Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Totta. Olisitte voineet tappaa meidät, mutta päätitte olla tekemättä niin. Jos sen soturilakinne mukaan eläminen tarkoitaa sitä - ja lisäksi tietysti sitä että ruokitte itse itsenne ja etsitte oman suojapaikkanne - niin me haluamme olla siinä mukana."
— Järkäle Setritähdelle kirjassa Keltahampaan salaisuus, sivu 142

Järkäle (engl. Boulder) on iso, laiha,[7] lihaksikas harmaa[8] kolli, jolla on revitty korva.[9]

Historia

Ennustusten alku

Villiin luontoon

Järkäle on Varjoklaanin soturi, jonka oppilas on Märkätassu.

Tuli ja jää

Järkäle on lähtenyt Varjoklaanista, vaikka syytä tähän ei tiedetä. Hänen oppilastaan on nyt tullut soturi, Märkäjalka.

Vaarallinen polku

Järkäle palaa Mustajalan ja Ruosteturkin kanssa Varjoklaaniin, kun Tiikerikynnestä tulee klaanin päällikkö.

Pimeyden hetki

Järkäle esiintyy esinäytöksessä, kun hän vie Tiikeritähden tapaamaan Ruoskaa. Hän taistelee Veriklaanin rinnalla, mutta Ruoskan kuollessa palaa Varjoklaaniin, jonka päällikkö on nyt Mustajalka.
Kesken.

Uusi profetia

Aamunkoi

Järkäle on klaaninvanhin. Kun kaksijalat alkavat tuhoamaan metsää, Mustatähti sanoo vievänsä klaanin kaksijalkalaan. Hän sanoo Järkäleen näyttävän hyviä metsästyspaikkoja, koska tämä kuului aiemmin Veriklaaniin.
Kesken.

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Kun Keltatassu ja Risaturkki tulevat Kaksijalkalaan etsimään Risaturkin isää, heidät piirittää kotikisujen joukko. Kotikisut vievät klaanikissat muiden luo ja kun he esittäytyvät Varjoklaanin kissoiksi, Järkäle kysyy ovatko he tosiaan metsästä. Närhi käskee Järkälettä istumaan ja olemaan hiljaa.
Järkäle on kotikisujen mukana, kun Varjoklaanin kissat tulevat Kaksijalkalaan. Keltahammas näkee Järkäleen taistelemassa Pihlajamarjaa vastaan. Pihlajamarja on saanut revittyä Järkäleen toisen korvan, josta valuu verta.
Kolme auringonnousua myöhemmin Nokkostäplä ja Konnahyppy johtavat Punan ja Järkäleen leiriin. Kun Setritähti kysyy, miksi he tulivat, he ilmoittavat haluavansa liittyä klaaniin. Järkäle astuu eteenpäin ja ilmoittaa haluavansa metsästää ja taistella. Järkäle ilmoittaa innoissaan, että saa saalistaa oman riistan mutta Puna keskeyttää hänet. Hän jatkaa sanomalla, miten klaanilla on taitoa ja voimaa, mutta myös armoa ja jos se on osa soturilakia, he haluavat olla siinä mukana. Setritähti antaa Punan ja Järkäleen jäädä klaaniin, jos he osoittavat uskollisuutensa kuun aikana.
Myöhemmin Järkäle ja Puna syövät myyrää yhdessä. Järkäle kysyy Keltahampaalta, hänkö oli tapaamassa Henkkaa. Keltahammas myöntää olleensa Kaksijalkalassa.
Seuraavana aamuna Setritähti nimittää Järkäleen ja Punan oppilaiksi. Järkäle keskeyttää seremonian sanomalla, että haluaa nimensä pysyvän Järkäleenä. Setritähti hyväksyy sen vastahakoisesti ja Järkäle saa mestarikseen Hiirisiiven.
Järkäle osallistuu Saniaisjalan koulutustilaisuuteen Keltahampaan, Pihlajamarjan ja Ruostetassun kanssa.

Mangat

The Rise of Scourge

Järkäle nähdään Tiikeritähden kanssa, kun tämä vie häntä tapaamaan Ruoskaa.

Tigerstar and Sasha

Into the Woods

Tiikeritähti esittelee Sashan Järkäleelle. Päivää myöhemmin Sasha tulee Varjoklaanin leiriin ja hän menee Järkäleen, Tiikeritähden ja Tammiturkin kanssa rajapartioon.

Novellit

Tiikerikynnen raivo

Blackfoot's Reckoning

Klaanien kirjat

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Nimetön naaraskissa: Tuntematon tilanne

Esiintymiset

Triviaa

Virheet

  • Järkäle on mainittu useasti virheellisesti hopeanharmaana raidallisena.[10][11][12]

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement