FANDOM

Hiekkakuoppa

Hiekkakuoppa

Hiekkakuoppa (engl. The Sandy Hollow) on Myrskyklaanin reviirillä sijaitseva kuoppa klaanien vanhassa metsässä.

Kuvailu

Hiekkakuoppa on puiden suojaama alue, jossa on punaista pehmeää hiekkaa ja multaa. Se sijaitsee lähellä Myrskyklaanin leiriä metsässä. Sen läpi kulki joki ennen kuin se kuivui ja on nykyään pieni virta kuopan vieressä.

Käyttö

Hiekkakuoppaa käytetään Myrskyklaanin taisteluharjoituksiin, etenkin mestarit harjoittelevat siellä taistelu- ja metsästysliikkeitä oppilaidensa kanssa. Kuopan pehmeän maan takia harjoittelevan kissan on epätodennäköistä haavoittua taistellessaan. Hiekkakuopia käytetään myös tapaamispaikkana sotureille ja oppilaille, esimerkiksi oppilaiden arvionnin aikana.

Historia

Hiekkakuoppa mainitaan joka kirjassa Sinitähden tarinasta Keskiyöhön saakka. Suurin osa myrskyklaanilaista on harjoitellut siellä ja opettanut oppilaitaan. Hiekkakuoppa luultavasti tuhoutui muun metsän mukana kaksijalkojen takia.

Kirjoissa maininnat

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Hiekkakuoppa mainitaan ensimmäisen kerran, kun Kirjotassu sanoo vievänsä Leopardipennun ja Laikkupennun sinne. Kirjotassu vie heidät kuopan reunalle.
Myöhemmin hiekkakuoppaa käytetään oppilaiden taisteluharjoituksiin.

Soturikissat

Villiin luontoon

Kun Tulitassu liittyy klaaniin, hän, Harmaatassu ja Korppitassu harjoittelevat Leijonamielen ja Tiikerikynnen kanssa.
Kun Sinitähdestä tulee Tulitassun mestari, hän vie oppilaan hiekkakuopalle harjoittelemaan.

Tuli ja jää

Tulisydän harjoittelee Tuhkatassun kanssa hiekkakuopalla.

Pimeyden hetki

Myrskyklaanilaiset harjoittelevat hiekkakuopalla taistelemaan Veriklaania vastaan.

Uusi profetia

Keskiyö

Vatukkakynsi menee katsomaan Oravatassun harjoituksia hiekkakuopalle saadakseen tilaisuuden puhua hänen kanssa.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola