FANDOM

Haukkalento (engl. Kestrelflight) on pehmeäturkkinen,[3] täplikäs harmaa kolli,[4] jolla on pieniä valkoisia läiskiä kuten haukan siivissä.

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Haukkalento ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Tigerheart's Shadow

Kolmikon mahti

Näkö

Haukkatassu on Tuuliklaanin parantajan, Kaarnakasvon oppilas. Hän sairastuu viheryskään eikä pääse parantajien tapaamiseen. Kaarnakasvoo sanoo, että Haukkatassu toipuu, koska hän on nuori ja vahva.
Kun Haukkatassu toipuu, hänet lähetetään Myrskyklaanin leiriin Lumikkoturkin kanssa kysymään Lehtilammelta ja Närhitassulta yrttejä viheryskään, joka pyyhkäisi Tuuliklaanin leirin yli. Myrskyklaanilla ei kuitenkaan ole ylimääräisiä yrttejä ja Oravaliito ehdottaa Jokiklaanilta pyytämistä. Lehtilampi menee varjoklaanilaisten kanssa Jokiklaaniin ja Perhonsiipi antaa heille yrttejä.

Pimeyden joki

Haukkatassu, Närhitassu ja Pajutassu matkaavat Kuulammelle mestariensa kanssa. Vaikka Närhitassu yrittää hidastaa vauhtiaan, jotta muut oppilaat pysyisivät perässä, Haukkatassu jättäytyy jälkeen juttelemaan Pajutassun kanssa.

Karkotus

Puolikuun kokoontumisen aikaan Haukkatassu kysyy Närhitassulta millaista on olla sokea. Närhitassua harmittaaa kysymys, mutta hän vastaa silti ja kertoo tuuliklaanilaiselle että kaikki on pimeää. Kun Haukkatassu tuntee sympatiaa Närhitassua kohtaan, tämä suuttuu hänelle.

Pimennys

Kaarnakasvo ei tuo Haukkatassua parantajien kokoontumiseen, koska hän sai piikin tassuunsa ja joutui jäämään leiriin.

Pitkät varjot

Närhitassu tulee Haukkatassun uneen selvittääkseen, missä on kissanminttua. Haukkatassu kohtelee Närhitassua ystävällisesti eikä ymmärrä tämän todellista tarkoitusta. Hän kerskuu, että Tuuliklaanin alueella on paljon yrttejä vaikka alue näyttää karulta. Haukkatassu jatkaa, että heillä on paljon kissanminttua ja näyttää Närhitassulle, missä sitä on. Tämän jälkeen paikalle ilmestyy kani, jota Haukkatassu lähtee jahtamaan ja Närhitassu pääsee pois unesta.
Seuraavassa kokoontumisessa Närhitassu saa parantajanimensä, Närhisulan. Haukkatassu katsoo Närhisulkaa ja tämä panee merkille, että hän muistuttaa Pöllön Sulkaa.

Auringonnousu

Haukkatassu tulee parantajien kokoontumiseen Kaarnakasvon kanssa.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Haukkalento nähdään lyhyesti kokoontumisessa. Hän on hermostunut, kun Yksitähti ilmoittaa Kaarnakasvon kuolleen ja Haukkalennon olevan nyt parantaja.

Etäiset kaiut

Haukkalento on Kuulammella parantajien puolikuun kokoontumisessa. Hän ja Liekkihäntä härnäävät Pikkupilveä siitä, että hän vanhenee.

Yön kuiskaukset

Haukkalento on muiden parantajien kanssa Kuulammella. Hän kävelee Kaarnakasvon, edellisen parantajan kanssa. Kun Kaunokaishäntä kertoo hänelle, että on tulossa aika jolloin heidän on taisteltava, Haukkalento huomauttaa että parantajat noudattavat eri lakia kuin soturit. Kun Kaarnakasvo sanoo, että heidän on luotettava omiin esi-isiinsä muiden klaanien sijaan, Haukkalento näyttää ärtyneeltä ja sanoo, ettei Pitkätähti koskaan nähnyt heikkoutta toisiin klaaneihin liittoutumisessa. Tämä muistuttaa Haukkalentoa Pitkätähden läheisestä ystävyydestä Tulitähden kanssa.

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

The Raging Storm

Novellit

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Triviaa

Virheet

  • Hänet on virheellisesti mainittu muistuttavan aivan Pöllön Sulkaa.
  • Häntä on kutsuttu virheellisesti harmaaruskeaksi.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Näkö, hahmolista
  2. Neljäs oppilas, hahmolista
  3. Pitkät varjot, sivu 159
  4. Auringonnousu, hahmolista
Parantajat
Myrskyklaani PilvitäpläPiikkinaamaPearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani PerhonlentoNopsajalkaRastaskarvaLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoHaukkalento
Varjoklaani Pebble HeartPuna-arpiSammalsydänMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäPuddleshineShadowpaw
Jokiklaani KirjokarvaSykkyrähäntäNiittykarvaHarmaasiipiJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahAcorn FurViiriäissulkaVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish