Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Mutta se oli minun virheeni, ja minun oli elettävä sen kanssa. Ja osa minusta muisti hänet edelleen vastasyntyneenä pentuna — pikku karvamyttynä jota imetin kuolleen puun kolossa. Silloin kun minun oli tapettava hänet suojellakseni uutta kotiklaaniani, tiesin että rangaistukseni vihdoin päättyisi. Olin saattanut hänet maailmaan; minun oli myös lähetettävä hänet pois, niin tuskallista kuin se olikin. Siihen mennessä olin kuitenkin löytänyt todellisemman pojan kuin Rikkohäntä olisi koskaan saattanut olla. Toivon vain, että Tulisydän nousee sellaiseksi suureksi päälliköksi, mitä Rikkohäntä ei koskaan ollut, ja että minä jollain pienellä tavalla olen auttanut hänen käpäliään sille polulle. Sitten, kenties, Tähtiklaani voi viimein antaa minulle anteeksi."
— Keltahampaan ajatuksia Rikkohännästä kirjassa Klaanien salaisuudet, sivu 97

Keltahammas (engl. Yellowfang) on tummanharmaa naaras,[16] jolla on kirkkaanoranssit silmät.[17]

Keltahammas oli Myrskyklaanin parantaja Sinitähden alaisuudessa metsäreviirillä. Aiemmin hän toimi soturina ja parantajakissana Varjoklaanissa Setritähden alaisuudessa ja sitten vain parantajana Risatähden ja Rikkotähden päällikkökausien aikana. Hän syntyi Keltapentuna Kirkaskukalle ja Saniaisjalalle pentuetovereidensa, Pihlajapennun ja Pähkinäpennun, kanssa. Oppilaana Keltatassua koulutti Kaurisloikka ja hänen soturinimekseen tuli Keltahammas. Varttuessaan hänellä oli kyky tuntea muiden kissojen kivut ja hänen taipumuksensa yrtteihin sai Salviaviiken, silloisen Varjoklaanin parantajan, kiinnostumaan hänestä. Suorittaessaan parantajakoulutustaan Keltahampaasta tuli kumppaneita Risaturkin kanssa ja hän synnytti heidän ainoan elolle jääneen pennun, Rikkopennun. Hän luopui pojastaan, jotta voisi jatkaa Varjoklaanin parantajana oloa. Keltahampaasta tuli myöhemmin Nuhanenän mestari ja hän seurasi, kuinka hänen pojastaan tuli päällikkö Risatähden kuoleman jälkeen. Rikkotähti myöhemmin syytti häntä kahden Varjoklaanin pennun kuolemasta ja karkotti hänet klaanista.

Karkotuksensa jälkeen Keltahammas tapasi Tulitassun ja hänet otettiin Myrskyklaanin vangiksi. Täplälehden, Myrskyklaanin parantajan, kuoltua Keltahammas päätti kuitenkin jäädä ja hänestä tuli klaanin seuraava parantaja. Hän otti myöhemmin oppilaakseen Tuhkatassun, joka oli joutunut tämän soturikoulutuksen suorittamista hankaloittaneeseen tapaturmaan. Myöhemmin Keltahammas sokaisi Rikkotähden, joka yritti hyökätä Myrskyklaanin leiriin, ja tämä otettiin hänen klaaniinsa vangiksi. Kun tämä kuitenkin juoni uutta hyökkäystä, Keltahammas lopulta tappoi Rikkotähden syöttämällä tälle kuolomarjoja. Kun tulipalo levisi Myrskyklaanin leiriin, Keltahammas kuoli savumyrkytykseen ja hän pääsi Tähtiklaaniin. Tähtiklaanissa Keltahammas antoi Tulitähdelle yhden tämän yhdeksästä hengestä ja neuvoi Myrskyklaanin tulevia parantajia lukuisilla ennustuksilla. Suuren taistelun aikana Keltahammas tappoi Rikkotähden toista kertaa. Keltahammas koulutti Lätäkköhohteen parantajaksi ja hän oli läsnä, kun Tähtiklaani arvioi Lehtilampea ja Oravaliitoa.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

Kesken.

Uusi profetia

Keltahammas antaa Lehtitassulle ennustuksen siitä, kuinka ennen rauhan aikaa veri verta vuodattaa ja järven vesi punertuu. Myöhemmin Keltahammas, Sinitähti ja Leijonamieli lohduttavat Lehtilampea ja lupaavat olla hänen rinnallaan kun hän kulkee polkua jota vain harvat parantajat ovat kulkeneet.

Kolmikon mahti

Kesken.

Tähtien enne

Kesken.

Varjojen aika

Kesken.

Erikoisseikkailut

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Keltahammas on luiseva,[2] taisteluarpinen,[11] harmaantuva,[18] tummanharmaa naaras,[16] jolla on kaukana toisistaan olevat,[19] vuotavat, kirkkaanoranssit silmät.[20] Hänellä on leveät, tasaiset kasvot,[16] nykerönenä,[19] luisevat lantiot,[21] ja pitkä,[11] kiilloton,[22] hajanainen, paksu[23] ja sotkuinen turkki.[22] Hänen korvansa ovat repaleiset[11] ja hänellä on rikkonaiset,[11] mustuneet,[24] keltaiset hampaat.[25]

Kuvia

Tapetut uhrit

Tämä lista luettelee Keltahampaan tappamat uhrit:

Seremoniat

Luonne ja suhteet

Pääartikkeli: Keltahammas/L&S
Keltahammas on yleensä kärttyisä ja suorasanainen naaras. Kovan kuoren alta hän on kuitenkin näyttänyt olevansa sydämellinen niille, joista hän välittää. Lisää tietoa Keltahampaan luonteesta ja suhteista löydät täältä!

Perhe

Pääartikkeli: Keltahammas/Perhe
Keltahampaan vanhemmat ovat Kirkaskukka ja Saniaisjalka. Hänen entinen kumppaninsa on Risatähti ja heidän pentujaan ovat Rikkotähti, Wishkit ja Hopekit. Lisää Keltahampaan sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Pääartikkeli: Keltahammas/Trivia
Tiesitkö, että Keltahampaalla on psyykkinen, hyperempaattinen kyky tuntea toisten kivut? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

Keltahammas: "Kiitos, Tulitassu."
Kertoja: "Tulitassu oli häkeltynyt. Hän mietti, mahtoiko Keltahammas olla aivan kunnossa. Se oli ensimmäinen kerta, kun tämä oli kiittänyt häntä mistään - ja ensimmäinen kerta, kun tämä ei ollut kutsunut häntä kotikisuksi."
Keltahammas: "Älä seiso siinä kuin puusta pudonnut orava; mene hakemaan sammalta."
—Keltahammas paljastamassa todellisen luonteensa kovan kuoren alta Villiin luontoon, sivu 120
"Pysy lujana, nuori Tulisydän. Nämä ovat synkkiä aikoja Myrskyklaanille, mutta kukaan ei olisi osannut toimia paremmin kuin sinä."
—Keltahammas Tulisydämelle. Myrsky nousee, sivu 188
"Kiitos, kun toit minut Myrskyklaaniin. Kerro Sinitähdelle, että olen aina ollut kiitollinen kodista, jonka hän antoi. Tämä on hyvä paikka lähteä. Ikävä vain, että en ehdi nähdä, millaisen kohtalon Tähtiklaani on varannut sinulle."
—Keltahammas Tulisydämelle ennen kuolemaansa. Myrsky nousee, sivu 266
"Älä pelkää Tähtiklaania. Siellä ymmärretään kyllä, mitä teit Rikkohännälle. Soturiesi-isämme kunnioittavat sekä uskollisuuttasi klaanille että uskomatonta urheuttasi. Todella moni saa kiittää sinua hengestään. Tuhkamarjakin olisi menehtynyt onnettomuuden jälkeen, jos et olisi hoitanut häntä. Ja silloin, kun viheryskä raivosi leirissä, puursit päivin ja öin..."
—Tulisydämen viimeiset sanat Keltahampaalle. Myrsky nousee, sivu 266

Lähteet ja sitaatit

Parantajat
Myrskyklaani Pilven TäpläPiikkinaamaPearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani Perhon LentoNopsajalkaRastaskarvaLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoHaukkalento
Varjoklaani Sorainen SydänPuna-arpiSammalsydänMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäLätäkköhohdeShadowsight
Jokiklaani Kirjava KarvaNiittykarvaHarmaasiipiSykkyrähäntäJääviiksiEchosnoutMaitoturkkiVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MiikaTerhon TurkkiRisuhäntäViiriäissulkaVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewishFidgetflake