FANDOM

Aamupilvi (engl. Dawncloud) on pieni[1] vaalean kellanpunainen raidallinen naaras.

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Aamupentu syntyy Sulkamyrskylle ja Tuiskusiivelle veljiensä Sammalpennun ja Myyrätassun kanssa.
Kun hänen veljestään Sammalpennusta tulee Rikkotähden oppilas, Aamupentu valittaa haluavansa tulla myös oppilaaksi. Rikkotähti lupaa, että pennuista tehdään oppilaita, kun he ovat yhtä suuria kuin Sammaltassu, ja kertoo Mustajalalle, että hänestä voi kouluttaa Aamupentua.
Kun Sammaltassu harjoittelun aikana, Aamupennusta tulee Mustajalan oppilas kuten luvattiin.
Hän on Keltahammasta vastaan, kun parantajaa syytetään Kehäkukkapennun ja Minttupennun kuolemasta. Aamutassu kertoo klaanille, että Keltahammas oli kieltäytynyt hoitamaan hänen haavojaan, koska hän ei halunnut tuhlata yrttejä.

Soturikissat

Villiin luontoon

Aamupilvi on yksi vanhimmista kuningattarista. Hän joutuu etsimään itse ruokansa, koska Rikkotähti on päällikkö. Hänet mainitaan Keltahampaan ystävänä kun Keltahammas oli vielä Varjoklaanissa. Keltahammas esittelee Aamupilven ja kertoo Myrskyklaanin partiolle, että hän menettänyt kaksi pentua taistelussa Tuuliklaania vastaan. Aamupilvi sanoo ettei halua menettää enää pentuja. Sitten hän liittyy Rikkotähden vastaiseen ryhmään.
Kun Myrskyklaanin partio päättää hyökätä Varjoklaaniin ja hakea kaapatut pennut takasin, Aamupilvi kertoo Tulitassulle, ettei ole mitään keinoa hakea pentuja huomaamattomasti koska Rikkotähti odottaa Myrskyklaanin hyökkäystä. Hän kertoo oppilaalle että avoin hyökkäys on ainut toivo.
Taistelussa Aamupilvi varoittaa Tulitassua Arpinaamasta, jonka jälkeen hän palaa taistelemaan Varjoklaanin kissoja vastaan.

Tuli ja jää

Aamupilvi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Salaisuuksien metsä

Myrsky nousee

Tigerclaw's Fury

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Hänen paljastetaan olleen oppilas Rikkotähden tyrannian aikaan.

The Ultimate Guide

Tiikeritähden päällikköseremonian lopussa Aamupilvi nähdään Unikonvarren, Mustakukan ja Tuhkaturkin kanssa. He katsovat tosiaan toiveikkailla, innostuneilla silmillä. Tiikeritähti lupaa johtaa Varjoklaanin takaisin kunniaan, jonka Aamupilvi ja muut klaaninvanhimmat tiesivät.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Vaikka Aamupilvi nähdään elossa novellissa Tigerclaw's Fury, joka päättyy päivää ennen kokoontumista, jossa Tiikeritähti paljastuu Varjoklaanin uudeksi päälliköksi, kirjassa The Ultimate Guide Aamupilvi kuvaillaan kuolleena ja hän esiintyy Tiikerikynnen päällikköseremoniassa. Koska Aamupilveä ei ole listattu kirjan Vaarallinen polku hahmolistaan, on mahdollista että hän kuoli samana päivänä kun Tiikerikynsi sai yhdeksän henkeään.[5] Ei ole varmaa kuoliko Aamupilvi todella samana päivänä kun Tiikerikynnen päällikköseremonia on, vai onko kyse vain virheestä koska ei ole mitään vahvistusta siitä, mikä hänelle todella tapahtui.

Virheet

  • Vaikka hän on erittäin nuori oppilas kirjassa Keltahampaan salaisuus,[6] hänet on kuvattu vanhana kuningattarena kirjassa Villiin luontoon.[7]
  • Hänet on listattu virheellisesti Yötähden oppilaaksi.[3]

Perhe ja suku

Emo:

Sulkamyrsky: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Isä:

Tuiskusiipi: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Veljet:

Sammaltassu: Kuollut, tuntematon paikka
Myyrätassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuolet:

Risatähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Karsituuli: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Kumppani:

Peippolento: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Pennut:

Swampkit: Tuntematon tilanne
Blossomkit: Tuntematon tilanne

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Villiin luontoon, hahmolista
  2. Keltahampaan salaisuus, sivu 392
  3. 3,0 3,1 Klaanien salaisuudet, sivu 89
  4. Keltahampaan salaisuus, sivu 452
  5. Vaarallinen polku, hahmolista
  6. Keltahampaan salaisuus, sivu 474
  7. Villiin luontoon, sivu 249