FANDOM

Lataus (21)

Joki vahvistettu violetilla.

Joki (engl. River Chell) on virtaavaa vettä, joka kulkee vanhan metsän läpi ensimmäisessä ja toisessa sarjassa. Se virtaa vanhasta metsästä koko matkan kaukana sijaitsevan nykyisen Taivasklaanin alueelle. Klaanikissat kutsuvat sitä pelkästään joeksi.[1]

Kuvaus

Lataus (23)

Joen loppu Taivasklaanin reviirillä, vahvistettu sinisellä.

Joki toimii Myrskyklaanin ja Jokiklaanin välisenä rajana,[2] mutta myöskin Jokiklaanin ja Tuuliklaanin rajana[3], jossa se virtaa hyvin jyrkkään rotkoon,[4] Joen rantaa pitkin mennessä voi nähdä paksuja ja ruskeita osmankäämenien päitä sekä tiheää kaislikkoa. Kun Taivasklaani ajettiin pois metsästä muiden klaanien tahdosta, he pystyttivät leirinsä joen alkukohdalle kirjassa Tulitähden tehtävässä, toivoen saavansa siitä riistaa, jota he tarvitsivat epätoivoisesti. Joen on sanottu olevan valtava; yhtä suuri, kuin Myrskyklaanin leiri vanhassa metsässä. Viherlehden aikaan kaksijalat veneilevät joella ja tuovat pentunsa sinne säikäyttämään kaikki kalat tehden Jokiklaanin riistanpyynnistä hankalampaa. Se on Jokiklaanin kissojen tärkein saalistuspaikka ja suoja, koska se on hyvin lähellä heidän leiriään.

Mytologia

Kun muinaiset klaanit vaelsivat metsässä, Leopardiklaani omisti joen. Heille myönnettiin ainoa metsästysoikeus joelle.

Sijaintihistoria

Joki muutti muotoaan tulvan aikana kauan ennen kirjoja. Aurinkokivet olivat aiemmin saarella, ja Jokiklaanin kissat joutuivat uimaan joen yli päästääkseen niille. Kun joenuoma muuttui, Myrskyklaani vaati kiviä, mutta jätti joen ja kalat Jokiklaanille.

Kirjamaininnat

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Väärätähden lupaus

Joki tulvii myrskyn aikana rankkasateesta. Se pakottaa Jokiklaanin siirtymään korkeammalle turvan. Tämä muuttaa leiriä niin paljon, että he joutuvat jälleenrakentamaan sen. Hämyvesi katoaa tulvan aikana, ja on erittäin oletettavaa, että hän hukkui. Myrskypentu putoaa jokeen, ja paljastuu, että tulva on tappanut niin paljon kaloja, että joen saalis oli nyt vähäinen.

Sinitähden tarina

Sinitassun ja Lumitassun ensimmäisenä oppilaspäivänä Varpuskarva lupaa ottaa Lumitassun mukaan joelle. Sinitassu ei voi kuvitella, miltä se näyttäisi, sillä ainoa vesi, jonka hän oli nähnyt, oli lätäkköissä ja sammaleessa.

Tulitähden tehtävä

Taivasklaanin kohtalo

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Tuli ja jää

Salaisuuksien metsä

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Kuunnousu

Aamunkoi

Klaanien kirjat

Code of the Clans

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

  1. Kirjojen kartat
  2. Kirjojen kartat
  3. Kirjojen kartat
  4. Metsän alueen kartta
Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola