkeamännyt

Korkeamännyt ja Puusilpomo.

Korkeamännyt (engl. Tallpines) on metsä Myrskyklaanin reviirillä vanhassa metsässä. Siellä on korkeita mäntyjä. Korkeamännyt sijaitsee Kaksijalkalan ja Puusilpomon lähellä eivätkä kissat pidä siitä paikasta.

Kuvaus

Korkeamannyt

Korkeamännyt

Korkeamännyt sijaitsevat Kaksijalkalan vieressä Myrskyklaanin reviirillä. Sen keskellä on Puusilpomo. Maa on paljas ja se voi olla hyvä paikka metsästää. Maata peittää kerros kuolleita neulasia. Maassa on myös paljon Puusilpomon hirviöiden aiheuttamia jälkiä.
Korkeamännyt koostuu lukuisista riveistä pitkiä, suoria ja varjoisia mäntyjä. Kaksijalat istuttivat ne, jotta he voisivat rakentaa niistä asioita. Korkeamännyillä on vähäinen kasvillisuus, joten kissojen on oltava varovaisia. Vesilätäköt ovat erittäin mutaisia ja epäterveellisiä juoda Korkeamännyillä.
Kirjassa Myrsky nousee Puusilpomolta karkaa tuli, jonka takia Korkeamännyt tuhoutuvat. Maa ja puut ovat mustia ja käppyräisiä, mutta hiljalleen kasvillisuus palaa taas Korkeamännyille.

Kirjoissa maininnat

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Kun Sulkaviiksi, Siniturkki ja ja Lumiturkki menevät hylätylle kaksijalanpesälle keräämään kissanminttua, heidän täytyy kulkea Korkeamäntyjen halki. Myöhemmin Siniturkki ja Ohdakekynsi lähtevät metsästämään Korkeamännyille, koska muualla reviirillä sade on litistyttänyt kasvillisuuden. He eivät kuitenkaan saa paljoa saalista.
Kultakukka johtaa partiota Korkeamännylle, johon kuuluvat myös Siniturkki, Rastaskarva ja Laikkujalka. Kultakukka jakaa heidät pareiksi ja käskee Siniturkin ja Rastaskarvan tarkistaa Kaksijalkalan rajan, kun hän ja Laikkujalka tarkastavat Puusilpomon alueen.

Tulitähden tehtävä

Soturikissat

Villiin luontoon

Leijonamieli ja Tiikerikynsi näyttävät Tulitassulle ja Harmaatassulle Korkeamännyt.
Kun Tulitassu tekee arviointinsa, Tiikerikynsi määrää hänet metsästämään Korkeamännyillä. Hän nappaa hiiren.

Tuli ja jää

Tulisydän on metsästämässä Korkeamännyillä, kun hän huomaa Sotan. Myöhemmin Tulisydän näkee ruskearaidallisen kissan Korkeamännyillä, joka osoittautuu Tulisydämen siskoksi, Prinsessaksi.
Myöhemmin Tulisydän näyttää aluetta oppilaalleen, Tuhkatassulle. Tuhkatassun ja Saniaistassun arviointi tapahtuu Korkeamännyillä.
Tulisydän kerää useita kertoja kissanminttua Korkeamännyiltä auttaakseen viheryskää sairastavia kissoja.

Salaisuuksien metsä

Tulisydän etsii Pilvitassua, jonka hajujälki vie Korkeamännyille ja Puusilpomon ohi.
Puusilpomon luona Tiikerikynsi ja joukko Varjoklaanin sotureita tapaavat.

Myrsky nousee

Pilvitassu metsästää Korkeamännyillä ja Tulisydän seuraa häntä.
Myöhemmin Korkeamännyt vaurioituu eniten Puusilpomon tulipalossa.

Vaarallinen polku

Tulisydän ja Hiekkamyrsky lähtevät metsästämään Korkeamännyille, mutta eivät saa paljoa saalista, sillä alue on yhä tuhoutunut. He tapaavat kuitenkin Prinsessan.

Pimeyden hetki

Kun Tulitähdestä tulee päällikkö, hän menee selvittämään ajatuksiaan Korkeamännyille.
Kun Keltatassu katoaa, Kultakukka ja Hiiriturkki lähetetään etsimään häntä Korkeamännyiltä.

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola