FANDOM

En usko että meidän kannattaa vastedes saalistaa sillä rajalla. Ne keltaiset hirviöt tuntuivat tänään olevan paljon lähempänä, ja se saattaa olla vaarallista.

— Kärppäturkki Pilvitähdelle.[1]

Kärppäturkki (engl. Stoatfur) on oranssivalkoinen kolli.[2]

Novellit

Pilvitähden taival

Kärppäturkki astelee hiljaa Pilvitähden luo kertomaan hänelle jotain ja hänen mainitaan olleen mukana Lehväturkin partiossa. Hän kertoo Pilvitähdelle, että hän ei usko heidän voivan saalistaa yhdellä rajalla, koska keltaiset hirviöt olivat lähempänä. Pilvitähti ei ole samaa mieltä soturin kanssa ja yrittää vakuuttaa Lehväturkin partion siitä, että heillä oli vain huono pyyntionni tänään.
Puun kaatumisen jälkeen Taivasklaani pelkää. Pilvitähti on varma, että Tähtiklaani suojelee heitä mutta Kärppäturkki kysyy, onko Pilvitähti varma asiasta. Hänen nähdään seisovan oppilansa Asteritassun vieressä odottamassa salvan kuivumista. Kärppäturkki kysyy Pilvitähdeltä, näkikö hän Tähtiklaanin kissojen taistelevan metsää tuhoavia kaksijalkoja vastaan tai ottamassa heidät kiinni, kun he putosivat puusta. Pilvitähti kertoo hänelle, että heillä pitää olla uskoa. Myöhemmin kun tuhoa katsomaan mennyt partio puhuu tuoresaaliista, Hiirenhammas ehdottaa että he voisivat silti saalistaa vanhalla rajalla, mutta Kärppäturkki vastaa ivaillen, kuinka maukasta on litistynyt ja näivettynyt mato, viskaten sellaisen kohti klaanitovereitaan. Hän lisää, että jopa madot ovat olleet järkeviä yrittäessään lähteä pakoon. Pilvitähti yrittää saada klaania uskomaan, että he eivät ole lähdössä.
Kärppäturkki tökkii Pilvitähden hereille, sillä rajapartio on lähdössä eikä oppilaita ole. Pilvitähti antaa Kärppäturkin johtaa ja käveli Sadeloikan ja Viiriäissydämen vierellä. Kärppäturkki komentaa partion jäsenet merkitsemään rajamerkit. Kesken merkitsemisen Punatähti ilmestyy ja kyselee Taivasklaanin partiolta kysymyksiä. Kun he lähtevät Punatähden luota, Kärppäturkki kysyy olisiko heidän pitänyt mainita kaksijalkojen tuhoavan metsää ja että he saattavat tarvita Myrskyklaanin apua, jos kaksijalat jatkavat metsän tuhoamista. Hän ehdottaa myös Korkeamäntyjen alueen pyytämistä takaisin. Kärppäturkki vaikuttaa aidosti huolestuneelta.
Myöhemmin Pöllönpyrstö lähettää Kärppäturkin, Lumikkoviiksen, Lehväturkin ja Terhotassun metsästämään joelle, mutta Pilvitähti käskee heitä sen sijaan harjoittelemaan taisteluliikkeitä.

Lainaukset

"Oletko varma? Näitkö heidän taistelevan kaksijalkoja ja niiden hirviöitä vastaan? Ottivatko he teidät kiinni, kun puu kaatui?"
—Kärppäturkki Pilvitähdelle Pilvitähden taival, page 221
Kärppäturkki: "Eikö sinun olisi mielestäsi pitänyt kertoa Punatähdelle totuus? Että rajamme on tuhottu, ja me olemme menettäneet reviiriä?"
Pilvitähti: "Onko sinulla yöperhosia päässä? Miksi minä antaisin Myrskyklaanin tietää että mikään on vialla?"
Kärppäturkki: "Siksi, että jos kaksijalat tuhoavat vielä paljon lisää metsää, saatamme tarvita Myrskyklaanin apua."
Pilvitähti: "[--] Taivasklaani käy itse omat taistelunsa."
Kärppäturkki: "Entä se reviirinosa, joka kuului aikaisemmin meille? Jos menetämme paljon lisää metsästysmaidemme toisesta reunasta, meidän pitäisi pyytää sitä aluetta Myrskyklaanilta takaisin."
—Kärppäturkki miettiessään Myrskyklaanin apua Pilvitähden taival, sivu 230

Lähteet ja sitaatit

  1. Pilvitähden taival, luku 1
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Pilvitähden taival, hahmolista
  3. Vickyn Facebook-sivu