FANDOM

Kaarmekivet

Käärmekivet

Käärmekivet (engl. Snakerocks) on kivikasa Myrskyklaanin reviirillä metsässä.[1] Sitä käytetään metsästysalueena,[2] mutta kissojen on oltava varovaisia etteivät saa puremaa kivillä asuvilta käärmeiltä.[3]

Kuvailu

Käärmekivet sijaitsee Myrskyklaanin metsäreviirillä. Se sijaitsee itään Myrskyklaanin leiristä, Suuren vuorivaahteran ohitse. Sen pohjoispuolella on ukkospolku, jonka toisella puolella on Varjoklaanin reviiri.[1] Kivien laella on rehevä maakaistale.[4]
Käärmekivet on jyrkkä,[5] sekalainen kasa pyöreäreunaisia ja kellertäviä kiviä.[6] Se on melko suuri alue, koska se pystyy tarjoamaan suojaa kissoja suuremmille eläimille, kuten koirille.[7] Kivet ovat hyvä paikka löytää siankärsämöä ja kirveliä. Kouluttamattomien oppilaiden on vaarallista mennä Käärmekiville.[3]
Huolimatta siitä, että Käärmekiviä käytetään metsästysalueena, alueella on vain vähän saaliseläimiä käärmeiden vuoksi.[8] Kyykäärmeet yleensä piiloutuvat kasassa oleviin rakoihin.[9] Myös ketut liikkuvat toisiaan alueella.[8] Kyiden välttämiseksi Myrskyklaanin kissat saalistavat Käärmekivillä yleensä lehtikatona, kun on liian kylmää käärmeille.[10]

Mytologia

Legenda "Miten käärmeet tulivat metsään" kertoo, miten suurklaanien (Leopardi-, Tiikeri- ja Leijonaklaani) aikaan, jättiläiskäärme Suukynsi asusti Käärmekivillä ja tulisi syömään jokaisen soturin joka uskaltautuisi lähelle Käärmekiviä. Rohkea Leijonaklaanin soturi, Aurinkokarva, meni tappaamaan jättiläiskäärmettä, jotta hänen klaaninsa voisi metsästää Käärmekivillä rauhassa.[11]
Aurinkokarva loikki niin kauan käärme perässään, että tämä uupui ja lupasi toteuttaa soturin toiveen. Aurinkokarva toivoi, että käärme kutistuisi kissan hännän kokoiseksi. Käärme kutistui ja siitä syntyi sumupilvi. Kun pilvi hälveni, soturi näki Suukynnen muuttuneen tuhansiksi kissan hännän kokoisiksi käärmeiksi. Aurinkokarvan päällikkö torui soturia, mutta myös kehui sillä pikkukäärmeet eivät tulisi syömään ketään soturia.[12]

Tiedetyt kuolemat

Kirjoissa maininnat

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Kun Sinitassu ja Lumitassu lähtevät metsästämään, Sinitassu huomaa kanin joka katoaa koloon. Hän vaatii seuraamaan sitä ja oppilaat tunkeutuvat koloon. Lumitassu on huolissaan siitä, että he voivat eksyä mutta Sinitassu huomaa tunnelin menevän ylöspäin. Siellä hän haistaa kiviä, sammalta ja männyn voimakkaan tuoksun. Sinitassu tietää olevansa lähellä Käärmekiviä. He kohtaavat ketun, joka on tappanut kanin.
Kun Jokiklaani vie Aurinkokivet, Mäntytähti ei tee mitää saadakseen sen takaisin. Kyyhammas mumisee, että se tekee Myrskyklaanista heikon. Siniturkki kehrää, että onhan heillä Käärmekivet vaikka siellä on liikaa kyitä ja eikä tarpeeksi riistaa.
Siniturkin johtaessa ensimmäistä metsästyspartiotaan, Ohdaketassu kysyy, missä he metsästävät. Siniturkki sanoo heidän metsästävän Käärmekivillä. Kyyhammas katsoo häntä viileästi, sanoen että se on liian vaarallista, mutta kukaan kissa ei ole metsästänyt siellä kuuhun. Kun he saapuvat sinne, Siniturkki haistelee ilmaa kettujen varalta, mutta tuoksu on laimea. Siniturkki käskee Ohdaketassua vartioimaan vaaran varalta. Hän nappaa hiiren ja tuo sen Ohdaketassun luokse, jotta hän vahtii sitä. Ohdaketassu raivostuu ja huutaa vääriä varoituksia. Kun Siniturkki löytää mehukkaan, pullean kanin, Ohdaketassu varoittaa, että siellä on koira. Siniturkki kuitenkin jättää sen huomioimatta valheiden vuoksi. Ohdaketassu huutaa taas, tällä kertaa peloissaan. Koira juoksee esiin ja kissat kiipeävät puihin. Siniturkki odottaa koiran lähtemistä. Lopulta se lähtee, mutta myöhemmin seuraa heitä metsään, jossa Ohdaketassu lyö sitä.

Tulitähden tehtävä

Tulitähti, Pajuturkki ja Nokitassu ovat partiossa Käärmekivillä, kun he huomaavat kivillä pesivän mäyrän. Mäyrä hyökkää kohti Nokitassua, mutta Pajuturkki syöksyy oppilaan ja mäyrän väliin. Mäyrä tappaa Pajuturkin. Partio lähtee Käärmekiviltä Pajuturkin ruumiin kanssa.

Soturikissat

Villiin luontoon

Kun Tiikerikynsi ja Leijonamieli näyttävät oppilaileen reviiriä, he päättävät välttää Käärmekivet, koska se on liian vaarallista.
Arvioinnissa Tiikerikynsi lähettää oppilaansa Korppitassun Käärmekiville. Korppitassu palaa mukanaan kyy, joka tekee vaikutuksen Tulitassuun ja Harmaatassuun.

Tuli ja jää

Tulisydän vie oppilaansa Tuhkatassun kierrokselle ja he menevät Käärmekiville. Tulisydän turuu häntä kivien päälle kiipeämisestä, sillä hän olisi voinut saada kyynpureman.
Tiikerikynsi lähettää Mustaraidan partioineen Käärmekiville etsimään Varjoklaania. Mustaraita palaa sanoen, että he eivät ole siellä.

Salaisuuksien metsä

Tiikerikynsi vie metsästyspartion Käärmekiville, koska kukaan ei ole metsästänyt siellä vähään aikaan. Myöhemmin Keltahammas menee Käärmekiville kerätäkseen siankärsämöä. Tulisydän joutuu hakemaan hänet sieltä. Myöhemmin Hiekkamyrsky johtaa metsästyspartiota Käärmekiville. Hänen partionsa on haettava hyökkäyksen vuoksi.

Vaarallinen polku

Koiralauma pakenee kaksijaloilta ja siirtyy Käärmekiville luoliin, jossa he elävät kuuden kuun ajan. Varjoklaanin päällikkö, Tiikeritähti, ruokkii koiria lihalla.
Valkomyrsky ja hänen partionsa huomaavat epätavallisia kyyhkyn höyheniä, tallautunutta aluskasvillisuutta sekä koiran jätöksiä. Myöhemmin Tulisydän vie Okatassun ja Hiiriturkin Käärmekiville. Koiran tuoksu on vielä ilmassa.
Nopsatassu ja Kirkastassu päättävät mennä Käärmekiville selvittämään mistä saaliintähteet ovat tulleet. Koirat hyökkäävät oppilaiden kimppuun tappaen Nopsatassun raa'asti ja haavoittaen Kirkastassua vakavasti.
Tulisydän ja Saniaisturkki vievät uudet oppilaansa, Vatukkatassun ja Keltatassun kierrokselle, mutta he eivät mene Käärmekiville.
Myöhemmin Pitkähäntä menee Käärmekiville tarkistamaan, sillä hän oli aiemmin haistanut Tiikeritähden siellä. Hän huomaa Tiikeritähden ruokkivan jotain ja huomaa koiria kivien luolissa.

Pimeyden hetki

Hiiriturkki johtaa partiota Käärmekiville tarkistaakseen, että kaikki koirat ovat poissa.

Uusi profetia

Keskiyö

Vatukkakynsi, Okakynsi, Saarniturkki ja Oravatassu haistavat mäyrän Käärmekivillä. Pian mäyrä hyökkää. Kissat epäilevät sen olevan sama mäyrä, joka tappoi Pajuturkin.

Kuunnousu

Tulitähti, Lehtitassu ja Harmaaraita löytävät kaksijalkojen hirviöitä Käärmekivien läheltä. Nämä hirviöt ovat pian osa klaanin tuhoa.

Aamunkoi

Täplälehti esiintyy Oravatassun unessa ja vie hänet Käärmekiville. He näkevät häkkejä, joissa kissoja pidetään. Oravatassu ja Ratamohäntä menevät Käärmekivien ohi, kun he menevät pelastamaan vangitut kissat. Kun kaksijalat yrittävät ottaa heitä kiinni, he pakenevat Käärmekiville.

Klaanien kirjat

Klaanien laki

Viidennessä tarinassa Pitkähäntä ja Mustaraita menevät metsästämään Käärmekiville, mutta he rikkovat soturilakia. Pitkähäntä saa kiinni oravan, jonka molemmat syövät.

Battles of the Clans

Kun Tiikeritähti näyttää metsää vierailijoille, hän selittää tarinan koirista Käärmekivillä.

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Kirjan Klaanien salaisuudet sekä saagojen The Prophecies Begin ja Uusi profetia kartat
  2. Villiin luontoon, sivu 122
  3. 3,0 3,1 Villiin luontoon, sivu 65
  4. Sinitähden tarina, sivu 277
  5. Tuli ja jää, sivu 103
  6. Aamunkoi, sivu 97
  7. Vaarallinen polku, sivu 273
  8. 8,0 8,1 Sinitähden tarina, sivu 245
  9. Sinitähden tarina, sivu 276
  10. Aamunkoi, sivu 98
  11. Klaanien salaisuudet, sivu 217
  12. Klaanien salaisuudet, sivut 218-219
  13. Vaarallinen polku, sivu 211
Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola