FANDOM

Hirviö (engl. Monster) on klaanien termi, jolla tarkoitetaan autoja, rekkoja, moottoriveneitä tai muita kulkuneuvoja,[1] joilla kaksijalat matkustavat. Ne kulkevat useimmiten ukkospoluilla[2] ja ne voivat helposti tappaa kissan.[3]

Kuvaus

Hirviöt ovat valtavia, jyrkkäreunaisia otuksia, joilla on kova kiiltävä pinta ja isot silmät, joista loistaa keltaista valoa. Niiden pyöreät mustat tassut haisevat palavalta kiveltä, ja ilma täyttyy niiden äänistä ennen kuin ne edes ilmestyvät.[4] Kaksijalkojen tiedetään matkustavan niiden "vatsojen" sisällä.[3] Kun hirviö on parkissa, kissat uskovat sen nukkuvan. Kuitenkin hirviöt ovat melko tyhmiä, koska ne eivät uskalla poiketa ukkospoluilta ruoholle.[4] Kissa voi huijata niitä pitämällä hermonsa kurissa ja väistämällä sitä.[4] Hirviöt ovat poikenneet ukkospoluilta vain suurien tapahtumien seurauksena kuten metsän tuho, joka aiheutti Suuren taivalluksen.[5]

Suhde kissoihin

Hirviöt liikkuvat suurella nopeudella, nopeammin kuin nopein soturi ja voi vahingoittaa vakavasti tai jopa tappaa vahvimmankin.[6] Niillä on likainen, kuuma tuuli, joka pörröttää kissojen turkkia.[7] Kun hirviö näkee kissan, se ei edes hidasta, vaan jatkaa, tappamisesta huolimatta.[8]
Klaanit tekevät eroja erilaisten hirviöiden välillä; he tunnistavat erot tavallisten hirviöiden ja muiden välillä antamalla niille nimet. Metsän repimiseen käytettävät puskutraktorit ovat puunsyöjiä.[9] Nämä hirviöt työntävät puita ja kaivavat maata, pelottaen kaiken saaliin ja estävät kissojen elämisen lähistöllä.[10] Moottoriveneet ovat vesihirviöitä, ja maatalouden ajoneuvot ovat maatilahirviöitä.[11]

Kirjoissa maininnat

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Väärätähden lupaus

Kun Vääräpentu yrittää mennä Kuukivelle itsekseen, Tuuliklaanin partio huomaa hänet ja kanin. He molemmat juoksevat ja löytävät itsensä keskeltä ukkospolkua. Yhtäkkiä Vääräpentu kuulee murinaa ja näkee hirviön, joka kiitää suoraan kohti häntä. Partio lähtee mutta kani yrittää ylittää polun. Kun Vääräpentu avaa silmänsä, hän näkee kuolleen kanin makaavan ukkospolulla. Hirviö oli tappanut kanin edes hidastamatta.
Kun Vääräpentu saapuu navetalle, Laikku kertoo maatilan hirviöistä. Ne on helppo kuulla, mutta vaikea määrittää, mistä ne tulevat.

Sinitähden tarina

Lumiturkki jää hirviön alle jahdatessaan varjoklaanilaisia.

Tulitähden tehtävä

Klaanien synty

Auringon polku

Ensimmäinen taistelu

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Leijonamieli ja Tiikerikynsi näyttävät Harmaatassulle ja Tulitassulle ukkospolun.
Kun Sinitähti, Harmaatassu, Tulitassu, Korppitassu ja Tiikerikynsi ovat menossa Kuukivelle, Tulitassu näkee hirviön syöksymässä heitä kohti.

Tuli ja jää

Tiikerikynsi pyytää Sinitähteä tulemaan ukkospolulle, jossa hän ilmoittanut haistavansa Varjoklaanin tunkeilijoita. Huolimatta Tulisydämen kiellosta, Tuhkatassu lähtee ukkospolulle Sinitähden sijaan. Kun hän saapuu paikkaan, jonka Tiikerikynsi ilmoitti - se on ukkospolun kapein osa - hän saa osuman hirviöstä. Vaikka hän ei kuole, hänen jalastaan tulee käyttökelvoton.

Salaisuuksien metsä

Kun Tulisydän näkee Tuhkatassun, hän muistaa miten hän mursi jalkansa ukkospolun onnettomuudessa, mutta hirviö ei ollut tuhonnut hänen kirkasta mieltään.

Myrsky nousee

Valkokaula jää hirviön alle ja kuolee, kun hän pakenee Tulisydäntä. Pilvitassu viedään pois hirviön vatsassa.

Uusi profetia

Keskiyö

Kuunnousu

Monia hirviöitä nähdään metsässä, kun kaksijalat alkavat hallita aluetta. Heidän läsnäolonsa vuoksi saaliseläimet ovat peloissaan, joten klaanit joutuvat etsimään ruokaa ankarissa olosuhteissa.

Aamunkoi

Hirviöt repivät edelleen metsää ja hyökkäävät jopa Varjoklaanin leiriin. Jokiklaanin, Myrskyklaanin ja Tuuliklaanin avulla he kuitenkin onnistuvat evakuoimaan leirin ennen kuin kissoja kuolee.
Päästäistassu kuolee jäätyään hirviön alle jahdatessaan fasaania.
Harmaaraita jää kaksijalkojen kaappaamaksi ja hän joutuu hirviössä olevaan häkkiin vangiksi. Isot hirviöt mylläävät metsässä ja tuhoavat sitä.

Iltahämärä

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Pimeyden joki

Pimennys

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Unohdettu soturi

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Shattered Sky

Graystripe's Adventure

Kadonnut soturi

Soturin turvapaikka

Soturin paluu

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Klaanien laki

The Ultimate Guide

Triviaa

  • Klaanikissat eivät tule koskaan ymmärtämään, mitä hirviöt ja ukkospolku todella ovat.[12]

Lähteet ja sitaatit