FANDOM

Ketunläjät! Minä olen uskollinen varjoklaanilainen. Jos minusta ikinä tehdään varapäällikkö tai päällikkö, minun on ansaittava se itse - ja klaanitoverieni ja Tähtiklaanin on haluttava sitä. Sinä vääristelet soturilakia mielesi mukaan, ihan niin kuin teit silloinkin kun olit elossa.

— Keltaturkki Tiikeritähdelle.[1]

Keltaturkki (engl. Tawnypelt) on solakka,[9] kirjava, vaalean[10] kilpikonnakuvioinen naaras,[11] jolla on vihreät silmät.[12]

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Vatukkatassu, joka on saamassa soturinimensä, ajattelee siskoaan Varjoklaanissa. Tulitähti lohduttaa oppilasta, että jos Tammiturkki on kouluttanut Keltatassua hyvin, hän saa soturinimensä samoihin aikoihin.
Kokoontumisessa Vatukkakynsi näkee siskonsa, joka kertoo olevansa nyt soturi, Keltaturkki. Mustatähti ilmoittaa uudesta soturista.

Crowfeather's Trial

Keltaturkki ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Vatukkatähden myrsky

Tigerheart's Shadow

Squirrelflight's Hope

The Prophecies Begin

Salaisuuksien metsä

Keltapentu ja Vatukkapentu syntyvät Kultakukalle ja Tiikerikynnelle.

Myrsky nousee

Kun tuli valtaa Myrskyklaanin alueen, kissojen täytyy paeta. Keltapentu ja hänen emonsa, Kultakukka pääsevät turvallisesti pois kunnes Kultakukka huomaa Vatukkapennun puuttuvan. Kultakukka on paniikissa ja huutaa apua. Keltahammas ja Tulisydän lähetetään hakemaan Vatukkapentua ja Tulisydän tuo hänet Kultakukalle.

Vaarallinen polku

Saniaisturkista tulee Keltatassun mestari, josta Hiekkamyrsky on pettynyt, koska hän on Saniaisturkkia vanhempi mutta ei ole kouluttanut vielä oppilasta.

Pimeyden hetki

Keltatassu päättää liittyä Varjoklaaniin, sillä hän ei kestä muiden puhuvan hänen uskollisuudestaan Myrskyklaanille, koska hän on Tiikeritähden tytär. Vatukkatassu on hyvin ihmeissään Keltatassun lähdöstä. Vatukkatassu pyytää Tulitähteä puhumaan Keltatassulle, mutta Keltatassu päättää kuitenkin jäädä Varjoklaaniin.

Uusi profetia

Keskiyö

Keltaturkki on yksi kissoista jotka saavat Tähtiklaanilta viestin.
Keltaturkki saa kaksijalkalassa rotanpureman lapaansa, joka tulehtuu ja haittaa hänen kulkuaan. Myöhemmin Oravatassu saa neuvoja siskoltaan, jolloin oppilas muistaa takiaisenjuuren. Myös Keskiyö laittaa takiaisenjuurta puremaan.

Kuunnousu

Keltaturkin haava on paranemassa takiaisenjuuren avulla. Hän lepää Keskiyön pesässä hetken ennen kuin kissat jatkavat matkaansa. Kun he jatkavat matkaa vuoristossa, Keltaturkin haava pahenee ja hänen on vaikea kävellä.

Aamunkoi

Keltaturkki palaa matkaltaan takaisin Varjoklaaniin.

Tähtiyö

Keltaturkki auttaa uuden reviirin tutkimisessa ja auttaa etsimään paikkaa myös omalle klaanilleen.

Iltahämärä

Oravaliito näkee Keltaturkin joutuneen vihamielisen kotikisun, Jacquesin, hyökkäämäksi. Keltaturkki selittää Oravaliidolle miten Jacques ja tämän kaveri, Susu, vahingoittivat Kotkatassua, joka kuoli pian sen jälkeen kun tämä raahautui haavoittuneena takaisin leiriin. Lisäksi kotikisujen kaksijalka oli heittänyt esineen Setrisydäntä päin, joka haavoitti hänen jalkaansa. Yhdessä Varjoklaani ja Myrskyklaani laativat suunnitelman, joka estäisi kotikisuja haavoittamasta varjoklaanilaisia ilman kaksijalan puuttumista siihen. Keltaturkki tarjoutuu toimimaan syöttinä houkuttelemaan kotikisut kaksijalanpesästä, jotta muut voisivat väijyttää heidät. Suunnitelma onnistuu ja kokoontumisessa Mustatähti kiittää Myrskyklaania avusta. Yksitähti toteaa siihen vihaisesti miten Mustatähti ja Leoparditähti ovat niin riippuvaisia Myrskyklaanin avusta.

Auringonlasku

Keltaturkki nähdään Synkässä Metsässä, jossa Tiikeritähti haluaa opettaa hänelle miten tulla todelliseksi, kunnianhimoiseksi soturiksi. Keltaturkki hylkää tarjouksen ja kertoo Tiikeritähdelle että tästä tuli päällikkö vain kiertämällä soturilain, jotta hän saisi haluamansa. Keltaturkki neuvoo veljeään, Vatukkakynttä lopettamaan Tiikeritähden kuuntelemisen ja hänen ilkeiden käskyjen noudattamisen. Kun Vatukkakynsi ei kuuntele hänen neuvojaan, Keltaturkki vielä varoittaa häntä ja lähtee.

Kolmikon mahti

Näkö

Keltaturkki ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on nyt siirtynyt pentutarhaan ja hänet on mainittu kuningattarena.

Pimeyden joki

Keltaturkki synnyttää kolme pentua: Tiikeripennun, Huomenpennun ja Liekkipennun. Pentujen isä on Pihlajakynsi. Monet kissat ovat hieman järkyttyneitä kuulleessan yhden pennun nimistä olevan Tiikeripentu ja moni saa vaikutelman että pentu on nimetty Tiikeritähden, Keltaturkin isän, mukaan.

Karkotus

Keltaturkki lähtee Vatukkakynnen ja muiden kanssa vuorille. Lumilintu ja Pihlajakynsi lupaavat pitää pennuista huolta.

Pimennys

Pitkät varjot

Keltaturkki tulee pentujensa kanssa Myrskyklaaniin, koska ei halua olla klaanissa, joka ei usko Tähtiklaaniin. Myöhemmin Pikkupilvi tulee hakemaan Keltaturkin takaisin kotiin sanoen, että klaani uskoo jälleen Tähtiklaaniin ja pennut ovat tulleet edeltä.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

The Raging Storm

The Broken Code

Lost Stars

The Silent Thaw

Novellit

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Keltaturkki ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Tawnypelt's Clan

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Cats of the Clans

Battles of the Clans

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Keltaturkilla on Taivasklaanin verta isältään Tiikeritähdeltä, joka on Piikkikynnen sukulainen.
  • Keltaturkki on toinen kissa, josta tulee varapäällikkö kahdesti; kerran Pihlajakynnen alaisuudessa, ennen Varjoklaanin liittymistä Taivasklaaniin ja toisen kerran Tigerstarin alaisuudessa ennen kuin luovutti asemansa omasta tahdostaan. Ensimmäinen kissa joka saavutti tämän, oli Mustatähti.
  • Keltaturkilla ja Ruusukukalla on tähän mennessä ollut eniten oppilaita. Keltaturkki on ollut mestarinsa Kottaraissiivelle, Grassheartille, Needletailille, Snaketoothille ja Conefootille.

Tekijöiden lausuntoja

  • Vicky teki Pihlajakynnestä Keltaturkin kumppanin, koska tunsi pahaa oloa tämän virheellisestä sukupuolen vaihtumisesta.[13]

Virheet

  • Kun Keltaturkki oli pentu, hänet kuvailtiin vaalean kellanpunaiseksi kuten emonsa.[14] Myöhemmin Keltaturkki muutettiin kilpikonnakuvioiseksi. Kun Vickyltä kysyttiin asiasta, hän sanoi että Keltaturkin olisi pitänyt olla vaalea/kellanpunainen koko sarjan ajan.[15]
  • Keltaturkkia on kuvailtu raidalliseksi,[16] kellanruskeaksi,[17] vaaleankellertäväksi,[18] ja vaaleanruskeaksi. Hänellä on myös kuvattu olevan valkoinen rinta, kuono, tassut ja osa hännästä kirjoissa Cats of the Clans ja The Ultimate Guide.
  • Hänen silmiään on kuvailtu virheellisesti keltaisiksi.[19]

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Kultakukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Tiikeritähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää

Veli:

Vatukkatähti: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Kumppani:

Pihlajakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tytär:

Huomenkarva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Liekkihäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tigerstar: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Ottoveli:

Myrskyturkki: Elossa (novellissa Tawnypelt's Clan)

Ottosisko:

Sulkahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin ja Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Velipuolet:

Nopsatassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Haukkahalla: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Tadpole: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Siskopuoli:

Perhonsiipi: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Sisaruspuoli:

Lynxkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Tädit:

Yöpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Utupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Setä:

Leijonamieli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisät:

Mäntytähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikkukorva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoäidit:

Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pilkkuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärentytär:

Sleekwhisker: Elossa (kirjassa River of Fire)

Tyttärenpojat:

Juniperclaw: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Strikestone: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Pojanpoika:

Shadowpaw: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Pojantyttäret:

Lightleap: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Pouncestep: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Kaukaiset sukulaiset:

Piikkikynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Täpläturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pilvitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Linnunlento: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit