FANDOM

Tällä hengellä annan sinulle taidon suojella. Käytä sitä hyvin pitääksesi huolta klaanista yhtä hyvin kuin emo hoitaa pentujaan.

— Juovanaama Tulisydämelle.[1]

Juovanaama (engl. Brindleface) on täplikäs[6] harmaa raidallinen[2] naaras, jolla on vihreät silmät.[7]

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Sinitähden tarina

Hallapentu ja Juovapentu syntyvät Punarintasiivelle.
Myöhemmin Juovapennusta tulee oppilas, Juovatassu ja hän saa mestarikseen Myrskyhännän.

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Juovanaama nähdään taistelemassa raivokkaasti Varjoklaania vastaan, vaikka on lähellä synnyttämistä.
Myöhemmin Juovanaama synnyttää neljä pentua joita ei mainita nimellä kirjassa. Hän juttelee Tulitassun kanssa, joka kyselee vointia. Juovanaama sanoo olevansa väsynyt, mutta hän on huolissaan Keltahampaan ollessa klaanissa.

Tuli ja jää

Kun Tulisydän tuo Pilvipennun Myrskyklaaniin, Juovanaama lupautuu hoitamaan Pilvipentua.
Kun Varjoklaani hyökkää, Juovanaama paimentaa Pilvipennun takaisin pentutarhaan suojaan. Myöhemmin Juovanaama on paniikissa huomatessaan Pilvipennun ja muiden pentujen olevan kadoksissa. Kun pennut löytyvät, Juovanaama vie Pilvipennun takaisin leiriin.

Salaisuuksien metsä

Juovanaama nähdään lyhyesti kun hän vahvistaa pentutarhan seiniä.
Myöhemmin hän taistelee Pilkkuhännän kanssa Rosohammasta vastaan.

Myrsky nousee

Juovanaama katsoo lempeästi pentutarhan ulkopuolella temmeltäviä pentuja. Tulisydän ajattelee, että pennut ovat lähes valmiita oppilaiksi. Myöhemmin Juovanaama juttelee Valkomyrskyn kanssa ja on sitä mieltä, että pennut ovat valmiita. Hän haluaisi kertoa asian itse Sinitähdelle, mutta tämä ei ole käynyt pentutarhassa pitkään aikaan.
Tulisydän menee pentutarhaan kertomaan uutiset Juovanaamalle, että pentujen nimitysmenot pidetään. Tulisydän kysyy, kenet Juovanaama haluaisi heidän mestareiksi, mutta Juovanaama sanoo että Sinitähti päättää sen. Hän ei tiedä, että Sinitähti sanoi Tulisydämen päättävän mestarit.
Juovanaama nähdään valmistautumassa johtamaan vanhusten joukkoa joelle juomaan. Palon jälkeen hän ja Valkomyrsky tukevat Sinitähteä. Hän harmittelee, miten tuli tuhosi metsän ja karkotti riistan. Muutamaa päivää myöhemmin Tulisydän määrää Juovanaaman vartioimaan leiriä Tiikerikynnen varalta.

Vaarallinen polku

Juovanaama onnittelee Pilvihäntää soturinimestä.
Tiikeritähti tappaa Juovanaaman ja jättää tämän Myrskyklaanin leirin sisäänkäynnille, jotta Myrskyklaanin reviirille asettuneet koirat pääsisivät kissan veren makuun. Lehvätassu ja Saarnitassu tahtovat kostaa emonsa kuoleman liittymällä koirien harhautusryhmään.

Pimeyden hetki

Tulitähti muistelee Juovanaamaa useaan otteeseen.
Myöhemmin Pilvihäntä huutaa, että heidän pitäisi kostaa Varjoklaanille Juovanaaman kuolema. Tulitähti sanoo, että se oli Tiikeritähti, ei Varjoklaani.
Juovanaama on yksi kissoista joka antaa Tulitähdelle hengen. Samalla Tulitähti ymmärtää, että Juovanaama rakastaa Pilvihäntää yhtä paljon kuin omia pentujaan.

Tähtien enne

Viimeinen toivo

Juovanaama nähdään Tähtiklaanissa, kun Närhisulka vierailee Kuulammella. Hän iloitsee nähdessään Närhisulan ja kertoo hänelle, että Tähtiklaanissa on jotain kauheaa tapahtumassa. Hän lisää etteivät he enää näe klaaneja. Myöhemmin Närhisulka kertoo Juovanaamalle, että hänen on mentävä Varjoklaanin reviirille Tähtiklaanissa. Juovanaama käskee häntä olemaan varovainen, kun hän tassuttaa pois Täplälehden kanssa.
Juovanaama ilmestyy Tulitähden kuoleman jälkeen. Närhisulkaa laskee kunnioittavasti päätään hänelle ja tunnistaa hänet yhtenä kissoista, jotka antoivat yhdeksän henkeä Tulitähdelle.

Novellit

Spottedleaf's Heart

Tigerclaw's Fury

Juovanaama ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Redtail's Debt

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Virallisen Warrior Cats -sivustolla olevassa sukupuussa Juovanaaman ja Valkomyrskyn sanotaan olevan kumppaneita. Tämä sukupuu ollaan kuitenkin vahvistettu vähäpätöiseksi eikä se siis vastaa kanoonia.

Perhe ja suku

Emo:

Punarintasiipi: Kuollut, Luultavasti Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Pörröturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Hallaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljet:

Tomuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Korppitassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisarukset:

Chestnutkit: Tuntematon tilanne
Cherrypaw: Tuntematon tilanne

Ottoveli:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuoli:

Pitkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Tytär:

Lehväpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Saarniturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Elderkit: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Pentu:

Tulipkit: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Näytä loput

Tyttärenpojat:

Lukkikoipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Päästäistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Koivuruska: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Kettuloikka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärentyttäret:

Paatsamapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Havupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Jääpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskontyttäret:

Kirkassydän: Elossa (kirjassa The Raging Storm)
Tuhkamarja: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit