FANDOM

Kilpikonnan Häntä (engl. Turtle Tail) on solakka, sileäkarvainen, enimmäkseen valkoinen kilpikonnakuvioinen naaras, jolla on vihreät silmät[2] ja tynkä häntä.

Erikoisseikkailut

Perhon Lennon näky

Klaanien synty

Auringon polku

Kilpikonnan Häntä on nuori, energinen naaras joka elää vuorilla heimotoveriensa kanssa. Kun Harmaa Siipi ja hänen veljensä Kirkas Taivas palaavat metsästämästä, Kilpikonnan Häntä on erittäin järkyttynyt; hänen silmänsä laajenevat kun hän näkee haukan, ja hän ei voi uskoa sitä.
Kun Harmaa Siipi mainitsee, kuinka läheisiä hänen veljensä ja Valoisa Virta ovat, Hopeinen Kuura sanoo, että heimo taitaa saada lisää pentuja. Vanhus kiusoittelee ja sanoo, että taitaa tulla useampikin kuin yksi pentue. Hän sanoo, että Kilpikonnan Häntä on kaunis kissa.
Kun Kivistänäkijä päättää lähettää Varjoisan Sammalen ja joitain muita kissoja etsimään parempaa elämispaikkaa, Kilpikonnan Häntä on innostunut asiasta ja kysyy Harmaalta Siiveltä aikooko hän lähteä. Ennen kuin hän ehtii vastata Kirkas Taivas tulee ja sanoo hänen ja Valoisan Virran olevan molempien lähdössä. Hän sanoo sen olevan vaikea matka, mutta se on sen arvoista. Kilpikonnan Häntä on samaa mieltä, ja sanoo sen tulevan olemaan mahtavaa. Hän kysyy Harmaalta Siiveltä uudestaan onko hän lähdössä. Harmaa Siipi ei tiedä eikä vastaa naaraan kysymykseen.
Kilpikonnan Häntä on osa ryhmää, joka etsii parasta reittiä lähteä vuorilta. Ryhmään kuuluvat myös Varjoisa Sammal, Pitkä Varjo, Kirjava Karva, Laonnut Kukka ja Kirkas Taivas. Hän kysyy Harmaalta Siiveltä tahtoisiko hän tulla mukaan. Hän kieltäytyy sanoen olevansa uupunut metsästämisestä. He palaavat ja Varjoisa Sammal ja Kirkas Taivas raportoivat löytäneensä reitin. Kilpikonnan Häntä sanoo sen olevan nopein reitti ja Varjoisa Sammal on samaa mieltä.

Myrskyn aika

Ensimmäinen taistelu

Hehkuva tähti

Jaettu metsä

Tähtien polku

Novellit

Thunderstar's Echo

Klaanien kirjat

The Ultimate Guide

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Hänet on nimetty lyhyen häntänsä mukaan.

Tekijöiden lausuntoja

  • Kate sanoi, että hän oli "revitty", kun hän kirjoitti Kilpikonnan Hännän kuolemaa,[8] ja ajattelee hänen jääneen Ford Model T:n alle.
  • Kate olisi antanut Kilpikonnan Hännän kotikisunimeksi Muffin.[9]

Perhe ja suku

Entiset kumppanit:

Kolli: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Harmaa Siipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Pöllön Silmä: Elossa (kirjassa Shadowstar's Life)
Sorainen Sydän: Elossa (kirjassa Shadowstar's Life)

Tytär:

Varpusen Turkki: Elossa (kirjassa Shadowstar's Life)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit