Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Harmaa Siipi (engl. Gray Wing) on tummanharmaa kolli, jolla on kullanväriset silmät[4]

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Klaanien synty

Harmaa Siipi on muinaisen heimon jäsen. Hän on Hiljaisen Sateen poika, hänen pentuetoverinsa on Kirkas Taivas ja Räpyttävä Lintu ja Rosoinen Huippu ovat hänen nuorempia sisaruksiaan. Hän on lempeä ja hän välittää suuresti perheestään sekä heimotovereistaan. Kun Kivistänäkijä kertoo päätöksestään lähettää osan kissoistaan matkalle etsiäkseen uutta kotia, Hiljainen Sade rohkaisee Harmaata Siipeä lähtemään riistan puutteen vuoksi, mutta Harmaa Siipi päättää jäädä ollakseen emonsa luona. Kun Rosoinen Huippu kuitenkin karkaa seuratakseen matkaavia kissoja Hiljaisen Sateen kiellosta huolimatta, Harmaa Siipi päätyy etsimään pikkuveljeään ja he tapaavat matkalle lähteneiden kissojen ryhmän.
Matkan aikana Valoisa Virta tulee kotkan sieppaamaksi ja Harmaa Siipi tuntee olevansa syyllinen hänen ja hänen syntymättömien pentujen kuolemaan. Uudelle alueelle saapuessaan Harmaa Siipi toteaa, että heidän kannattaisi elää nummella. Kirkas Taivas kuitenkin johtaa osan kissoista, kuten Rosoinen Huipun, metsään asustamaan. Harmaata Siipeä järkyttää, kun Kirkas Taivas alkaa ylläpitämään rajoja ja määräilemään kissojaan hyökkäämään tunkeilijoiden kimppuun. Hän tulee entistä huolestuneemmaksi, kun Kirkas Taivas lähettää Rosoisen Huipun pois, kun tämän haavoittunut jalka ei parane kunnolla. Kun Harmaa Siipi uhmaa veljeään, Kirkas Taivas hyökkää häntä vastaan ja käskee tätä pysymään poissa reviiriltään.
Harmaa Siipi ihastuu Ukkonen-nimiseen kulkukissaan, vaikka hänellä onkin aluksi tunteita Kilpikonnan Häntään. Hänen harmikseen Ukkosesta tulee kuitenkin Kirkkaan Taivan kumppani ja tämä kantaa kollin pentuja.
Kesken.

Erikoisseikkailut

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Harmaa Siipi on solakka, tummanharmaa kolli, jolla on kullanväriset silmät[4] ja revitty korva.[7]

Kuvia

Tapetut uhrit

Tämä lista luettelee Harmaan Siiven tappamat uhrit:

  • Kettu (vahinko)
  • Yksi Silmä (yhdessä Myrskytähden, Pilven Täplän ja Salaman Hännän kanssa)

Perhe

Pääartikkeli: Harmaa Siipi/Perhe
Harmaan Siiven emon Hiljainen Sade. Hänen kumppaneitaan ovat Kilpikonnan Häntä ja Liuske ja hänen pentujaan ovat Hopeinen Raita, Musta Korva ja Valkea Häntä. Hän on myös Myrskytähden, Varpusen Turkin, Soraisen Sydämen ja Pöllön Silmän adoptioisä. Lisää Harmaan Siiven sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Triviaa

Pääartikkeli: Harmaa Siipi/Trivia
Tiesitkö, että Harmaan Siiven piti alunperin kuolla jo kirjassa Auringon polku? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

Harmaa Siipi: "Sinä tapoit hänet! Sinä tapoit Laonneen Kukan!"
Kirkas Taivas: "Jos en olisi tappanut, joku muu olisi tehnyt sen. Miksi sinun aina pitää uhmata minua? Sinun olisi pitänyt vain antaa minun asettaa sellaiset rajat kun halusin! Vaan ei, sinä järjestät minulle sodan."
Harmaa Siipi: "Sinä olet pettänyt kaikki kissat jotka ovat joskus olleet sukuasi. Ne kissat jotka taivalsivat kanssasi vuorilta. Sitäkö sinä halusit? Tämänkö takia me lähdimme vuorilta? Että voisimme tappaa toisemme? Onneksi Ukkonen on kuollut. Hän ei ikinä olisi halunnut nähdä tätä!"
Kirkas Taivas: "Älä lausu hänen nimeään!"
—Kirkas Taivas ja Harmaa Siipi Laonneen Kukan kuoleman jälkeen Ensimmäinen taistelu, sivut 267-269
Kirkas Taivas: "Antaudu nyt!"
Harmaa Siipi: "En ikinä."
Kirkas Taivas: "Antaudu!"
—Kirkas Taivas melkein tappamassa Harmaata Siipeä Ensimmäinen taistelu, sivu 271
Näytä loput
Kivistänäkijä: "Harmaa Siipi. Et voi päättää joka kissan kohtalosta. Sinulla ei ole sellaista mahtia."
Harmaa Siipi: "Miksi sitten toit minut tänne? Mitä heimolle on tapahtunut?"
Kivistänäkijä: "Kaikki selviää pian. Juuri nyt sinun on päästettävä menneisyydestä irti. Tulevaisuus on ainut, mitä voit muuttaa."
—Kivistänäkijä ja Harmaa Siipi Jaettu metsä, sivut 123-124
"Sinä olet aina ollut pennuistani hyväntahtoisin. Olin joskus huolissani, kun sinulla ei ollut Kirkkaan Taivaan rohkeutta eikä Rosoisen Huipun jääräpäisyyttä. Mutta sinä olet hyväsydämisin. Toivot aina parasta."
—Hiljainen Sade Harmaalle Siivelle Jaettu metsä, sivu 287

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Myrskyn aika, hahmolista
  2. Hehkuva tähti, sivu 133
  3. 3,0 3,1 Auringon polku, sivu 149
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Auringon polku, hahmolista
  5. Auringon polku, sivu 13
  6. Myrskyn aika, sivu 165
  7. Ensimmäinen taistelu, sivu 262
Advertisement