Hiiriturkki (engl. Mousefur) on pieni,[1] jäntevä,[5] paksu-,[6] kiiltävä- ja pehmeäturkkinen, tummanruskea naaras,[1] jolla on aurinkoisen jään väriset silmät.

Hiiriturkki oli Myrskyklaanin soturi Sinitähden ja Tulitähden alaisuuksissa metsä- ja järvireviireillä. Hiiripentu syntyi Yksisilmälle ja Puolihännälle veljensä Vinhapennun kanssa. Nuorena soturina Hiiriturkki otti osaa kahakkaan Aurinkokivillä. Hän jatkoi klaaninsa puolesta taistelua Rikkotähteä vastaan ja samoihin aikoihin hän koulutti ensimmäistä oppilastaan, Okatassua. Myöhemmin Tiikerikynsi ja tämän kulkukissat tappoivat hänen veljensä, Vinhatuulen.

Vanhempana soturina Hiiriturkki sai toiseksi oppilaakseen Lukkitassun. Metsän tuhon aiheuttama sekamelsa teki hänestä lyhytpinnaisen ja entistä turhautuneemman. Suuren taivalluksen jälkeen uupunut soturi päätti eläköityä pian kun Lukkikoipi nimitettiin soturiksi. Klaaninvanhimpana Hiiriturkki säilytti suorasanaisen luonteensa ja hän oli hyviä ystäviä pesätoveriensa Pitkähännän ja Sulon kanssa. Hiiriturkki sai surmansa Suuressa taistelussa ja koko klaani suri hänen kuolemaansa. Myöhemmin Hiiriturkki antoi Vatukkatähdelle Myrskyklaanin ylpeyden hengen.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

Hiiriturkki on Myrskyklaanin nuori soturi. Hän vahingoittuu taistelussa Aurinkokivillä Jokiklaania vastaan, mutta Täplälehti vakuuttaa Sinitähdelle, että hän paranee. Myöhemmin Hiiriturkki pilkkaa Tulisydäntä, kun tämä tuo Pilvipennun Myrskyklaaniin keskellä ankaraa lehtikatoa. Hän puolustaa kiivaasti klaaniaan taistelussa Rikkotähteä vastaan. Hän saa ensimmäisen oppilaansa, Okatassun.
Ollessaan partiossa Okatassun ja Vinhatuulen kanssa, Tiikerikynsi ja tämän kulkukissat tekevät väijytyksen ja Hiiriturkin veli, Vinhatuuli, kuolee. Kun Tulisydän yrittää estää oikeudetonta taistelua tapahtumasta Tuuliklaania vastaan, Hiiriturkki haastaa varapäällikön tulkinnan soturilaista ja kohteliaasti pidäyttäytyy ottamasta osaa. Sinitähden kuoleman jälkeen hän kunnoittaa Tulitähden päällikkyyttä ja on äärimmäisen uskollinen taistellessaan Veriklaania vastaan entisen oppilaansa, Okakynnen, kanssa.

Uusi profetia

Kolmikon mahti

Tähtien enne

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Tulitähden merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kirjassa Sinitähden tarina Hiiripentu ja Vinhapentu syntyvät Valkosilmälle ja Varpuskarvalle. He leikkivät Siniturkin pentujen, Kivipennun, Usvapennun ja Sammalpennun, kanssa.

Novellit

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Tulitähden merkittävistä esiintymisistä novelleissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Novellissa Kyyhkysiiven hiljaisuus Sulo vastaa Hiiriturkin hautaamisesta. Hän sukii tämän turkin valvojaisia varten ja päättää haudata Hiiriturkin paikkaan, josta on komea maisema järvelle, koska Sulon mukaan Hiiriturkki nautti aina auringonlaskun katsomisesta kyseiseltä paikalta.

Kuvia

Seremoniat

Perhe ja suku

Emo:

Yksisilmä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Puolihäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Vinhatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Hiiriturkki ei ollut koskaan kiinnostunut hankkimaan kumppania.[7]

Virheet

  • Häntä on virheellisesti kutsuttu raidalliseksi.[8]

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit