FANDOM

Meidän maillamme on käynyt Myrskyklaanin kissa!

— Kärppätassu Myrskyklaanin partiolle.[1]

Stoatfur (suom. Kärppäturkki) on laiha kellanpunainen kolli.[2]

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Kärppäturkki ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Vatukkatähden myrsky

Kärppäturkki osallistuu taisteluun mäyriä vastaan ja hän taistelee Myrskyklaanin soturin, Hiiriviiksen rinnalla. He lähtevät yhdessä kahden mäyrän perään ja taistelevat Leijonaroihun ja Mäntynenän lähellä. Taistelun jälkeen hän ja Mäntynenä auttavat Varjoklaanin varapäällikön Varishallan takaisin leiriin, koska heidän vammansa eivät ole vakavia.
Kärppäturkki on yksi kissoista, jotka ovat Tiikerisydämen ja Mäntynenän kanssa partiossa, kun he huomaavat Vatukkatähden heidän reviirillään ja juoksevat hänen luokseen. Kärppäturkki ja hänen partionsa saavat selville, että Vatukkatähti on heidän reviirillään vain saattaakseen Mintun, kotikisun, takaisin kotiin.

Tähtien enne

Viimeinen toivo

Kärppätassu on rajapartiossa rajalla, joka erottaa Myrskyklaanin ja Varjoklaanin reviirit yhdessä Rotta-arven, Savujalan, Huomenkarvan, Lumilinnun ja Oliivinenän kanssa. He kohtaavat Myrskyklaanin partion, ja Kärppätassu ilmoittaa heille Myrskyklaanin tuoksusta alueellaan. Leijonaroihu ylittää rajan ja löytää Kyyhkysiiven tuoksun, yrittäen peittää tuoksun omallaan. Leijonaroihu yrittää osoittaa epätoivoisesti, että hän voi loukkaantua taistelussa eikä hänen kohtalonsa hallitse häntä. Hän osoittaa avoimesti vihamielisyyttä Varjoklaanin partiota kohtaan ja yrittää saada taistelua aikaan. Leijonaroihu kieltäytyy taistelemasta nuorta oppilasta vastaan ja taistelee Rotta-arpea vastaan. Hän antaa soturin voittaa hänet.
Rotta-arven ja Tiikerisydämen ohella hän on yksi kissoista, jotka tulevat Mustatähden kanssa Myrskyklaanin reviirille puhumaan Tulitähden kanssa Leijonaroihun aiemman tapauksen vuoksi.
Suuren taistelun aikana Kärppätassu on yksi viestinviejistä, joka pyytää vahvistuksia Myrskyklaanista, sillä Mustatähti menetti hengen ja Synkän Metsän kissoja on yhä enemmän ja enemmän.

Novellit

Dovewing's Silence

Kärppäturkki ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Triviaa

Virheet

  • Kärppäturkin ulkonäkö ja sukupuoli vaihtui kirjojen Viimeinen toivo ja Vatukkatähden myrsky välissä. Hän oli kellanpunainen kolli aiemmassa kirjassa,[2] mutta jälkimmäisessä hänet on listattu kilpikonnakuvioiseksi ja valkoiseksi naaraaksi.[1]

Lainaukset

"Kärppätassu, sinä halusit tilaisuuden harjoitella hyökkäysliikkeitä. Siitä vain. Kokeile."
—Rotta-arpi käskiessään Kärppätassua taistelemaan Leijonaroihun kanssa Viimeinen toivo, page 99

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Viimeinen toivo, sivu 98
  2. 2,0 2,1 Viimeinen toivo, sivu 99