FANDOM

Minä varjelen sinua. Teetpä millaisia valintoja hyvänsä, et ole yksin. Minä uskon sinuun - päätöksiisi ja kohtaloosi.

— Hopealiekki Keltahampaalle.[1]

Hopealiekki (engl. Silverflame) on oranssiharmaa naaras,[2] jolla on paksu turkki.[4]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Kokoontumisessa mainitaan Hopealiekin synnyttäneen kolme tervettä pentua.

Keltahampaan salaisuus

Hopealiekki on Kirkaskukan emo ja Keltapennun, Pähkinäpennun ja Pihlajapennun isoäiti. Hän leikkii pentujen kanssa esittäen hyökkäävää Tuuliklaanin kissaa, mutta antaa periksi hurjia Varjoklaanin kissoja vastaan.
Kun Keltapentu on hyvin nuori, Hopealiekistä tulee sairas. Hän syö hyvin vähän tuoresaalista, mutta juo paljon vettä. Keltapentu on erittäin huolissaan Hopealiekistä, kuten klaanitoverit ja muut klaaninvanhimmat myös. Yrittäessään saada Hopealiekkiä syömään, Keltapentu saa ajatuksen että naaraan täytyy syödä sammakko, koska se on hänen lempituoresaalista. Vaikka Hopealiekki ei syö paljon, hän arvostaa Keltapentua, kun hän huolehtii tästä. Keltapentu päättää liottaa sammalta vedessä ja tuoda Hopealiekille, ettei hänen tarvitse rasittua hakiessaan vettä. Muut klaaninvanhimmat käskevät pitämään sammalpallon kaukana heidän makuusijoiltaan, mutta Hopealiekki on kiitollinen Keltapennulle ja näyttää, mihin hän voi laskea sammalpallon.
Keltapentu, Pihlajapentu ja Pähkinäpentu ovat päässeet oppilaiksi ja kun he ovat lähdössä tutkimaan reviiriä, Keltatassu saa kovan vatsakivun ja hän lähtee käymään Salviaviiksen luona, mutta Konnahyppy ohjaa hänet klaaninvanhimpien pesälle. Pesässä Keltatassu huomaa Hopealiekin olevan todella sairas. Keltatassu palaa takaisin klaaninvanhimpien pesälle palattuaan leiriin. Keltatassu vaatii Salviaviikseä tekemään jotain, mutta parantaja ei enää pysty. Pikkulintu lähtee kävelemään Keltatassun kanssa, kun Hopealiekki vetää henkeään viimeisen kerran ja kuolee. Keltatassu suree Hopealiekin kuolemaa syvästi.
Hopealiekki nähdään myöhemmin, kun Keltahammas vierailee Kuukivellä parantajaoppilaana. Hopealiekki kehrää ja sanoo, että hän on tyytyväinen saadessaan toivottaa Keltahampaan osaksi Tähtiklaania.

Perhe ja suku

Tytär:

Kirkaskukka: Elossa (kirjassa Villiin luontoon)

Pennut:

Kolme nimeämätöntä: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)
Näytä loput

Tyttärenpojat:

Pähkinäviiksi: Elossa (kirjassa Keltahampaan salaisuus)
Minttupentu: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tyttärentyttäret:

Pihlajamarja: Elossa (kirjassa Tigerclaw's Fury)
Keltahammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen 
Kehäkukkapentu: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tyttärentyttärenpojat:

Rikkotähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen) ei kuoleman jälkeistä elämää
Tynkähäntä: Elossa (kirjassa Tigerclaw's Fury)
Tuhkaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärentyttärentyttäret:

Wishkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hopekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Ei ole nälkä. Nuoremmat ansaitsevat ruokaa enemmän kuin minä."
—Hopealiekki Keltapennulle. Keltahampaan salaisuus, page 41
"Tapahtuipa mitä vain, Keltahammas, tiedä, että olen aina kanssasi. Luota vaistoihisi. Tee omat ratkaisusi."
—Hopealiekki Keltahampaalle. Keltahampaan salaisuus, page 291

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 243
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  3. Keltahampaan salaisuus, sivu 60
  4. 4,0 4,1 Keltahampaan salaisuus, sivu 242