FANDOM

Hevospaikka

Hevospaikka

Hevospaikka (engl. Horseplace) on kaksijalkojen ylläpitämä paikka, jossa hevoset asuvat. Se sijaitsee Jokiklaanin ja Tuuliklaanin välisellä vapaalla alueella.

Sijainti

Hevospaikkamanga

Hevospaikka mangassa.

Hevospaikka sijaitsee lähellä järveä sekä Jokiklaanin ja Tuuliklaanin alueita. Kaksijalat pitävät siellä hevosiaan. Tallin vieressä on muutama pesä, jossa kaksijalat ja koira nimeltä Papu asuvat. Ladossa asuvat Savu, Hahtuva ja tämän pennut sekä Coriander. Kaunokainen sekä hänen pentunsa Marja, Pähkinä ja Hiiri ovat kotoisin hevospaikasta.

Historia

Uusi profetia

Tähtiyö

Kissat käyttävät hevospaikan lähiseutua ensin kokoontumiseen. Kun kissat ovat matkalla kokoontumiseen, he törmäävät Savuun ja Hahtuvaan.

Iltahämärä

Kaunokainen lähtee hevospaikasta ja matkaa pentujensa kanssa Myrskyklaanin reviirille. Oravaliito kysyy häneltä, mitä hän tekee Myrskyklaanissa ja Kaunokainen kertoo, miten kaksijalat veivät Hahtuvan pennut pois pian näiden syntymän jälkeen eikä hän halua samaa pennuilleen. Pilvihäntä ja Oravaliito saattavat Kaunokaisen pentuineen leiriin ja Kaunokainen asettuu pentutarhaan.

Auringonlasku

Kaunokainen päättää palata takaisin hevospaikkaan, kun Marjapennun häntä jää kiinni kettuansaan. Hän odottaa hännän parantumista, ennen kuin lähtee hevospaikkaan. Vatukkakynsi ja Pilvihäntä lähtevät suostuttelemaan Kaunokaista takaisin, mutta ovat vähällä jäädä hevosten jalkoihin. Savu pelastaa heidät ja vie latoon. He viettävät yön ladossa ja huomaavat, että pennut haluavat takaisin metsään. Lopulta Kaunokainen suostuu palaamaan.

Kolmikon mahti

Pimeyden joki

Papu, hevospaikan koira, jahtaa Pajutassua ja Paatsamatassua. He juoksevat Jokiklaanin alueelle ja törmäävät partioon, joka ajaa koiran tiehensä ruohikkoisen rinteen laelle. Pian Tuuliklaanin partio saapuu paikalle ja kysyvät mitä he ovat tekemässä. Jokiklaanilaiset vastaavat, että koira ajoi heitä takaa, mutta tuuliklaanilaiset eivät usko. Saarnijalka sanoo, että he kaksinkertaistavat partiot Jokiklaanin rajalla ja Lovikorva jatkaa, että partiot ovat taisteluvalmiita.

Karkotus

Kun kissat lähtevät vuorille auttamaan Kuohuvan Veden Heimoa, he kulkevat hevospaikan ohi, mutta Savu ja Hahtuva eivät tule tervehtimään heitä. Närhitassu kuulee kaukaista haukuntaa, mutta toteaa että koira, joka asuu Hevospaikan lähellä, on liian kaukana aiheuttaakseen ongelmia.

Auringonnousu

Kun Saniaisturkki, Vatukkakynsi, Koivuruska, Pähkinähäntä, Paatsamalehti ja Leijonaroihu lähtevät etsimään Solia kysyäkseen Saarniturkin murhasta, he menevät Hevospaikan ohi. He vierailevat hetken hevospaikassa, ja Vatukkakynsi kertoo Pähkinähännälle että Savu on hänen isänsä. Pähkinähäntä on hämmentynyt mutta iloinen ja juttelee isänsä kanssa näyttäen hänelle myös muutaman taisteluliikkeen. Savu ja Hahtuva kysyvät haluaisivatko he jäädä yöksi, muta Vatukkakynsi kertoo etteivät he voi. Pähkinähäntä kertoo heille, että he ovat jäljittämässä tappajaa. Savu kysyy miltä tappaja näyttää ja myrskyklaanilaiset kuvailevat Solin hänelle. Hahtuva kertoo, että hän näki kuvaukseen sopivan kissan pari auringonlaskua sitten. Kun partio lähtee, Savu on suruissaan tyttärensä lähtemisestä ja pyytää tätä tulemaan käymään koska tahansa.
Kun partio palaa matkalta, he eivät näe Savua ja Hahtuvaa enää.

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola