FANDOM

Auringonpesä

Auringonpesä ja Keskiyön pesä

Auringonpesä (engl. Sun-drown-place) on kissojen termi merelle ja paikalle, joka näyttää nielevän auringon. Siellä sijaitsee myös Keskiyön pesä.

Kuvaus

Auringonpesä-väri

Auringonpesä mangassa.

Meri sijaitsee länteen järveltä. Kaksijalat kutsuvat sitä Valkolahdeksi.[1]

Esiintymiset kirjoissa

Uusi profetia

Keskiyö

Vatukkakynsi näkee unen, jossa on suolaista vettä ja luolan terävine hampaineen. Korppitassu kertoo paikan olevan todellinen ja että hän tietää kissoja, jotka ovat käyneet siellä. Hän kertoo myös, että se nielee auringon joka ilta.
Joka klaanista yksi kissa saa unen, joka kehottaa lähtemään auringonpesälle. Lopulta Vatukkakynsi, Varistassu, Sulkahäntä ja Keltaturkki lähtevät matkaan. Heidän mukaansa tulevat myös Myrskyturkki ja Oravatassu. Matkan aikana he saavat suolavesiunia.
Kun he saapuvat perille, Vatukkakynsi putoaa veteen. Myrskyturkki ja Oravatassu pelastavat hänet. He menevät läheiseen luolaan, jossa tapaavat Keskiyön.

Kuunnousu

Kissat heräävät Keskiyön luolassa. He lähtevät auringonpesältä takaisin kotimetsään.

Kolmikon mahti

Karkotus

Kun heimo- ja klaanikissat matkustavat vuorille, he kohtaavat Sulon. Oravaliito selittää oppilaille, että he tapasivat Sulon ensimmäisellä matkallaan ja hän auttoi heitä löytämään tien auringonpesälle.

Auringonnousu

Myrskyklaanin kissat etsivät Solia ja Keskiyötä auringonpesältä. Koivuruska, Vatukkakynsi ja Saniaisturkki melkein hukkuvat, mutta Leijonaroihu, Pähkinähäntä ja Paatsamalehti pelastavat heidät.
Keskiyö ei ole luolassaan ja näyttää siltä, ettei hän ole ollut siellä vähään aikaan, joten kissat lähtevät etsimään Solia muualta.

Graystripe's Adventure

Soturin paluu

Harmaaraita ja Millie tulevat auringonpesälle etsiessään klaaneja. He näkevät rannan, meren ja useita kallioita.

Lähteet ja sitaatit

  1. Metsästä järvelle -kartta kirjassa Klaanien salaisuudet