FANDOM

Minua ei haluttaisi lähteä matkaan yksin. Sinä olet urhea kissa.
— Kiven Laulu Harmaalle Siivelle kirjassa Auringon polku, sivu 69

Kiven Laulu (engl. Stone Song) on tummanharmaa raidallinen kolli.[1]

Klaanien synty

Auringon polku

Kiven Laulu nähdään tassuttamassa kumppaninsa Onton Puun kanssa. Hän kysyy naaraalta, aikovatko jotkut kissat todella lähteä. Ontto Puu vastaa luulevansa niin ja toteaa heidän olevan kirpunaivoja, koska eivät tiedä mitä heidän etsimässään paikassa on.
Harmaa Siipi ilmoittaa myöhemmin, että he eivät voi seisoa luolassa koko päivää ja lisää, että Kiven Laulun, Kieron Oksan ja Kasteisen Lehden pitäisi saalistaa nyt, kun on vielä päivä. Kiven Laulu palaa myöhemmin vesiputouksen taakse mukanaan saamansa hiiri.
Hän ja Ontto Puu suostuvat metsästämään seuraamana päivänä, ja hän ehdottaa että he metsästäisivät vuorotellen, jotta jokainen kissa pitäisi metsästystaitojaan yllä eikä kenenkään tarvitsisi lähteä ulos joka päivä. Kivistänäkijä huomauttaa, että se oli hyvä ajatus ja kysyy häneltä, haluaako hän järjestää sen.
Seuraavana aamuna Kiven Laulu herättää Harmaan Siiven ja kysyy, onko hän metsästyskunnossa. Hän kertoo tehneensä suunnitelmia uuden järjestelyn mukaan ja että hän on lähdössä Onton Puun ja Hiljaisen Sateen kanssa ulos. Kiven Laulu lisää haluavansa selvittää, riittääkö neljä kissaa metsästämään päivittäin, johon Harmaa Siipi suostuu. Harmaa Siipi havaitsee myöhemmin Kiven Laulun kiipeämässä vastakkaista rinnettä Onton Puun kanssa.
Kiven Laulu nähdään myöhemmin hyvästelemässä Harmaata Siipeä, joka on lähdössä etsimään karannutta Rosoista Huippua. Hän toteaa ettei pystyisi lähtemään yksin ja kutsuu Harmaata Siipeä urheaksi.

Perhe ja suku

Kumppani:

Ontto Puu: Elossa (kirjassa Auringon polku)

Lainaukset

"Emmekö menisi vuorotellen? Sillä tavoin joka kissa pitäisi pyyntitaitonsa terässä eikä kenenkään tarvitsisi lähteä ulos joka päivä."
—Kiven Laulu ehdottaessa uutta tapaa metsästää Auringon polku, page 54

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Auringon polku, hahmolista