Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Ketunläjät! Minä olen uskollinen varjoklaanilainen. Jos minusta ikinä tehdään varapäällikkö tai päällikkö, minun on ansaittava se itse - ja klaanitoverieni ja Tähtiklaanin on haluttava sitä. Sinä vääristelet soturilakia mielesi mukaan, ihan niin kuin teit silloinkin kun olit elossa."
— Keltaturkki Tiikeritähdelle kirjassa Auringonlasku, sivu 181

Keltaturkki (engl. Tawnypelt) on solakka,[8] kirjava, kilpikonnakuvioinen naaras,[9] jolla on vihreät silmät.[10]

Keltaturkki on Varjoklaanin soturi, joka on elänyt Tiikeritähden, Mustatähden, Pihlajatähden, lyhyesti Lehtitähden ja Tigerstarin alaisuudessa metsässä ja järvellä. Keltapentu ja hänen veljensä, Vatukkapentu, syntyivät Kultakukalle ja Tiikerikynnelle. Hänen isänsä petti Myrskyklaaniin ja tämä karkotettiin, kun Keltapentu oli vielä nuori pentu pentutarhassa. Keltatassusta tuli Saniaisturkin oppilas ja hän sai pian tietää totuuden Tiikeritähdestä. Hänen klaanitoverinsa epäilivät hänen uskollisuuttaan klaanilleen, joten kyllästynyt Keltatassu lähti Myrskyklaanista liittyäkseen Varjoklaaniin isänsä luokse ja hänen uudeksi mestariksi tuli Tammiturkki. Hänestä tuli myöhemmin soturi nimeltään Keltaturkki ja hänet valittiin taivaltamaan Keskiyön luokse ja johtamaan klaanit järvelle. Hänestä ja Pihlajakynnestä tuli kumppaneita ja he saivat kolme pentua nimeltään Tiikeripentu, Huomenpentu ja Liekkipentu. Hänestä tuli myös ajan saatossa mestari viidelle eri kissalle, jotka olivat Kottaraissiipi, Ruohosydän, Neulashäntä, Snaketooth ja Conefoot.

Keltaturkki tuki Pihlajatähteä, kun loput varjoklaanilaisista liittyivät Tummahännän ryhmään ja toimi varapäällikkönä Tiikerisydämen kadottua, kunnes Varjoklaani yhdistyi Taivasklaaniin. Hän tuki myös poikaansa, kun tämä jälleenrakensi heidän klaaninsa ja toimi lyhyesti tämän varapäällikkönä. Keltaturkki päätti kuitenkin luopua virastaan ja palasi soturin asemaan.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

Kesken.

Uusi profetia

Kesken.

Kolmikon mahti

Kesken.

Tähtien enne

Kesken.

Varjojen aika

Kesken.

Erikoisseikkailut

Kesken.

Novellit

Kesken.

Kuvia

Tapetut uhrit

Tämä lista luettelee Keltaturkin tappamat uhrit:

  • Ruoto (Vatukkatassun, Saarnitassun, Myrskytassun ja Sulkatassun kanssa)
  • Marjanenä

Seremoniat

Kesken.

Perhe

Pääartikkeli: Keltaturkki/Perhe
Keltaturkin vanhemmat ovat Kultakukka ja Tiikeritähti ja hänen veljensä on Vatukkatähti. Hänen kumppaninsa on Pihlajakynsi ja heidän pentujaan ovat Huomenkarva, Tigerstar ja Liekkihäntä. Lisää Keltaturkin sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Kesken.

Triviaa

Pääartikkeli: Keltaturkki/Trivia
Tiesitkö, että Keltaturkki on toinen kissa, joka on ollut varapäällikkö kahdesti? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Myrsky nousee, sivu 25
  2. Vaarallinen polku, sivu 234
  3. Tulitähden tehtävä, sivu 47
  4. Karkotus, sivu 163
  5. Näkö, hahmolista
  6. Tulitähden tehtävä, hahmolista
  7. Neljäs oppilas, hahmolista
  8. Keskiyö (kirja), sivu 13
  9. Keskiyö, hahmolista
  10. Pimeyden hetki, hahmolista
Advertisement