FANDOM

Löisin helposti tuon typerän oppilaan. Kaikkihan tietävät että hän on puoliksi kotikisu!

— Jänistassu Marjatassulle.[1]

Harestar (suom. Jänistähti) on ruskeavalkoinen kolli.[3]

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Jänisloikka on Tuuliklaanin uusi varapäällikkö Saarnijalan saadessa surmansa taistelussa Synkkää Metsää vastaan.

Tigerheart's Shadow

Harestar on nyt Tuuliklaanin päällikkö, edellisen päällikön, Yksitähden, hukuttua Darktailin vuoksi. Hän nimittää Varissulan varapäällikökseen.

Kolmikon mahti

Näkö

Jänistassu on Tuuliklaanin uusi oppilas ja hän on saanut mestarikseen Lovikorvan.

Pimeyden joki

Jänistassu ja Viimatassu nähdään jahtaamassa oravaa. He ovat lähellä ylittää Myrskyklaanin raja, kun Tomuturkki pysäyttää heidät. Yllättyneet oppilaat pysähtyvät ja heidän mestarinsa saapuvat raivoissaan paikalle. Jänistassu lipsauttaa, että he saalistavat oravia, koska kaneja ei ole tarpeeksi.
Kaksi Tuuliklaanin oppilasta jahtaa oravan Myrskyklaanin reviirille ja tappavat sen. Syntyy rajakahakka. Jänistassu, Viimatassu ja Valkohäntä taistelevat Kirkassydäntä vastaan. Leijonatassu alkaa taistelemaan Viimatassun kanssa ja Pähkinätassu Jänistassun kanssa. Saarnijalka käskee perääntymään ja kun Tuuliklaanin kissat perääntyvät, Pähkinätassu huutaa Jänistassun perään, että hänen pitäisi palata pentutarhaan.
Ollessaan partiossa Lovikorvan, Yöpilven ja Pöllöviiksen kanssa, se löytävät rajaltaan Myrskyklaanin partion. He keskustelevat ja Lovikorva suostuu ottamaan Lehtilammen ja Närhitassun leiriin puhumaan Yksitähden kanssa. Lovikorva käskee Pöllöviiksen ja Jänistassun varmistamaan, ettei muut Myrskyklaanin kissat ylitä rajaa.

Karkotus

Jänisloikka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin. Hän on nyt soturi.

Pimennys

Ollessaan partiossa Saarnijalan ja Pöllöviiksen kanssa, he törmäävät Myrskyklaanin partioon, joka on Tuuliklaanin alueella. Yksikään kolmesta kissasta ei vaivaudu piilottamaan suuttumustaan Myrskyklaanin partiota kohtaan. Jänisloikka käskee Vatukkakynttä pysymään siinä missä on. Kun Vatukkakynsi käskystä huolimatta liikkuu eteenpäin, Jänisloikka hyökkää, mutta Myrskyklaanin varapäällikkö painaa kollin maahan. Vatukkakynsi vapauttaa kollin Saarnijalan pyynnöstä.
Kun Tuuliklaani hyökkää tunneleiden kautta Myrskyklaanin kimppuun, Jänisloikka taistelee Leijonatassua vastaan.

Pitkät varjot

Jänisloikka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Kun Viimaturkki on Synkän Metsän koulutuksessa, hän sanoo voittavansa Jänisloikan ja Lehtihännän harjoituksissa.
Kun Kyyhkytassu ja Murattitassu juttelevat Saraviiksen kanssa, Lumikkoturkki huomaa heidät ja ilmoittaa klaanille. Jänisloikka saapuu muun klaanin tavoin paikalle. Yksitähti käskee hänet, Lehtihännän ja Pöllöviiksen tutkimaan reviiri.

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

The Raging Storm

Lyhyttarinat

After Sunset: We Need to Talk

Novellit

Paatsamalehden tarina

Jänisloikka ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Hänet valittiin varapäälliköksi lähettämään viesti, jonka mukaan Synkän Metsän kissoihin voi luottaa.
  • Harestar on ensimmäinen Tuuliklaanin päällikkö, joka on pyytänyt soturilta, haluaako hän varapäälliköksi eikä nimittänyt varapäällikköä välittömästi.

Kuvia

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. After Sunset: We Need to Talk
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Näkö, hahmolista
  3. 3,0 3,1 Karkotus, hahmolista