FANDOM

Frecklewish (suom. Pisamatoive) on pilkullinen, kullanvärinen naaras, jolla sameat, sokeat tumman meripihkanväriset silmät.

Novellit

Mapleshade's Vengeance

Beetail käskee Vaahteravarjon Frecklewishin johtamaan aamupartioon. Vaahteravarjo odottaa pentuja joten hän palaa takaisin pesään lepäämään ja herää myöhemmin auringonvaloon ja siihen, kun Frecklewish rynnistää hänen luokseen turkki pörrössä ja silmät loistaen. Hän kehrää, että Beetail oli kertonut hänelle Vaahteravarjon odottavan pentuja ja on hyvin onnellinen. Kun hän seisoo klaanitoverinsa makuupaikan vierellä, hän näyttää tavanomaista ujommalta ja sanoo Beetailin kertoneen, että Vaahteravarjo kasvattaa pennut yksin. Katsoessaan alas maahan hän kysyy, johtuuko se siitä että heidän isänsä on kuollut. Sitten hän nostaa katseensa Vaahteravarjoon ja kysyy, ovatko pennut Birchfacen, toiveikkaana siitä että hänen veljensä eläisi Vaahteravarjon kautta.
Kun Vaahteravarjo ei vastaa hänelle, hän olettaa sen olevan myöntymisen merkki ja nyökkää hitaasti silmät roihuten. Hän kiittää Vaahteravarjoa ja Tähtiklaania ja kertoo klaanitoverilleen, kuinka paljon nämä pennut merkitsevät hänelle sillä hän ajatteli, ettei voisi koskaan olla onnellinen veljensä kuoleman jälkeen. Hän ilmoittaa auttavansa Vaahteravarjoa ja opettaa pennuille, että heidän isänsä oli Myrskyklaanin sankari. Kesken lauseensa hän koskettaa tassuillaan Vaahteravarjon kylkeä ja toivoo, että Birchface näkisi heidät. Vaahteravarjo hengittää syvään ja vastaa pehmeästi, että Frecklewish on vastaus hänen rukouksiinsa ja että hän ja hänen pian syntyvät pentunsa eivät ole enää yksin. Silmät hohtaen Frecklewish vakuuttaa, että pennut ovat parhain asia klaanille.
Kun Vaahteravarjo synnyttää, Frecklewish hengähtää pennun olevan kolli ja kutsuu häntä upeaksi. Kun synnytys on ohi, hän kuiskaa ääni väristen, että pennut ovat upeita. Hän hakee vapaaehtoisesti vettä Vaahteravarjolle, kun hän pyytää sitä. Ravenwing kommentoi, että Vaahteravarjo on saanut hänet tuntemaan, että elämä on elämisen arvoista, koska hän otti veljensä kuoleman raskaasti.
Kolme päivää myöhemmin Oakstar käy tapaamassa Vaahteravarjoa pentutarhassa. Frecklewish saapuu pian hänen jälkeensä myyrä leuoissaan. Kääntyessään isänsä puoleen, hän kehrää että pennut ovat täydellisiä ja hän voi nähdä Birchfacen selvästi jokaisessa. Kun Vaahteravarjo ilmoittaa pentujen nimiksi Petalkit, Larchkit ja Patchkit, Frecklewish on pettynyt ja kysyy, eikö hän nimennyt ainuttakaan Birchfacen mukaan. Vaahteravarjo vastaa siihen, että hän ei halua heidän olevan kaiku kuolleesta kissasta. Oakstar kommentoi, että hän odottaa innolla pentujen kasvamista ja Frecklewish sähisee, ettei malta odottaa jokiklaanilaisten ilmeitä kuullessaan heistä seuraavassa kokoontumisessa.
Vaahteravarjo toivoo, että pääsisi mukaan. Kuningatar sanoo Frecklewishille, että hän kertoisi ensiksi Appleduskille. Frecklewish kysyy, miksi hänen pitäisi puhua kissalle, joka tappoi Birchfacen. Vaahteravarjo vastaa että Appleduskin pitää nähdä, että Birchfacen perintö elää. Frecklewish upottaa kyntensä sammaleeseen ja sanoo, etä heidän vihollisillaan on nyt vielä enemmän syytä pelätä heitä. Vaahteravarjo muistuttaa Frecklewishiä ja Oakstaria että heidän on osoitettava armoa kukistetuille vihollisille, mutta Frecklewish sähisee ettei Appledusk antanut armoa Birchfacelle ja Flowerpawille. Kun he ovat lähdössä pentutarhasta, Frecklewish koskettaa kunkin pennun päätä kuonollaan ja kuiskaa, että he ovat Birchfacen lahja Myrskyklaanille ja arvokkain asia metsässä. Vaahteravarjo vastustaa haluaan lyödä Frecklewish kauemmas ajatellen, että ne ovat hänen pentujaan eikä Frecklewishin.
Kun Ravenwing tajuaa kuka on pentujen oikea isä, uutiset leviävät nopeasti. Oakstar kutsuu Vaahteravarjon Suurkivelle ja vaatii saada tietää, kuka pentujen isä on. Frecklewish työntyy sotureiden ohi ja sanoo että he tietävät pentujen isän olevan Birchface ja että miksi hän kysyy sitä. Oakstar sanoo uhkaavasti, että hän ei voi kuvitella hänen soturinsa sanovan sellaista valhetta. Vaahteravarjo vakuuttaa, että mikä tahansa klaani olisi ylpeä saadessaan pennut, kunnes Ravenwing sanoo että pentujen isä on Appledusk. Frecklewish alkaa ulista kauhuissaan ja hyökkää Vaahteravarjon kimppuun ja kynsii klaanitoverinsa kasvoja vaatien saada tietää onko se totta. Vaahteravarjo perääntyy ja käskee häntä lopettamaan mutta Frecklewish puristaa hänet maahan kunnes Seedpelt ja Bloomheart vetävät hänet pois. Frecklewish rimpuilee sotureiden otteesta kutsuen Vaahteravarjoa petturiksi ja sanoo, että hän on häpäissyt Birchfacen nimen valheillaan. Hän lopettaa sanomalla, ettei Vaahteravarjo ansaitse olla soturi eivätkä hänen pentunsa, kutsuen heitä puoliverisiksi otuksiksi. Kun Oakstar karkottaa Vaahteravarjon ja pennut, Frecklewish ulvoo että heistä on hankkiudattava eroon ja ajettava pois.
Myöhemmin Nettlepaw huomaa Vaahteravarjon Myrskyklaanin reviirillä. Hän tuo yrttejä Vaahteravarjolle jotka hän oli kerännyt Ravenwingille ja mainitsee, että hän on hyvin pahoillaan pentujen hukkumisesta ja että Frecklewish oli nähnyt, mitä joella tapahtui. Vaahteravarjo on raivoissaan ja sähisee, miten hän pystyi katsomaan avuttomien pentujen kuolemaa. Nettlepaw ei tiedä ja alkaa perääntyä sanoen, että Frecklewish varmaan luuli Jokiklaanin kissojen pelastavan heidät.
Yrittäessään nukkua pensaiden alla lähellä Korkokiviä, Vaahteravarjo näkee painajaisia kuolleista pennuistaan. Vaahteravarjo herää pian unestaan ja hänen ajatuksensa kääntyvät Frecklewishiin joka oli katsellut pentujen hukkumista kauempana. Vaahteravarjo päättää, että Frecklewishin pitää maksaa pentujen kuolemasta, hän alkaa suunnittelemaan kuinka hänet voi murhata ja tajuaa sitten että hän johdattaa hänet Käärmekiville.
Entinen Myrskyklaanin kissa odottaa Frecklewishiä puussa lähellä kaksijalanpesää, kunnes neljän kissan partio saapuu. Hän nappaa hiiren ja vetää sitä perässään kohti Käärmekiviä, odottaen entistä klaanitoveriaan. Frecklewish haistaa hiiren ja lähtee seuraamaan sitä. Vaahteravarjo antaa tuoresaaliin osua aluskasvillisuuteen kunnes saapuu Käärmekiville ja siirtää kivet, jotka Myrskyklaanin partio oli laittanut estääkseen sisäänkäynnin käärmeiden pesään. Sitten hän piiloutuu lohkareen taakse. Frecklewish saapuu haistellen ilmaa ja on hämmästynyt nähdessään kuolleen hiiren. Vaahteravarjo syöksyy esiin kiven takaa ja sähisee, että hän antoi pentujen kuolla. Frecklewish horjahtaa taaksepäin yllättyneenä. Sitten hän pörhistää selkäkarvansa ja sanoo, ettei Vaahteravarjon pitäisi olla täällä ja että hänen pitäisi lähteä ennen kuin hän kutsuu Myrskyklaanin partion. Vaahteravarjo piiskaa ilmaa hännällään ja kysyy, pelkääkö hän taistella yksin ja että hän katselee mieluummin vierestä kun avuttomat pennut hukkuvat. Frecklewish vakuuttaa, että hänen ei ollut tarkoitus jättää pentuja kuolemaan ja ajatteli, että heidät pelastettaisiin. Vaahteravarjo tuhahtaa ja sanoo ettei hän usko häntä ja että hän on ketumielinen pelkuri. Frecklewish syöksyy entistä klaanitoveriaan kohti silmät kiiluen vihasta. Hän sanoo, että hän toivoo Vaahteravarjon kuolevan koska hän oli pettänyt hänen veljensä nimen. Hypätessään Vaahteravarjoa kohti, kulkukissa väistää ja Frecklewish osuu kivikasaan. Ennen kuin hän ehtii nousta, kyy puree häntä. Frecklewish astuu taaksepäin tuskissaan ja pyytää Vaahteravarjoa auttamaan. Vaahteravarjo kuitenkin kieltäytyy ja sanoo että hän toivoo hänen kuolevan tuskissaan. Hänen ulvaisunsa kutsuvat paikalle hänen partionsa. Kun Frecklewish valittaa ettei näe, Bloomheart yrittää rauhoittaa häntä. Frecklewish ulisee ja kysyy, kuoleeko hän sillä Myrskyklaanilla ei ole parantajaa koska Ravenwing oli tapettu. Bloomheart vakuuttaa ettei hän anna hänen kuolla. Vaikka Vaahteravarjo tajuaa, että hänen on lähdettävä ennen kuin hänet huomataan, Vaahteravarjo näkee Frecklewishin silmien muuttuneen sameiksi ja sokeiksi. Tietäen ettei hän tule koskaan enää näkemään jos hän selviää, Vaahteravarjo pakenee paikalta.

Goosefeather's Curse

Pinestar's Choice

Triviaa

Perimä

Kiinnostavaa tietoa

  • Vickyn mielestä Frecklewish ei selvinnyt kyyn puremasta ja myöhemmin vahvisti tämän.[1]

Perhe ja suku

Isä:

Oakstar: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Birchface: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuoli:

Mäntytähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Vickyn Facebook-sivu