Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Erin Hunter on Soturikissat-sarjan kirjoittaja. Todellisuudessa Erin Hunter on salanimi, jonka takana ovat Victoria "Vicky" Holmes, Kate Cary, Cherith Baldry, Tui Sutherland, Clarissa Hutton, Gillian Phillip ja Inbali Iserles. Kate ja Cherith kirjoittavat vuorotellen Soturikissat-kirjoja, kun taas Vickyn oli tapana koordinoida tätä prosessia. Osa Erin Hunterin jäsenistä on myös osallistunut Selvityjät- ja Etsijät-sarjojen kirjoittamiseen. Erin Hunterin nimi keksittiin, jotta lukijat eivät hämmentyisi kirjojen löytyvän eri paikoista kirjastoissa ja kaupoissa.

Vicky Holmesin selitys salanimen inspiraatiolle:

Halusimme nämä kirjat hyllylle lähelle Brian Jacquesin kirjoittamaa Redwall-sarjaa, joka on myös eläimistä kertova fantasiasarja. Joten tarvitsimme sukunimen, joka alkaisi H-, I- tai K-kirjaimella, ja “Hunter” vaikutti hyvin sopivalta hurjille kissoillemme (lisäksi se menee juuri H-kirjaimen loppuun). Etunimenä minä tykkäsin kovasti nimestä Erin, ja sillä oli juuri sellainen kelttiläissointu, jota olin kuvitellut tälle kirjailijan persoonalle.[1]

Kate Cary

Kate Cary on kirjailija, joka on lapsuudestaan asti rakastanut kissoja ja on kiinnostunut selvittämään kaikkea kissojen tapojen salaisuuksista. Kirjailijan uransa hän aloitti ollessaan kaksikymppinen.[2] Kate on myös Soturikissoihin liittyvän blogisivuston, BlogClanin, takana.

Cherith Baldry

Cherith Baldry on fantasiakirjailija, joka rakastaa kirjoittaa Soturikissoja sillä hän pääsee kuvittelemaan maailmaa kissan silmistä. Hänellä on ollut kaksi kissaa, Bramble ja Sorrel, jotka ovat toimineet inspiraationa Vatukkatähdelle (Bramblestar) ja Ratamohännälle (Sorreltail).

Victoria Holmes

Victoria (Vicky) Holmes oli Soturikissat-sarjan päätoimittaja. Hän loi tarinan juonen, minkän jälkeen Kate, Cherith ja Tui kirjoittavat kirjat niiden pohjalta. Spottedleaf's Heart oli hänen viimeinen Soturikissat-kirja.

Vicky varttui maatilalla Bershiressä, Englannissa. Siellä hän oppi ratsastamaan hevosilla ja poneilla kaksivuotiaana. Hän rakasti lukea ja kirjoittaa ja nyt toimii lastenkirjojen toimittajana.

Clarissa Hutton

Clarissa Hutton on työskennellyt Soturikissojen parissa jo pitkään, yhtenä Katen toimittajista. Hän on kirjoittanut novellin Thunderstar's Echo, jonka lisäksi hän on kirjoittanut novellikokoelma Path of a Warriorin, joka sisältää novellit Punahännälle, Keltaturkille ja Varjotähdelle.

Tui Sutherland

Tui T. Sutherland on lastenkirjailija, joka on kirjoittanut usealla salanimellä. Hän valmistautui korkeakoulusta ja siirtyi päätoimittajaksi kustantamoon, josta pian sen jälkeen hän siirtyi kirjoittamaan omia romaanejaan. Tui on kirjoittanut yli 40 romaania uransa aikana.

Gillian Philip

Gillian Philip on Erin Hunter -tiimin entinen jäsen ja oli Selviytyjät-sarjan kirjailija. Hän asuu Koillis-Skotlannissa miehensä, kahden lapsen ja kolmen koiransa kanssa. Vuoden 2020 kesäkuusta lähtien hän ei ole enää osa Erin Huntereita Twitter-tilinsä julkaisujen luonteen takia.

Inbali Iserles

Inbali Iserles ei ole kirjoittanut vielä yhtään Soturikissat-kirjaa, mutta hän on kirjoittanut Selviytyjät-sarjasta kolme kirjaa. Hän ei kirjoita enää Selviytyjät-sarjan kirjoja vaan keskittyy muihin asioihin, kuten kirjoittamaansa Foxcraft-sarjaan.

Lähteet ja sitaatit

  1. Vicky Holmesin vastaus Erin Hunter Chatissa 2
  2. warriorcats.com, "Author Profile: Kate Cary
Advertisement