FANDOM

Ei se mitään, ei minua haittaa! Minusta tulee soturi. Jalkani on kyllä eloton, mutta muuten olen täysillä elossa!
— Jalkatassu uudesta nimestään kirjassa Pitkätähden kosto, sivu 489

Jalkapuoli (engl. Deadfoot) on pieni, solakka[7] musta kolli,[1] jolla vääntynyt vasen jalka.[1]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keikkupentu syntyy Niittyleinikille ja Hikkorinenälle. Hikkorinenä nimesi hänet Keikkupennuksi hieman vääntyneen jalan takia.
Kanervatähti kuitenkin antoi hänen oppilasnimekseen Jalkatassu. Niittyleinikki parahtaa, että Kanervatähti ei voi nimetä häntä sen mukaan, mikä hänessä on viallista. Pitkähännästä tulee Jalkatassun mestari. Jalkatassu sanoo, että on tyytyväinen, että juuri Pitkähäntä on siinä tehtävässä.

Crowfeather's Trial

Ennustusten alku

Tuli ja jää

Jalkapuoli nähdään ensimmäistä kertaa Tuuliklaanin varapäälikkönä. Hän esiintyy nimettömänä esinäytöksessä ja on kissa, joka löytää tunnelin Tuuliklaanin piilopaikaksi sekä rottia saalistettavaksi.
Kun Harmaaraita ja Tulisydän löytävät klaanin, sen kissat ovat valmiita hyökkäämään, mukaan lukien Jalkapuoli, joka seisoo Pitkätähden vieressä. Kun myrskyklaanilaiset yrittävät suostutella Pitkätähteä palaamaan, Jalkapuoli vaikuttaa levottomalta.
Kun Tulisydän kertoo Pitkätähdelle, että Jokiklaani yrittää saalistaa Tuuliklaanin reviirillä, Pitkätähti ja Jalkapuoli ovat raivoissaan. Harmaaraita rauhoittelee heitä sanoen, että jokiklaanilaiset lähtivät kotiin tyhjin vatsoin, koska eivät saaneet metsästettyä jäniksiä, niin kuin tuuliklaanilaiset.

Salaisuuksien metsä

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Kun Tiikeritähti hyökkää Tuuliklaaniin, Jalkapuoli nähdään makaamassa Vinhapuron kanssa maassa.

Uusi profetia

Keskiyö

Jalkapuoli ilmestyy Varistassulle unessa kertomaan uudesta profetiasta ja myös siitä, että hänet on valittu pelastamaan klaani hirveältä tuholta.

Novellit

Pinestar's Choice

Redtail's Debt

Tigerclaw's Fury

Jalkapuoli ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Jalkapuoli on nukkumassa sotureiden pesässä Lovikorvan ja ja Yksiviiksen kanssa. Hän on yksi ensimmäisistä kissoista, jotka aloittavat taistelun. Hetken kuluttua taistelun alkamisesta Jalkapuoli menee Pitkätähden luokse ja sanoo, että heidän täytyy vetäytyä. Mutakynsi vaatii taistelun jatkamista, mutta Pitkätähti puolustaa Jalkapuolta ja sanoo heidän menettäneen jo liikaa sotureita. Jalkapuoli selviytyy taistelusta ja pakenee leiristä muiden kanssa.

Ravenpaw's Path

The Heart of a Warrior

Triviaa

Tekijöiden lausuntoja

  • Vicky ajattelee, että Jalkapuoli kuoli taistelussa Veriklaania vastaan, vaikka hän esiintyy elävänä mangassa The Heart of a Warrior. Varissulka on myös maininnut, että hänen isänsä oli aina kiireinen kun hän oli pentu.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Niittyleinikki: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Isä:

Hikkorinenä: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Sisko:

Ratamotassu: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Veli:

Pulutassu: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Kumppani:

Saarnijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Poika:

Varissulka: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)

Pennut:

Hillkit: Tuntematon tilanne
Downkit: Tuntematon tilanne
Näytä loput

Pojanpojat:

Leijonaroihu: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Närhisulka: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Viimaturkki: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)

Pojantytär:

Paatsamalehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit